صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۳۲۴۲۳

المپیک توکیو/ حمایت جودوکا سودانی از مقاومت فلسطین/ عبدالرسول هم به رژیم صهیونیستی نه گفت

جودکا سودانی در حمایت از مردم فلسطین و به دلیل روبرو نشدن با نماینده رژیم صهیونیستی از مسابقات المپیک کناره‌گیری کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از توکیو، در روز نخست رقابت‌های المپیک توکیو 2020، مسابقات جودو قرعه کشی شد و فتحی نورین جودوکار الجزایری وزن 73 کیلوگرم با حریفی از رژیم صهیونیستی در یک سید قرار گرفت. او در دیدار نخست باید با حریف سودانی روبرو می‌شد و در صورت پیروزی در این بازی باید با حریفی از رژیم صهیونیستی مصاف می‌داد و همین امر موجب شد تا از حضور در رقابت‌ها کناره‌گیری کند.
نورین در این خصوص بیانیه‌ای در مخالفت با عادی‌سازی روابط با اسرائیل اظهار داشت: امر فلسطین بزرگتر از این مسائل است. حمایت سیاسی از آرمان فلسطین مسابقه با رقیب اسرائیلی را غیرممکن کرده بود.
این تصمیم باعث شد تا نورین و بن‌خلیفه، جودکا الجزایری و مربی‌اش از سوی فدراسیون جهانی جودو از هرگونه فعالیت ورزشی تعلیق شوند، چرا که فدراسیون جودو معتقد است این کار در مغایرت با سیاست عدم تبعیض بود.
روند کناره‌گیری جودوکا برای عدم رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی در این وزن ادامه پیدا کرد و محمد عبدالرسول، جودوکا سودانی هم برای روبرو نشدن با بوتبول، نماینده رژیم‌صهیونیستی در بازی‌های المپیک توکیو از حضور در مسابقات وزن 73- کیلوگرم انصراف داد.
در پایان مسابقات این وزن نماینده رژیم صهیونیستی بازی خود را به حریف کره ای واگذار کرد و شانس مجدد پیدا کرد. به نظر می‌رسد که عبدالرسول هم باید منتظر جریمه و محرومیت فدراسیون جهانی جودو باشد. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات