صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۳۳۲۳۹

دو فرمانده داعش در استان دیالی عراق کشته شدند

نیروهای امنیتی عراق در عملیاتی در شرق این کشور دو فرمانده محلی داعش را کشته و یک فرمانده دیگر را دستگیر کردند.

نهاد رسانه‌ای الاعلام الامنی (وابسته به وزارت دفاع عراق) امروز (دوشنبه) خبر داد که در عملیات روز گذشته نیروهای امنیتی عراق در استان دیالی واقع در شرق این کشور، دو فرمانده محلی داعش کشته و یک فرمانده دیگر دستگیر شده است.
به نوشته وبگاه روسیا الیوم، سازمان اطلاعات عراق روز یکشنبه توانستند یک مخفیگاه تروریست‌های داعش را در شمال شرق استان دیالی کشف کنند و دراین عملیات ضمن کشته شدن دو فرمانده محلی تروریست‌ها، مسئول لجستیکی داعش در استان دیالی نیز به اسارت نیروهای عراقی درآمد.
استان دیالی عراق به دلیل برخورداری از کوهستان و دریاچه و مناطق بیابانی از مراکز اصلی فعالیت هسته‌های خاموش داعش در عراق به حساب می‌آید، بامداد دیروز نیز درگیری‌های شدیدی بین دسته‌های تروریستی داعش و هنگ نهم نیروهای واکنش سریع در حومه منطقه العظیم واقع در استان دیالی رخ داد.
نیروهای امنیتی و نظامی عراقی پنج روز پیش نیز توانستند در یک عملیات وسیع، دو فرمانده داعش را کشته و ۱۴ تروریستی دیگر را در اطراف بغداد و چند استان دیگر دستگیر کنند.
با وجود اینکه خلافت ادعایی داعش در عراق در ژوئن ۲۰۱۷ با آزادسازی موصل برچیده شد، اما تروریست‌های در قالب هسته‌های کوچک چند نفره در مناطق صعب‌العبور و بیابانی عراق پراکنده شده و هر از گاهی دست به عملیات علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی می‌زنند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات