صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۳۲۵۱۷

وال‌ استریت ژورنال: آمریکا به دنبال تحریم پهپادها و موشک‌های ایران است

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» امروز (پنجشنبه) در گزارشی اختصاصی ضمن اشاره به نگرانی‌های مقامات‌ غربی از توانمندی رو به رشد موشکی ایران، از قصد ایالات متحده برای وضع تحریم‌هایی علیه پهپادها و موشک‌های هدایت‌شونده جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
طبق گزارش این روزنامه آمریکایی، مقام‌های واشنگتن گفته‌اند که ایالات متحده قصد دارد یک کارزار تحریمی علیه توانمندی‌های در حال توسعه ایران برای انجام حملات دقیق با استفاده از پهپادها و موشک‌های هدایت‌شونده‌اش به راه اندازند.
روزنامه وال استریت ژورنال در گزارش خود در توجیه این اقدام آمریکا نوشته است که مقام‌های امنیتی غربی بر این باورند که توانمندی‌های ایران در زمینه استفاده از پهپادها و موشک‌های هدایت شونده برای انجام حملات دقیق بیش از برنامه غنی‌سازی و برنامه‌های موشک بالستیکی این کشور برای ثبات منطقه غرب آسیا خطرناک است.
ایالات متحده در سال‌های گذشته تحریم‌هایی را علیه برنامه موشکی ایران وضع کرده است اما طبق گزارش این روزنامه وال استریت ژورنال، مقام‌های آمریکایی معتقدند که هدف قرار دادن شبکه‌های تدارکاتی ایران همچون تأمین کنندگان قطعات مورد استفاده برای ساخت پهپادها و موشک‌های هدایت‌شونده، می‌تواند به طور مؤثرتری فعالیت‌های ایران را مختل کند.
یکی از مقام‌های ارشد آمریکایی در خصوص توطئه جدید دولت بایدن برای هدف قرار دادن برنامه موشکی ایران گفت: «این (تحریم‌ پهپادها و موشک‌های هدایت شونده ایران) بخشی از یک رویکرد جامع است بنابراین ما با تمامی جنبه‌های تهدید ایران مواجه هستیم».
یکی دیگر از مقام‌های آمریکایی مدعی شده است که استفاده از پهپادها و موشک‌های هدایت‌شونده ایران علیه نیروهای آمریکایی و همپیمانان این کشور در منطقه افزایش یافته است و در این خصوص گفت: «پهپادهای ایران در حال تبدیل شدن به یک تهدید فزاینده برای همپیمانان ما در منطقه است».
این طرح جدید واشنگتن در شرایطی است که گزارش‌های منتشر شده از تلاش دولت بایدن برای تشدید تحریم‌های نفتی به منظور اعمال فشار به ایران برای واگذاری امتیازات در مذاکرات «وین» برای احیای برجام حکایت دارد.
خبر روزنامه وال استریت ژورنال در حالی منتشر می‌شود که ایران از ابتدای مذاکرات وین تأکید کرده است که آمریکا برای بازگشت به برجام می‌بایست تمامی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را لغو کند با این حال روز گذشته (چهارشنبه) یکی از دیپلمات‌های ارشد آمریکایی با انداختن توپ به زمین ایران، گفت که واشنگتن در صورتی تحریم‌های ناسازگار با برجام را برمی‌دارد که ایران به تعهدات برجامی‌اش بازگردد.
مقام‌های آمریکایی در حالی در خصوص توانمندی موشکی ایران ابراز نگرانی کرده‌اند که چند ماه پیش، نشریه آمریکایی «نشنال اینترست»، با اشاره به توانمندی دفاعی ایران و موقعیت جغرافیایی این کشور گزارش کرد که جمهوری اسلامی قادر است در صورت هرگونه مداخله خارجی، هزینه سنگینی به ارتش آمریکا تحمیل کند.
این نشریه در بخشی از گزارش خود با تأکید بر توانمندی‌های دفاعی ایران گزارش کرد که با توجه به تمرکز جمهوری اسلامی ایران بر دستیابی به قابلیت‌های اجرای راهبرد «منع دسترسی» علیه ایالات متحده و استفاده از شمار زیادی از موشک‌های هدایت شونده خیلی دقیق و غیرهوشمند، قایق‌های تندرو، پهپادها، زیردریایی‌ها و مین‌ها، تهران قادر است هزینه‌های سنگینی را به ارتش ایالات متحده تحمیل کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات