صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۳۳۲۴۳

چهار کشتی چینی وارد آب‌های منطقه‌ای ژاپن در نزدیک جزایر مورد مناقشه شدند

شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی به نقل از گارد ساحلی اعلام کرد، چهار کشتی چینی صبح امروز (دوشنبه) وارد آب‌های منطقه‌ای ژاپن در نزدیک جزایر مورد مناقشه سنکاکو شدند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، گفته می‌شود که چهار قایق گشت چینی که یکی از آنها به توپ اتوماتیک مجهز بوده، وارد آب‌های منطقه‌ای ژاپن نزدیک جزیره "اووتسوری" و جزیره "می‌نامی‌کوجیما" شده‌اند. گفته می‌شود که سه کشتی دیگر در منطقه همجوار هستند.
شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی گزارش داد: پنج قایق ماهیگیری ژاپنی در حال حاضر مشغول فعالیت در این منطقه هستند. این کشتی‌های چینی تلاش کردند تا به آنها نزدیک شوند.
پیش از آن، دو کشتی گشت چینی روز شنبه وارد آب‌های منطقه‌ای ژاپن در نزدیک جزایر مورد مناقشه سنکاکو شدند.
در سال‌های اخیر توکیو بارها نسبت به اقدامات پکن در این منطقه به ویژه در نزدیکی جزایر مورد مناقشه سنکاکو که در چین به "جزایر دیائویو" معروف هستند، ابراز نگرانی کرده است. توکیو مدعی است که از سال ۱۸۹۵ میلادی بر این جزایر حق حاکمیت دارد در حالی که پکن تاکید دارد که این جزایر در نقشه‌های ژاپنی سال‌های ۱۷۸۳ و ۱۷۸۵ میلادی به عنوان قلمروهای چین مشخص شده‌اند.
پس از جنگ جهانی دوم، آمریکا کنترل این جزایر را در دست گرفت و در سال ۱۹۷۲ میلادی آنها را به ژاپن واگذار کرد. چین مدعی است که این جزایر به صورت غیرقانونی توسط ژاپن مصادره شده‌اند. توکیو به نوبه خود تاکید دارد که چین در دهه ۱۹۷۰ میلادی به جزایر علاقه‌مند شد چرا که متوجه شد اطراف آنها ذخایر غنی نفتی قرار دارد.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات