صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۳۰۶۷۰

سرلشکر باقری: در زمینه ساخت موتورهای پیشرفته هوایی به بلوغ رسیده‌ایم

سرلشکر پاسدار محمد باقری با حضور در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع که امیرسرتیپ حاتمی وزیر دفاع و امیر سرتیپ نصیر زاده فرمانده نیروی  هوایی ارتش نیز وی را همراهی می کردند از خط  تولید موتور ملی اوج بازدید و در جریان آخرین پیشرفت ها و دستاوردهای متخصصین صنعت هوایی وزارت دفاع در حوزه موتور های هوایی قرار گرفت.

سرلشکر باقری پس از بازدید از مجموعه های مختلف سازمان صنایع هوایی از جمله صنعت ساخت و طراحی موتورهای هوایی، با حضور در جمع مدیران ارشد این سازمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای سازمان صنایع هوایی، از تلاش های این مجموعه در راستای اعتلای قدرت دفاعی جمهوری اسلامی قدردانی کرد.
 
وی با بیان اهمیت موتور به عنوان یک موضوع حیاتی و بسیار مهم در حوزه هواگردها و موشک ها تصریح کرد: موتورهای محصولات هوایی جزو مهمترین بخش و به عنوان گلوگاهی حساس به لحاظ  فناوری هستند که در جهان کشورهای معدود و انگشت شماری قادر به تولید آن هستند.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همین زمینه افزود: جمهوری اسلامی ایران باتلاش متخصصان و دانشمندان متعهد خود به بلوغی رسیده است که توانسته است با اتکال به قدرت لایزال الهی و اعتماد به نفس و اتکا به ظرفیت های داخلی به حوزه خطیر طراحی و تولید موتورهای هوایی پیشرفته وارد شده و هزاران  فروند هواگرد و پهپاد و موشک را با موتورهای ساخت ایران آماده بهره برداری نماید و این موضوع برای نیروهای مسلح و کشور بسیار مایه ی فخر و مباهات است.
 
سرلشکر باقری با آروزی فتح قله های پیشرفت توسط متخصصین صنعت دفاعی به ویژه متخصصان صنعت طراحی و ساخت موتور های هوایی گفت: همانگونه که تدبیر حکیمانه فرمانده معظم کل قوا تأکید بر «قوی شدن» است؛ بی تردید افزایش قدرت دفاعی کشور مولفه ی اصلی «قوی شدن» و صنعت طراحی و تولید موتورهای هوایی نیز از اجزای اصلی این مهم به شمار می رود.
 
سرلشکر باقری بابیان اینکه تولید موتور در کنار ارزش دفاعی از ارزش افزوده اقتصادی نیز برخوردار است گفت:‌ تمامی هواگردها، موشک ها و ... به مسئله موتور وابسته هستند و این موضوع مهم توجه هر چه بیشتر به این بخش را افزوده است.
 
سرلشکر باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله تحریم های نظام استکباری گفت: همه ی پیشرفت های دفاعی به برکت تحریم های ظالمانه  به نتیجه رسیده است؛ چرا که این محدودیت ها، شکوفایی و خلق فرصت های ارزشمند را برای دانشمندان دفاعی ما به ارمغان آورد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به مسئله سرمایه انسانی به عنوان یک موضوع مهم و مورد تأکید فرمانده کل قوا تصریح کرد:  بر اساس این رهنمود،  مهمتر از ساخت محصول، جوانانی هستند که محصول را طراحی و ساخته اند.

وی افزود: باید نسل به نسل دانشمندان مومن،‌متدین و متخصص به این مجموعه ها اضافه شده تا علاوه بر ایجاد ظرفیت های کارآمد، دانش جدید نیز به مجموعه های دفاعی منتقل شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات