صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۳۰۰۷۰

روسیه توقف احداث پایگاه دریایی خود در سودان را تکذیب کرد

یک مقام عالی رتبه سودان روز چهارشنبه اعلام کرد،‌ کشورش تصمیم گرفته توافقنامه نظامی با مسکو درخصوص احداث پایگاه نظامی روسیه در سواحل دریای سرخ واقع در شرق این کشور را تعلیق کند.

به گزارش روزنامه فرامنطه‌ای القدس العربی، این منبع که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری آناتولی گفت: تصمیم توقف اجرای توافقنامه‌ای که نظام سابق به ریاست عمر البشیر با مسکو امضا کرده شامل احداث پایگاه نظامی روسیه در بدر پورتسودان در سواحل دریای سرخ می‌شود.

به گفته این منبع، این تعلیق مربوط به جزئیات و بندهایی است که به خصوص در پی انقلاب دسامبر، امکان اجرای آنها نیست. اشاره او به اعتراضات مردمی ۱۱ آوریل ۲۰۱۹ است که موجب براندازی عمر البشیر شد.  

سفارت روسیه در خارطوم امروز، پنج‌شنبه در واکنش به این مساله گفت، ادعاهای توقف اجرای توافقنامه احداث پایگاه نظامی دریایی روسیه در سواحل دریای سرخ واقعیت ندارند.

سفارت روسیه افزود: آنچه در گزارش‌های رسانه‌های منطقه‌ای و سودانی درباره ادعاهای توقف اجرای توافقنامه بین فدراسیون روسیه و جمهوری سودان درخصوص احداث مرکز تامین و صیانت دریایی روسیه در خاک سودان مطرح می‌شود با واقعیت هم‌خوانی ندارد.

طبق بیانیه این سفارتخانه، سفارت روسیه در خارطوم هیچ اطلاعیه‌ای از جانب سودان دریافت نکرده است.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات