صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۳۲۰۴۹

در اقدامی نمادین از پایان جنگ آمریکا؛ ژنرال میلر از فرماندهی در افغانستان کنار می‌رود

ژنرال آستین میلر، فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان امروز (دوشنبه) از سمتش کنار می‌رود تا پایان نمادین طولانی‌ترین جنگ آمریکا با وجود پیشروی شبه‌نظامیان طالبان رقم بخورد.

به گزارش اکونومیک‌ تایمز، آستین میلر در مراسمی پیش از پایان رسمی ماموریت نظامی آمریکا در افغانستان که ۳۱ اوت خواهد بود، به آخرین ژنرال چهار ستاره ارتش آمریکا در این کشور جنگ زده تبدیل خواهد شد.
ژنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا که بر نیروهای آمریکایی در عراق، افغانستان و سوریه نظارت دارد، برای تاکید بر کمک آتی آمریکا به نیروهای امنیتی افغانستان به کابل سفر کرده است.
مک‌کنزی در جمع گروه کوچکی از خبرنگاران گفت: مسلما این نسبت به گذشته بسیار متفاوت میشود. نمیخواهم آن را کوچک نشان دهم اما ما قرار است از آنها حمایت کنیم.
به اعتقاد این ژنرال آمریکایی، به نظر می‌رسد طالبان به دنبال یک "راهکار نظامی" باشد. او گفت مراکز ولایت‌ها در معرض خطر قرار دارند اما تاکید کرد نیروهای امنیتی افغان که تحت حمایت آمریکا هستند "برای مبارزه سخت در این مناطق مصمم هستند."
حتی پس از خروج ژنرال آستین میلر، مک‌کنزی می‌تواند تا ۳۱ اوت مجوز حملات هوایی آمریکا علیه طالبان را در حمایت از دولت اشرف غنی، رئیس جمهوری تحت حمایت غرب افغانستان صادر کند. اما پس از آن تمرکز او روی عملیات‌های مبارزه با تروریسم علیه القاعده و داعش خواهد بود.
با این حال قانونگذاران دموکراتی نظیر الیسا اسلوتکین که سابقا از مقام‌های ارشد پنتاگون بود، در این باره تردید دارد. او می‌گوید بسیاری از قانونگذاران به دنبال دریافت پاسخ‌هایی از دولت بایدن هستند که چطور آمریکا می‌خواهد در آینده توطئه القاعده علیه ایالات متحده را شناسایی کند. او گفت: من نمی‌خواهم که آنها به کل جهان بگویند که برنامه روز بعد از خروج چیست اما فکر می‌کنم اهمیت دارد که حداقل ما جزئیاتی را در جلسات خصوصی متوجه شویم.
ژنرال آستین میلر ۶۰ ساله در حالی افغانستان را ترک می‌کند که بیش از دیگر ژنرال‌های آمریکایی در این کشور حضور داشته است. پس از برکناری میلر از این سمت، پنتاگون فرایند انتقالی را تدارک می‌بیند که به یک سری از ژنرال‌ها اجازه میدهد تا حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان را عمدتا از خارج ادامه دهند.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات