صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۲۹۹۸۷

پیش درآمدی بر منطق رای دادن در انتخابات1400

پیشران اصلی حماسه انتخابات مردم هستند و مردم با هر دیدگاه و سلیقه‌ای  اگر نسبت به فلسفه و منطق رای آشنا شوند قطعاً نتایج بهتری در تحقق مشارکت حداکثری و پرشور و گسترده حاصل خواهد شد.
"در انتخابات شرکت نمی کنم، حتماً رای خواهم داد، هنوز تصمیم نگرفته‌ام، رای دادن من چه تاثیری در بهبود شرایط کشور دارد؟ منتظرم ببینم چه می‌شود؟" و.... آن چه خواندید بخش‌هایی از نظرات مردم در پاسخ به این سوالاست که آیا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهید کرد؟

 به راستی منطق رای دادن یا ندادن در انتخابات چیست ؟ پیشران اصلی حماسه انتخابات مردم هستند و مردم با هر دیدگاه و سلیقه‌ای  اگر نسبت به فلسفه و منطق رای آشنا شوند قطعاً نتایج بهتری در تحقق مشارکت حداکثری و پرشور و گسترده حاصل خواهد شد.
 
نگارنده این متن معتقد است اگرچه مشارکت نسبی مردم در انتخابات دوره پیشین مجلس در اسفند ۹۸ به نوعی نشانه اعتراض و نارضایتی مردم از وضع موجود بوده و ایجاد مشکلات اقتصادی و معیشتی در سایه سوءمدیریت در عرصه کارگزاری که ناکارآمدی دولت فعلی را در اذهان ایجاد کرده است نقش بسزایی در این اعتراض پنهان داشته است ولی در عین حال می توان با ترسیم و تبیین درست و دقیق صحنه‌ ی کشور و منطق رای دادن به تولید امید و نشاط برای خلق حماسه در خور شأن انقلاب و ملت نجیب ایران دست یافت.
 
در ذیل به چند نمونه از این اماره ها و نشانه های منطق رای دادن اشاره می‌کنیم:

1- رای دادن و شرکت در انتخابات را یک وظیفه شرعی و دینی است که امامین این انقلاب در طول ۴۲ سال گذشته همواره بر آن تاکید داشته اند اگر خود را مدعی ولایتمداری می دانم نمی توانم از این مطالبه شرعی سرپیچی کنم و لذا اطاعت و تبعیت پذیری از امامان جامعه را بر خود فرض داشته و نشانه کوچکی از مراتب ولایتمداری را در پیشگاه الهی ایفا خواهم کرد.

۲- مهمترین چالش امروز کشور چالش مدیریتی به خصوص در سطح کارگزاران اجرایی است که شبهه ناکارآمدی نظام برای حل نیازها و مشکلات مردم را ایجاد کرده است که این ناکارآمدی به ویژه در موضوعات تورم و گرانی و سختی معیشت محسوس‌تر می باشد بدون تردید در شرایط فعلی تنها راهکار رفع این چالش و ایجاد نوسازی مدیریتی و علاج درد های مزمن کشور با تغییر ضلع کارگزاری در راهبرد کارآمدسازی نظام امکان پذیر است و این تغییر فقط از مسیر انتخابات و تغییر ریل مدیریتی و با مشارکت و رای دادن حاصل می‌شود پس کوتاه سخن آنکه را می دهم چون رای من می تواند به تغییر وضع موجود و رفع چالش مدیریتی در کشور منجر بشود.

 3- قهر کردن با صندوق و رای ندادن ممکن است به رای آوری گزینه نامناسب تری منجر گردد و اتفاقاً وضع از آن چه هست نامطلوب تر شود ولی با رای دادن می‌توان به رای آوری گزینه مناسب و دلسوز و کارآمد امیدوار باشیم اگر با صندوق رای قهر کردیم و منتظر انتخاب دیگران برای بهبود شرایط کشور شدیم حتماً نباید توقع شرایط بهتری را داشته باشیم، پس  رای میدهم چون با رای دادن می‌توانم از بدتر شدن و خسارت بیشتر جلوگیری کنم.

4- به عنوان یک ایرانی حتی اگر انقلابی هم نباشم وقتی می بینم دشمنان این آب و خاک چگونه و با چه نقشه، برنامه و هزینه‌ای به دنبال تاثیرگذاری در یک موضوع داخلی یعنی انتخابات هستند و به دنبال نفوذ در سطحی از سطوح مدیریت در کشورم  هستند قطعاً نمی‌توانم به عنوان یک ایرانی، بی‌تفاوت و نظاره گر در برابر این دخالت نابجا باشم در اینجا اتفاقاً وطن‌دوستی حکم می‌کند که فعال‌تر از دشمنان این مرز و بوم برای تعیین سرنوشت کشورم در صحنه حاضر باشم و آنها را که می‌خواهند مرا از مشارکت ناامید کنند ناامید کنم مطمئناً عدم حضور و رای ندادن من زمینه‌ساز خوشحالی آنان خواهد بود. پس من رای  می دهم چون نمی‌خواهم دشمن شادکن باشم
 
5- تحقق شعار سال یعنی تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی هاکه علاج اصلی دردهای مزمن در کشور می‌باشد بدون روی کار آمدن مدیریتی کارآمد و توانمند برای ایجاد پشتیبانی ها و رفع موانع روی زمین خواهد ماند، رفع تحریم، خنثی‌سازی تحریم و بی اثر کردن تحریم‌های ظالمانه در گرو مدیریتی قوی و معتقد به توان داخلی و اتکا به نیروهای متعهد جوان مومن و انقلابی و چرخش نگاه از بیرون به داخل می باشد و این اتفاق فقط با رای دادن و مشارکت حاصل می‌شود و نه منفعل بو خنثی بودن .پس رای می دهم چون تحقق شعار سال در گرو رای دادن و انتخاب درست من می باشد.

 6- اقدامات موثر و امیدبخش آیت الله رئیسی در قوه قضاییه و همینطور اقدامات نسبتاً خوب مجلس یازدهم در همین دوره کوتاهی که از عمر آن می‌گذرد مانند قانون اقدام راهبردی مقابله با تحریم‌ها برای صیانت از حقوق و منافع ملت ایران که فواید ثمر بخش آن را در اعلام سیاست قطعی نظام توسط رهبر حکیم و فرزانه انقلاب و همچنین پر شدن دست تیم مذاکره کننده در مذاکرات فعلی برجامی در وین نمایان شده است به ما می‌گوید رای دادن هوشمندانه می‌تواند سه قوه را در مسیر همدلی و هم افزایی و تعامل بیشتر برای رفع کاستی ها و حرکت رو به جلو مهیا کند پس رای میدهم چون به همدلی و هم‌افزایی و امور کشور از تنگنای موجود امیدوارم و این اتفاق جز با حضور و مشارکت ورای دادن محقق نمی‌شود.

 7-  در یک نگاه معرفتی و راهبردی حساب اصل نظام را از عملکردها جدا می دانم، نظام جمهوری اسلامی بر آمده از خون هزاران شهیدی است که از خرداد ۴۲ تا امروز برای اعتلای کلمه توحید و ایجاد حکومت اسلامی دینی که مطالبه انبیا و صالحان در طول تاریخ بوده است برپا شده و در این چهل و دو سال همچون کشتی در دریای مواج و پرتلاطم حوادث و توفان‌ها از تهدیدات  و فتنه ها عبور و خود را نقطه عبور از آسیب پذیری رسانده است و البته در این مسیر با فراز و نشیب‌های فراوانی نیز روبرو شده است چه سوء مدیریت‌ها و بی تدبیری هایی که در طول این ۴۲ سال شرایط سختی را بر انقلاب حاکم کرده و چه ریزش‌ها و رویش‌هایی که در طول این سال‌ها ایجاد شده است و چه یاران دیروزی که امروز در برابر انقلاب خمینی قد علم کردند ولی این انقلاب با قوت و قدرت مسیر عزت و اعتلاء را ادامه داده است انقلاب خمینی و ادامه آن توسط خلف صالح ایشان امام خامنه ای عزیزمصداق اصلها ثابت و فرعها فی السماء است و معتقدم رای دادن در انتخابات یعنی رای دادن به اصل این شجره طیبه و هرگز رفتار اصولی خود را در قبال این شجره طیبه با فراز و فرود رفتارهای بعضاً غلط برخی مدیران و مسئولان تنظیم نمی کنم.  پس رای میدهم چون حساب اصل نظام را از برخی عملکردهای بعضاً ناپسند جدا می دانم.

 8-  هنوز داغ سنگین فقدان حضور سردار دلها، سرباز ولایت، محبوب ملت، حاج قاسم سلیمانی در قلب مان سنگینی می‌کند و تا انتقام سخت از آمران و عاملان گرفته نشود این سنگینی و بار مسئولیتی که حاج قاسم بر دوشمان گذاشته رهایمان می‌کند. تحقق مطالبه همگانی انتقام‌سخت در گرو تشکیل دولتی کارآمد، انقلابی، جهادی و معتقد به تفکر مقاومت راهبردی در همان امتداد و مسیر تفکر سید شهدای جبهه بین المللی  مقاومت  حاج قاسم عزیز می باشد و این زخم فقط با این مرحم التیام پیدا می‌کند، پس رای می‌دهم چون می‌خواهم نظاره‌گر و شاهد این انتقام سخت با روی کار آمدن دولت جهادی و انقلابی باشم به امید تشکیل دولت کارآمد انقلابی با راد دادن و مشارکت پر شور و گسترده حداکثری.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات