صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۳۲۲۵۳

طالبان: هیچ توافقی در دوحه برای آتش‌بس نشده است

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان با رد گزارش‌ها گفت که در نشست ۲روزه با هیئت سیاسیون افغان هیچ توافقی برای برقراری آتش‌بس صورت نگرفته است.

«محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با رد گزارش رسانه‌ها درباره توافق طالبان با آتش‌بس 3ماهه گفت: این اخبار درست نیست، چنین توافقی صورت نگرفته است.

وی افزود: در این نشست 2روزه هیچ توافقی جز توافق برای انتشار بیانیه مشترک نشده است.

 در پیام اخیر رهبر طالبان به‌مناسبت عید قربان نیز هیچ اشاره‌ای به وجود برنامه این گروه برای برقراری آتش‌بس در روزهای عید نشده بود.

هیئت سیاسی افغانستان به‌ریاست «عبدالله عبدالله» رئیس شورای‌عالی مصالحه افغانستان و هیئت طالبان به‌ریاست «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر این گروه پس از دو روز رایزنی در قطر، نیمه‌شب گذشته در بیانیه پایانی نشست دوروزه قطر بر ضرورت ادامه و تسریع مذاکرات تأکید کردند.

در این بیانیه دو طرف بر لزوم تسریع مذاکرات توافق نمودند تا در اسرع وقت یک راه‌حل عادلانه و پایدار برای منازعه افغانستان به‌دست آید.

هیئت سیاسیون افغان و طالبان همچنین متعهد شدند که تا رسیدن به توافقی که «پاسخگوی منافع و خواسته‌های همه زنان و مردان افغانستان در روشنایی اصول اسلامی باشد» در سطح عالی در مذاکرات دخیل باشند و در آینده به چنین نشست‌ها ادامه دهند.

دو طرف در ادامه نیز اطمینان دادند که در سراسر افغانستان از زیرساخت‌های غیرنظامی محافظت صورت گیرد، از تلفات غیرنظامیان جلوگیری و در مورد کمک‌های انسانی همکاری کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات