صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۳۲۶۴۵

رئیسی: ایران و هند در راستای تامین امنیت منطقه می توانند نقش سازنده داشته باشند

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در دیدار «سوبر امانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند،  با بیان اینکه دولت ایران سیاست توسعه روابط با کشورهای همسایه و منطقه بویژه هند را با قوت پیگیری خواهد کرد، گفت: ظرفیت های بزرگی در دو کشور در بخش های مختلف بویژه حوزه اقتصادی، تجاری و فناوری های نو وجود دارد که باید در تحکیم سطح مناسبات خود مورد استفاده قرار دهیم.
آیت الله رئیسی با تاکید بر لزوم داشتن برنامه مشترک در مسیر افزایش سطح روابط تهران– دهلی نو، اظهارداشت: با حرکت در مسیر برنامه مشترک همکاری می توانیم شرایط متفاوتی در سطح روابط دو کشور در راستای منافع دو ملت برداریم.
رئیس جمهور همچنین اهمیت همکاری و هماهنگی نزدیک دو کشور در صلح و ثبات در منطقه را مورد تاکید قرار داد و گفت: ایران و هند در راستای تامین امنیت منطقه بویژه افغانستان می توانند نقش سازنده و مفیدی ایفا کنند و تهران از نقش آفرینی دهلی نو در ایجاد امنیت در افغانستان استقبال می کند.
رئیسی خاطرنشان کرد: سرنوشت افغانستان باید توسط خود افغانی ها رقم بخورد و باور داریم اگر آمریکایی ها در این زمینه فتنه گری نکنند این مسئله به سرعت حل و فصل خواهد شد.
«سوبر امانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند نیز در این دیدار با استقبال از سخنرانی آیت الله رئیسی در مراسم تحلیف در رابطه با اراده دولت ایران برای توسعه روابط با کشورهای همسایه، اظهارداشت: دیدگاه های شما را به رئیس جمهور و نخست وزیر هند منعکس خواهم کرد و تلاش می‌کنیم تا همکاری های خود را به بالاترین سطح برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: سطح روابط کنونی مطلوب نیست و مصمم هستیم با توجه به اراده جدی طرف ایرانی همکاری های بلند مدتی را در راستای منافع ملت های خود برقرار سازیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات