صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۲۹۷۶۶

رئیس اتاق تهران: قرارداد واردات ۶ میلیون دوز واکسن کرونا برای کارگران

خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران امروز در بیست و دومین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: در حال حاضر اکثر کمپانی‌های ساخت واکسن کرونا، واکسن‌های خود را پیش فروش کرده اند و عملا بازار خالی از واکسن است، اما با تجربه و تخصص شرکت‌های ایرانی قرارداد‌هایی برای خرید واکسن منعقد و این شرکت‌ها موفق شده اند تا خرید ۶ میلیون دوز واکسن کرونا را منعقد کنند. وی اظهار داشت: با انجام مراحل اداری فاز به فاز این واکسن‌های خریداری شده به کشور وارد می‌شود، اما هدف واردات این واکسن‌ها به کارگیری این واکسن‌ها و در اصل تزریق این واکسن‌ها برای تزریق به کارگران بخش‌های تولیدی است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به فرمایش های مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان به موضوع تولید اظهار داشت: لذا ما امیدواریم در سال جاری در جهت عمل به فرمایش های ایشان با واردات این واکسن و تزریق آن به کارکنان‌های بخش‌های تولیدی مانع از ایجاد اخلال در امر تولید شویم.
 
وی گفت: واردات این واکسن‌های توسط بخش خصوصی با ارز آزاد انجام می‌شود لذا انتظار داریم که صاحبان مشاغل، کارخانه‌ها هزینه‌ها را بر عهده بگیرند و مانع تحمیل هزینه تزریق این واکسن‌ها به کارگران شوند. شرکت‌های وارد کننده نیز هیچ منفعت اقتصادی از واردات این واکسن‌ها نخواهند داشت و این واکسن‌ها با قیمت تمام شده عرضه می‌شود. این واکسن‌ها با مجوز وزارت بهداشت وارد می‌شود و امیدواریم با نظارت ستاد ملی کرونا به طور کامل توزیع شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات