پس ازاقدام دولت آمریکا در انگشت نگاری از ایرانیان، اینک دولت انگلیس و سفارت آن کشوردر تهران نیز از ایرانیان متقاضی ورود به این کشور انگشت نگاری می کند! به نوشتهپایگاه خبری «الف»، سفارت انگلستان در تهران در هفته های اخیر و در پی مطرح شدن بحثانگشت نگاری آمریکا و احتمال اقدام متقابل ایران، شروع به انگشت نگاری از متقاضیاندریافت ویزا به این کشور کرده است.هنوز معلوم نیست که نمایندگان مجلس ایران طرحمشابهی برای مقابله به مثل با رفتار انگلیسیها در دستور کار دارند یاخیر.