صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۳۱۷۲۷

پاکستان: اگر طالبان در افغانستان سیطره یابد، مرز را می‌بندیم

وزیر امور خارجه پاکستان یکشنبه گفت، ممکن است پس از خروج ایالات متحده خشونت و بی‌قانونی در افغانستان افزایش یابد و در صورتی که طالبان کنترل آن را به دست بگیرد، پاکستان مرزش را با این کشور می‌بندد.

 شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در کنفرانس هفتگی خود گفت، اسلام‌آباد طی سالیان گذشته حدود سه میلیون و نیم آواره افغان را پذیرفته است اما دیگر نمی‌تواند تعداد بیشتری را پذیرا باشد.
قریشی گفت: نمی‌توانیم بیش از این پذیرش کنیم. مجبور می‌شویم مرزهایمان را ببندیم. ما باید حافظ منافع ملی خودمان باشیم. پاکستان به تلاش‌های دیپلماتیک خود برای صلح در این کشور ادامه خواهد داد و از رهبری منتخب دموکراتیک آن استقبال می‌کند.
میلیون‌ها افغان پس از خروج شوروی در ۱۹۸۹ از دست درگیری داخلی میان گروه‌های مجاهدین به پاکستان رفتند. طالبان تا اندکی پس از حملات یازده سپتامبر در ۲۰۰۱ به خاک آمریکا، حکومت در افغانستان را در دست داشت تا اینکه به دست ائتلاف تحت امر آمریکا عزل شد.
در هفته‌های گذشته، شبه‌نظامیان طالبان چندین منطقه در جنوب و شمال افغانستان را در دست گرفته و بسیاری از نیروهای امنیتی دولتی را وادار به تسلیم کرده و سلاح و خودروهای نظامی آنها را توقیف کردند.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات