صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۳۳۰۷۹

پیش بینی بورس / شاخص تا کجا بالا می‌رود؟

روز گذشته شاخص به راحتی از محدوده یک میلیون و 500 هزار واحد بالا آمد. این روند تا کجا ادامه دارد؟

 در روز یکشنبه شاخص کل بورس 15 هزار و 555 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 515 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 7 هزار و 707 واحد رشد کرد و در رقم 436 هزار و 25 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 318 واحد بالا آمد و در رقم 21 هزار و 876 واحد باقی ماند.

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 352 نماد رشد قیمت و 121 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 73 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 25 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت‌ کارتن ایران (چکارن)، درخشان تهران (پدرخش) و سرمایه گذاری سایپا (وساپا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های سرمایه‌گذاری هامون صبا (وهامون)، شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه (ثباغ) و سرمایه گذاری پویا (وپویا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای فسرب (شرکت ملی سرب و روی ایران)، وساغربی (سرمایه‌گذاری استان آذربایجان غربی) و وسرضوی (سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت پگاه گلپایگان (غگلپا)، شرکت صنعتی دوده فام (شصدف) و قند چهارمحال (قچار) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در پایان معاملات یکشنبه 19 نماد صف فروش و 135 نماد صف خرید داشتند. ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 10 درصد افت کرد و در رقم 893 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 14 درصد کاهش یافت و 412 میلیارد تومان شد.

23

بیشترین تقاضاها

در روز یکشنبه شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشور (مدیریت) با صف‌ خرید 101 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از مدیرت، نمادهای کنور (شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور) و کالا (بورس کالا) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به کدما (معدنی دماوند) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 88 میلیارد تومانی داشت. پس از کدما، غدام (خوراک دام پارس) و ثالوند (سرمایه گذاری مسکن الوند) بیشترین صف فروش را داشتند.

22

پیش بینی بورس امروز

روز گذشته روند صعودی بورس ادامه یافت. شاخص کل 15 هزار واحد رشد کرد و شاخص هم وزن با صعود 7 هزار و 707 واحدی بیشترین میزان رشد در 6 ماه گذشته را ثبت کرد. شاخص هم وزن پس از 3 ماه به کانال 430 هزار واحدی بازگشت و تا رقم 436 هزار واحد بالا آمد. 

همچنین در پایان معاملات دیروز مازاد تقاضای بازار 481 میلیارد تومان بود تا برای هفتمین روز پیاپی بازار با مازاد تقاضا بسته شد. 

شاخص کل بورس در کانال 1.5 میلیونی پیش روی کرد و به سقف مقاومت یک میلیون و 540 هزار واحد نزدیک‌تر شد. پیش از این تحلیل‌گران تکنیکی دو سطح یک میلیون و 500 هزار واحد و یک میلیون و 540 هزار واحد را به عنوان دو سقف مقاومت مهم بازار معرفی می‌کردند. پس از صعود 15 هزار واحدی شاخص و شکسته شدن قدرتمند سطح مقاومت یک میلیون و 500 هزاری، شاخص کل به به فاصله 25 هزار واحدی سقف مقاومت بعدی رسیده است. بنابراین به نظر می‌رسد شاخص دست کم تا رقم یک میلیون و 540 هزار واحد بالا برود.

21

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات