صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۳۲۹۰۲

زمین بازی را بشناسیم!

پایگاه بصیرت / مصطفی برزکار

سرعت تحولات و ظهور پدیده‌های سیاسی و انتقال آن به افکار عمومی، امروز به مدد فضای مجازی به حدی بالا رفته است که گاهی تطبیق این تحولات با شاخص‌های ارزیابی و محک آن‌ها با بصیرت، برای برخی سخت شده و موجب افتادن آن‌ها در دام حواشی غیرلازم و دست‌اندازها می‌شود. اظهارنظر در خصوص کابینه پیشنهادی دولت، شهرداری تهران، قضاوت در خصوص رفتار برخی سیاستمداران و... این روزها بازار تحلیل‌ها و اظهارنظرها را داغ کرده است. برخی گروه‌های خاص که منافع حزبی را بر منافع ملی ترجیح می‌دهد که هیچ! اما انتظار از کسانی که خود را انقلابی می‌دانند و دل در گرو منافع ملت دارند، انتظار این است که در اظهارنظرهای خود برخی نکات را مدنظر قرار دهند.

نکات تحلیلی: 1- اولویت‌بندی مسائل کشور و ارجحیت مسائل اصلی بر فرعی. یکی از مواردی که در سخنان مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری بدان اشاره شد، نوع انتقال قدرت در جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با انتقال قدرت در آمریکاست که می‌بایست در ایام برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف در فضای مجازی «ترند» می‌شد؛ اما در بخشی از اظهارنظرها در فضای مجازی، پرداخت به این امر تحت‌الشعاع مسائل دیگر قرار گرفت. 2- عدم اظهارنظر در خصوص افرادی که کوچک‌ترین اطلاعاتی در خصوص عملکردشان نداریم. یکی از مصادیق این مورد در خصوص کابینه پیشنهادی دولت است که متأسفانه در فضای مجازی اظهارنظرهایی غیرموثق و ناصحیح باعث ایجاد موج در افکار عمومی می‌شود که مبنای پذیرش آن نیز صرفاً شنیده‌های فضای مجازی است. 3- عامل ناامیدی مردم نباشیم! به عقیده کارشناسان آنچه که واقعیات میدانی می‌گوید، حاکی از غلبه فرصت‌ها در دولت آقای رئیسی بر تهدیدات و آسیب‌هاست و این مسئله از دید افکار عمومی هم مخفی نمانده است؛ اما در برخی از اظهارنظرها بر سر یک مسئله کوچک و کم‌اهمیت، پیام ناامیدی برای افکار عمومی مخابره می‌شود و درواقع این دوستان ناخواسته تکرار کننده حرف دشمن می‌شوند!

نکته راهبردی: در مقطع حساسی کنونی باید مراقب باشیم که در کدام زمین بازی می‌کنیم. به نظر شما اگر دشمن بخواهد نقاط قوت فضای کنونی کشور را در فضای مجازی تضعیف نماید، چه نکاتی را برجسته می‌کند؟! نامیدسازی مردم از بهبود شرایط، ایجاد دعواهای کاذب سیاسی و فراموش کردن اولویت‌ها فقط بخشی از این توطئه است. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات