صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۳۰۰۶۹

وزیر کشور فرانسه: مسلمانان در کشور ما اولین قربانیان تروریسم هستند

وزیر کشور فرانسه اظهار کرد که مسلمانان فرانسه اولین قربانیان تروریسم افراطی هستند که باید از آنها محافظت شود.

ژرالد دارمانن، وزیر کشور فرانسه، در مصاحبه‌ای با شبکه بی اف ام تی وی (BFMTV)، اظهار کرد که به طور یقین اکثر افراد خارجی که وارد خاک فرانسه می‌شوند، از دست تروریسم افراطی و افراط‌گرایان کشور خود فرار کرده‌اند و قصد دارند در کنار خانواده خود در کشوری امن و دموکراتیک زندگی کنند.

وی با اشاره به اینکه تمامی مسلمانان با جمهوری فرانسه کاملا سازگار هستند، تاکید کرد: "این وظیفه ماست که از آنها محافظت کنیم".

دارمانن با تاکید بر اینکه نباید از چیزی ترسید چراکه این چیزی است که پیام‌آوران بدبختی می‌خواهند، بیان کرد: "مسلمانان فرانسه اولین قربانیان اسلامگرایان افراطی هستند".

او خاطرنشان کرد: از ابتدای ریاست‌جمهوری ماکرون در فرانسه در سال ۲۰۱۷ سیستم‌های امنیتی توانستند ۳۶ طرح تروریستی را در کشور خنثی کنند.

این اظهارات در حالی است که دولت فرانسه روز چهارشنبه از لایحه جدید مقابله با تروریسم پرده برداری کرد که هدف از آن را ممانعت بهتر از وقوع حملات به خصوص با نظارت بیشتر بر سایت‌های افراط‌گرایان اعلام کرده است.

این لایحه که چند ماه است در دست تهیه است در نشست کابینه و در پی کشته شدن یک مقام پلیس فرانسه در داخل مرکز پلیس ارائه شده که مقامات آن را حمله‌ای تروریستی خوانده‌اند.

وزیر کشور فرانسه تاکید کرد: این لایحه عملکرد سازمان اطلاعات فرانسه را در نظارت بر فعالیت‌های اینترنتی تقویت خواهد کرد.

او گفت: تندروها از خطوط تلفن کمتر و بیشتر و بیشتر از تماس‌های اینترنتی استفاده می‌کنند.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات