صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۳۱۴۴۰

الحاق ناوشکن دنا و مین شکار شاهین به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش

ناوشکن دنا و مین شکار شاهین به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش در بندرعباس ملحق شد.

ناوشکن دنا و مین شکار شاهین ، با دستور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح،  امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش و دیگر مقامات لشکری و کشوی به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش در بندرعباس ملحق شد.

دنا، چهارمین فروند از ناوشکن‌های کلاس جماران، تحت نظارت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مجموعه صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح طراحی و ساخته شده است.

این ناوشکن تمام ایرانی مجهز به انواع تجهیزات و سامانه‌های دفاعی و تهاجمی ایرانی است و علاوه بر قابلیت دریانوردی طولانی، توانایی جستجو، کشف، شناسایی، رصد، مقابله و درصورت نیاز انهدام هرگونه تهدید هوایی، سطحی و زیر سطحی دارد.

عرشه پرواز با قابلیت نشست و برخاست بالگرد از دیگر ویژگی‌های مهم عملیاتی ناوشکن دنا است.

مین شکار شاهین با طول ۳۳ متر و عرض ۱۱ متر و آب خوری برابر ۱۸۰ سانتی متر با نظارت نیروی دریایی ارتش و توسط متخصصین جوان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ساخته شده است و با توجه به بهرمندی این شناور بومی از تکنولوژی روز دنیا، ردیابی و خنثی کردن انواع مین‌های دریایی از قابلیت‌های مین شکار شاهین است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات