صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۳۲۱۴۴

قیمت نفت باز هم کاهش یافت

قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر چشم انداز عرضه بیشتر با توافق میان تولیدکنندگان اوپک و افزایش ذخایر سوخت آمریکا، به روند نزولی روز گذشته ادامه داد و حدود یک درصد سقوط کرد.

 بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در سپتامبر ۵۹ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۷۴ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در اوت ۶۲ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۷۲ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه رسید.
هر دو شاخص روز چهارشنبه پس از انتشار خبری مبنی بر این که عربستان سعودی و امارات متحده عربی به توافقی دست یافته اند که راه را برای افزایش عرضه به بازار هموار می کند و روند رشد قیمتها را محدود خواهد کرد، بیش از دو درصد ریزش کردند.
آوتار ساندو، معامله گر ارشد کالا در شرکت فیلیپ فیوچرز در سنگاپور گفت: بازار هیچ گونه ریسک خطرناکی نمی کند. قیمتها بیش از حد بالا رفته اند بنابراین معامله گران ممکن است بخواهند پیش از نهایی شدن توافق مذکور، پولشان را خارج کنند.
مذاکرات میان اوپک و متحدانش اوایل ماه میلادی جاری بدنبال مخالفت امارات متحده عربی با پیشنهاد تمدید مدت محدودیت عرضه تا پایان سال ۲۰۲۲ بی نتیجه ماند.
ادوارد مویا، تحلیلگر شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: این توافق زمان خواهد برد تا نهایی شود اما به نظر می رسد امارات متحده عربی اجازه خواهد یافت سال آینده نفت بیشتری تولید کند. به نظر می رسد اوپک پلاس برنامه ای برای افزایش تولید دارد و با افزایش تقاضا در بازاری که دچار کمبود عرضه است، این خبر خوشایندی محسوب می شود.
عامل دیگری که در کاهش قیمتهای نفت موثر بود، آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا بود که نشان داد ذخایر نفت برای هشتمین هفته متوالی کاهش پیدا کرده اما با وجود کاهش نرخ استفاده پالایشگاهی، ذخایر بنزین و سوختهای تقطیری رشد کرده است.
به گفته مویا، کاهش چشمگیر ذخایر نفت تاثیری در تقویت قیمتها نداشت زیرا معامله گران به رشد کلی ذخایر فرآورده های نفتی از اوایل ژوئن به این طرف متمرکز شده اند.
با این حال چین که بزرگترین واردکننده نفت در جهان است، اعلام کرد حجم پالایش نفت در پالایشگاههای این کشور در ژوئن رکورد جدیدی ثبت کرده است و این خبر از فشار نزولی بر قیمتهای نفت کاست.
بر اساس گزارش رویترز، چشم انداز بازگشت سریع نفت ایران به بازار جهان هم با تعویق مذاکرات هسته ای که تا اواسط اوت ازسرگرفته نمی شوند، ضعیف شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات