صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۳۱۲۹

واکنش زودهنگام بوش به رد بسته پیشنهادی ‌


در حالی که ایران هنوز بسته پیشنهادی غرب را رسماً رد نکرده، رئیس‌جمهور آمریکا از رد شدن آن به وسیله مقامات ایران ابراز دلسردی کرد. خبرگزاری رویترز گزارش داد:‌جورج بوش و نیکلا‌ سارکوزی، رئیسان جمهور آمریکا و فرانسه <یک ایران مسلح به سلا‌ح هسته‌ای> را تهدیدی برای <صلح> خواندند. ‌

جورج بوش در کنفرانس خبری مشترک با نیکلا‌ سارکوزی، همتای فرانسوی‌اش در پاریس گفت: از اینکه مقامات ایرانی این پیشنهاد سخاوتمندانه را بدون تامل رد کردند، دلسرد شدم. وی ادعا کرد: این نشانه‌ای است برای ملت ایران مبنی بر این که دولت‌شان تمایل دارد آنها را بیشتر منزوی کند. دیدگاه ما این است که می‌خواهیم ملت ایران نفع ببرند.‌ وی افزود که مقامات اروپایی متوجهند که ایرانی مسلح به سلا‌ح هسته‌ای ضربه‌ای مهم برای صلح جهانی خواهد بود. سارکوزی نیز ضمن اعلا‌م موافقت با وی گفت: دسترسی ایران به بمب اتمی غیر قابل پذیرش است. او روند تحریم‌ها را در صورتی که ایران به مسیر فعلی‌اش ادامه دهد، خواستار شد. ‌

بوش همچنین در این کنفرانس خبری از ایران و سوریه به دلیل حمایت از حزب‌الله در برابر دولت لبنان انتقاد کرد. بر اساس گزارش خبرگزاری اسوشتیدپرس، بوش به بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه هشدار داد که از همکاری با ایران در جهت آنچه بی‌ثبات کردن خاورمیانه خواند، دوری کند. بوش در پاسخ به این سوال که پیامش برای اسد چیست، گفت: پیام من این است که از وقت تلف کردن در کنار ایران دست بردارد. ‌

بوش ادعا کرد که ایران ملتش را منزوی کرده است و با نپذیرفتن معامله‌ای که هدف آن توقف برنامه هسته‌ای این کشور است جهان را به خطر انداخته است. وی با ذکر اینکه <‌از اینکه ایران بدون در دست داشتن این پیشنهاد سخاوتمندانه آن را رد کرده است، دلسرد شدم> ادعا کرد: این نشانه‌ای است برای ملت ایران مبنی بر اینکه دولت‌شان تمایل دارد آنها را بیشتر منزوی کند. دیدگاه ما این است که می‌خواهیم ملت ایران نفع ببرند

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات