صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۳۱۷۱۹

الکاظمی حمله آمریکا را نقض حاکمیت عراق دانست/ حشد شعبی: حق پاسخ را محفوظ می‌دانیم

فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق ضمن محکومیت حمله هوایی آمریکا به نیروهای حشد شعبی مستقر در مرزهای این کشور با سوریه، این اقدام را نقض آشکار حاکمیت عراق دانست.

به گزارش شبکه خبری المیادین، یحیی رسول، سخنگوی مصطفی الکاظمی، فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق امروز (دوشنبه) حمله هوایی آمریکا به یک منطقه واقع در مرزهای این کشور با سوریه را که موجب شهادت چهار تن از نیروهای حشد شعبی عراق شد، محکوم کرده و آن را بر اساس تمامی منشورهای بین‌المللی، نقض آشکار و و غیرقابل قبول حاکمیت و امنیت ملی این کشور دانست.
رسول با تاکید بر مخالفت بغداد با تبدیل شدن عراق به میدان تسویه حساب‌ها، گفت: عراق بر حق خود برای داشتن حاکمیت و ممانعت از استفاده از آن به عنوان میدانی برای واکنش‌ها و تجاوزها تاکید دارد.
سخنگوی فرماندهی کل نیروی مسلح عراق در ادامه برقراری آرامش و دوری از تمامی انواع تنش را خواستار شد و تاکید کرد: عراق برای جلوگیری از تکرار چنین تجاوزهایی، تحقیقات و رایزنی‌های لازم را در سطوح مختلف انجام خواهد داد.
مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نیز امروز حمله شامگاه یکشنبه آمریکا علیه نیروهای حشد شعبی را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت عراق دانست.
در حمله هوایی بامداد امروز آمریکا به استان الانبار در غرب عراق واقع در نزدیکی مرزهای این کشور با سوریه، چهار تن از نیروهای حشد شعبی شهید شدند.
گردان‌های سید الشهدای عراق اعلام کرد که شهدا از تیپ ۱۴ حشد شعبی بوده‌اند.
سازمان حشد شعبی عراق نیز امروز در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: جنگنده‌های آمریکایی ساعت دو بامداد امروز دوشنبه سه نقطه محل استقرار نیروهای حشد شعبی از تیپ‌های ۱۴ و ۴۶ واقع در ۱۳ کیلومتری داخل مرزهای عراق در شهرستان القائم در غرب استان الانبار را هدف قرار دادند که در این حمله چهار تن از نیروهای ما که تحت فرماندهی عملیات مشترک در حال انجام وظیفه خود برای مقابله با نفوذ داعشی‌ها از سوریه به عراق بودند، به شهادت رسیدند.
در این بیانیه با اشاره به اینکه در نقاط مورد هدف، هیچ انبار و یا چیزی شبیه به آنچه آمریکا برای توجیه جنایت خود ادعا کرده، وجود نداشته، آمده است: حشد شعبی به لحاظ قانونی حق پاسخ به این حمله و محاکمه عاملان آن را برای خود محفوظ می‌داند.
حشد شعبی در ادامه تاکید کرد: این حمله در راستای عملیات تضعیف نیروهای عراقی انجام شده و در آن حاکمیت عراق هدف قرار گرفت به ویژه که همزمان با موفقیت‌های بزرگ حشد شعبی در سالگرد تاسیسش و برگزاری نشست سه‌جانبه بغداد انجام شد.
حشد در پایان نیز بر حمایت خود از موضع‌گیری‌های دولت عراق برای خاتمه دادن به پرونده خروج نیروهای خارجی از عراق تاکید کرد.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات