صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۲۹۵۵۲

امیر سیاری: ارتش در پیک چهارم کرونا با تمامی امکانات درمانی در خدمت مردم است

 امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در نشست خبری گفت: از اسفند سال 98 ارتش با تمام امکانات در خدمت مردم بوده و این خدمت رسانی استمرار داشته و لحظه‌ای متوقف نشده، با شروع پیک چهارم کرونا در کشور، ارتش جمهوری اسلامی ایران کما فی السابق در حال انجام و پیگیری مجدانه اقدامات خود و خدمت رسانی به مردم در این حوزه بود و روز و ساعتی نیست که اقدامات ارتش در مقابله با ویروس کرونا کاهش یافته باشد.

جلسات قرارگاه پدافند زیستی ارتش نیز هر 15 روز و در صورت نیاز به طور اضطراری برگزار می شود و در این جلسات اهم فعالیت ها و برنامه های مورد نظر تدبیر، تصمیم گیری، تصویب و اجرا می‌شود.

دریادار سیاری افزود: در حال حاضر 40 بیمارستان، 400 مرکز درمانی و درمانگاه و 15 هزار کادر درمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور و در نیروهای زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی برابر ابلاغیه هایی که صورت پذیرفته است، با تمام ظرفیت در خدمت مردم و بیماران مبتلا به کرونا هستند و ما بر عملکرد مراکز درمانی ارتش در ارائه هرچه بهتر خدمات خود به مردم در این حوزه نظارت مستمر داریم.

وی گفت: ما دو اقدام مهم را به صورت عمده مورد توجه قرار دادیم که الحمدلله نتایج ارزشمندی نیز به همراه داشته است. اولین اقدام ما تداوم خدمات رسانی به مردم در حوزه مقابله با ویروس کرونا در ابعاد مختلف است و با توجه به پیک چهارم شیوع این بیماری در کشور، ارتش نه تنها خدمت رسانی خود را کاهش نداده بلکه با بهره گیری از ظرفیت های بهداشتی و درمانی، خدمت رسانی به هموطنان عزیز را افزایش داده است و آن را جزو افتخارات خود می داند.

معاون هماهنگ کننده ارتش خاطر نشان کرد: دیگر اقدام ما این بوده که در سطح ارتش در شهرک های مسکونی، مرزهای زمینی و دریایی کشور که نیروهای ارتش حضور دارند و بویژه مراکز آموزشی، دانشگاه های افسری، آموزشگاه های درجه داری و مراکز سربازی که جمعیت زیادی در آنجا هستند، توانستیم با اقدامات پیشگیرانه و اجرای دقیق و کامل مصوبات و دستورالعمل های بهداشتی، میزان آسیب و درصد ابتلای کارکنان به ویروس کرونا را تا حد زیادی کنترل نموده و کاهش دهیم به طوری که کمترین آسیب را در این زمینه داشته ایم. لذا توان دفاعی ما علی رغم شیوع مجدد و گسترش موج چهارم بیماری کرونا هیچگونه کاهشی نداشته است.

دریادار سیاری ادامه داد: در مورد تشکیل نقاهتگاه‌ها با توجه به تجربه‌ای که در 14 ماه گذشته داشته ایم، اگر از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد کل نیروهای مسلح اعلام نیاز بشود، ارتش در کمترین زمان ممکن در شهرهایی که محل استقرار یکان های ارتش جمهوری اسلامی ایران است، برابر نیاز آن منطقه به ظرفیت نقاهتگاهی خود اضافه خواهد کرد.

وی گفت: اگر در جایی هم ظرفیت نقاهتگاهی جواب ندهد، ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطقی که یگان، بیمارستان منطقه ای و یا صحرایی دارد، آماده برپایی بیمارستان های صحرایی بیشتر جهت افزایش ظرفیت درمانی شهرها و استان های کشور خواهد بود.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی ارتش تصریح کرد: در بحث مبارزه با ویروس کرونا در 14 ماه گذشته، ما از همان هفته اول شیوع این بیماری که جلسه ای با وزیر بهداشت داشتیم، اعلام نمودیم ارتش با توانمندی ها و تجربه ای که در سازمان خودش دارد می تواند در این حوزه کمک کند. در پی این پیشنهاد که مورد استقبال مسئولان بهداشت و درمان کشور هم قرار گرفت ما با ظرفیت هایی که داشتیم و در ابعاد مختلفی وارد این کارزار شدیم. به طور مثال در بحث اختصاص  بیمارستان ها و درمانگاه ها، اختصاص کادر پزشکی، ایجاد نقاهتگاه ها، ضدعفونی کردن اماکن در بسیاری از شهرها، کمک به کنترل تردد، پخش مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی مورد نیاز مردم در مقطعی که با کمبود مواجه بودیم و بسیاری موارد دیگر، ارتش با افتخار به مردم عزیزمان خدمت رسانی کرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: پس از این اقدامات نیز، فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) دستوری را به ستاد کل نیروهای مسلح صادر فرمودند که قرارگاهی تشکیل شود و خدمات رسانی را در سطح نیروها سازماندهی نماید و پیرو آن قرارگاه بهداشتی امام رضا (ع) در ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شد و در ادامه قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (ع) ارتش شکل گرفت.

دریادار سیاری افزود: در پی تشکیل قرارگاه پدافند زیستی ارتش، ما در حوزه خدمت رسانی به مردم در ابعاد مختلف، اقدامات موثری را انجام دادیم. به طور مثال یکی از اقدامات شاخص ارتش در آن زمان، ایجاد نقاهتگاه دو هزار تختخوابی ظرف 48 ساعت در تهران بود که از نظر بازه زمانی و عظمت پروژه، اقدام بزرگی بود و توانمندی نیروهای مسلح در کمک به مردم را به معرض نمایش گذاشت.

وی گفت: در مقطع دیگری هم که فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) مجددا دستور فرمودند امکانات بیشتری از سوی نیروهای مسلح در بحث مقابله با کرونا در خدمت مردم قرار داده شود، باز هم گستردگی کار و ارائه خدمات بیشتر به هموطنان در دستور کار ارتش قرار گرفت.

 امیر دریادار سیاری اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به ماموریت سازمانی که بر عهده اش گذاشته شده، یعنی حفظ تمامیت ارضی و دفاع از استقلال و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛ به صورت مستمر و با آمادگی کامل، توان خود را ارتقا می بخشد تا بتواند در مقابله با تهدیدات روز این آمادگی را حفظ کند کما اینکه در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی تا امروز، ارتش سرافرازانه از عهده انجام این ماموریت خطیر و گسترده برآمده است.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک ارتش مردمی و انقلابی، خدمت رسانی به مردم و جامعه را در زمان هایی که مورد نیاز باشد مثل حوادث طبیعی (سیل و زلزله) و یا همین بحث مبارزه با ویروس کرونا، جزو افتخارات خود می داند. یعنی خدمت رسانی به مردم با استفاده از ظرفیت های بالقوه ای که در ارتش وجود دارد از افتخارات ارتش انقلابی و ارتش مردمی است و در حوادثی مثل سیل و زلزله در کشور که قبلا پیش آمده مثل زلزله سرپل ذهاب، یا سیل در استانهای گیلان و لرستان و خوزستان و موارد دیگر همیشه پا در رکاب بوده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات