صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۳۱۹۷۰

لزوم هوشیاری در مواجهه با اعتراضات

پایگاه بصیرت / حسین حسینی‌نژاد

در چند روز اخیر قطعی‌های مکرر برق در برخی از شهرها و روستاها اعتراضاتی را به همراه داشت. قطعی برق در اوج گرمای تابستان و در شرایطی که در اثر عملکرد نامطلوب دولت، نفس‌های اقتصاد به شماره افتاده است، سبب شده تا طاقت اجتماعی جامعه در کمترین حد تاب‌آوری قرار گیرد. چنین شرایط حساسی نیازمند برخورد درست و روانشناسانه با مردم و معترضین از سوی مسئولین است. بر این اساس در سالگرد حادثه ۱۸ تیر بازخوانی توصیه‌های رهبر انقلاب در مواجهه با این حوادث اعتراضی، می‌تواند هم برای مردم و هم برای مسئولین در این روزها راهگشا باشد:

1- باید مراقب ورود دشمن و دست‌های پنهان و بهره‌برداری آن‌ها از اعتراضات بود: «مراقب دشمن باشید؛ دشمن را خوب بشناسید؛ مبادا از شناسایی دشمن غفلت کنید. غریبه‌هایی را که در لباس خودی خودشان را در همه‌جا داخل می‌کنند بشناسید؛ دست‌های پنهان را ببینید». متأسفانه در روزهای اخیر برخی اعتراضات به سوژه‌ای در جهت تضعیف نظام تبدیل شده است. ۲- البته مراقبت در نگاه رهبری به معنای سکوت در مقابل غفلت‌های مسئولین نیست، بلکه به معنای هوشیاری در اعتراض است. از منظر ایشان کوتاهی و غفلت مسئولین از انجام وظایف و مسئولیت‌ها پذیرفتنی نیست: «هیچ‌کس به‌خاطر غفلت ستایش نمی‌شود... اگر بر آدم غافل ضربه‌ای وارد شد، اوّل کسی که مسئول و مذموم است، خود اوست؛ مراقب باشید». ۳- در شرایطی که دولت جدید برای به دست گرفتن قوه مجریه آماده می‌شود، باید هوشیار و مراقب بود تا برخی مسائل به تهدید علیه امنیت ملی تبدیل نشود: «دشمن، امنیت ملی ما را هدف گرفته است. امنیت ملی برای یک ملت، از همه‌چیز واجب‌تر است. اگر امنیت ملی نباشد هیچ دولتی نمی‌تواند کار کند؛ برای سازندگی، هیچ سنگی روی سنگ گذاشته نخواهد شد». طبیعتاً در شرایط ناآرام و متشنج هیچ دولتی موفق نخواهد شد تا سیاست‌های خود را به‌درستی اجرا کند.

نکته راهبردی: امروز و در شرایطی که نگاه مردم به سمت دولت انقلابی است، باید به‌جای پرداختن به حواشی، همه نیرو و توان جریان انقلاب به سمت اصلاح امور متمرکز شود‌. امروز کشور بیش از هرروز دیگری نیازمند نیروی‌های انقلاب است: «نیرویتان را برای آن روزی که کشور به آن نیازمند است، برای آن روزی که نیروی جوان و مؤمن و حزب‌اللهی باید در مقابله با دشمن بایستد، حفظ کنید». امروز روز آزاد شدن انرژی مثبت و جهادی نیروهای انقلاب در جهت حل مشکلات کشور است‌.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات