صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۳۳۲۴۴

طالبان به دنبال سخت کردن اوضاع انسانی در پنجشیر است

یک منبع مطلع محلی اعلام کرد، طالبان به دنبال سخت کردن اوضاع انسانی در ولایت پنجشیر است که این گروه شبه‌نظامی را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش خبرگزاری تاس، این منبع مطلع اعلام کرد: اوضاع انسانی پنجشیر واقع در شمال افغانستان تاکنون ثابت بوده اما طالبان به دنبال وخیم کردن آن است. آنها دسترسی به سیستم برق‌رسانی دولتی را به این ولایت مسدود می‌کند. البته برق به لطف رودخانه‌های محلی به قدر کافی در این ولایت هست.
این منبع آگاه همچنین ادامه داد: جدای از مساله برق طالبان سیستم ارتباطی ملی را در پنجشیر قطع کرده و تا اندازه‌ای هم اینترنت موبایل قطع شده است. طالبان همچنین مسیرهای منتهی به ولایت را نیز در برخی اوقات مسدود می‌کند که خطر مسدود شدن محموله‌های سوخت و غذا وجود دارد چون آنها در ولایت بغلان چنین کاری کرده‌اند.
عبدالحافظ منصور، نماینده پنجشیر در مذاکرات با طالبان روز چهارشنبه گفته بود که نخستین دور گفتگوها بین هیات‌های جبهه مقاومت ملی افغانستان و طالبان در شهر چاریکار مرکز ولایت پروان برگزار شد.
وی گفته بود که دو طرف بر ادامه گفتگوهای صلح در ازای اجتناب از درگیری‌های مسلحانه توافق کردند.
"فهیم دشتی"، سخنگوی جبهه مقاومت ملی افغانستان نیز روز پنجشنبه گذشته به تاس گفته بود که توافق برای آتش‌بس با طالبان مورد مذاکره قرار گرفته است. پنجشیر با این ایده که یک نماینده نمادین گروه‌های قومی در دولت معرفی کند، مخالفت کرده و بر تشکیل نهادهای جامع دولتی تاکید دارد.
پس از اعلام خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، طالبان به پیشروی‌های خود در این کشور ادامه داد و در نهایت ۱۵ اوت سال جاری میلادی کابل را تصرف کرد. اشرف غنی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان از کشور گریخت و امرالله صالح، معاون وی خود را رئیس جمهوری خودخوانده اعلام کرد.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات