صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۳۴۰۸۳

خدمت فقط دکمه یقه بستن نیست!

پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی

«شاطر نانوایی تا من را دید گفت شما که پیش آقا می‌روی اگر ایشان را دیدی، سلام مرا برسان و بگو یک بچه بجستان و همشهری شما، در هر نماز و بعد از هر نماز شما را دعا می‌کند و بگو ما غیر از شما کسی را نداریم»؛ بیان جمله فوق توسط سید محمود رضوی، کارگردان «ماجرای نیمروز»، حکایت شاطر جوانی است که عاشق آقاست. او هنگامی‌که باواسطه، سلامش را به آقا می‌رساند، رهبر معظم انقلاب پاسخ سلام او را می‌دهند و یک انگشتر هدیه هم برای شاطر می‌فرستند.

گزاره‌های خبری: 1- در سالیان گذشته یکی از راهبردهای رسانه‌ای و عملیات روانی جبهه غربی- عبری- عربی، تحریف انقلاب، ارزش‌ها و تخریب جایگاه ولایت و عملکرد مدیریتی رهبر معظم انقلاب بوده است؛ این در حالی است که آمریکایی‌ها در اندیشکده‌ها و محافل علمی و مطالعاتی خود بارها به شکست در مقابل تدابیر رهبر معظم انقلاب اعتراف کرده‌اند؛ کاندولیزا رایس وزیر خارجه وقت آمریکا در گفت‌وگو با رویترز می‌گوید؛ «رهبر ایران می‌تواند نقشه‌هایی را که بهترین ذهن‌ها با صرف بیش‌ترین بودجه‌ها در زمانی بسیار طولانی کشیده و مجریانی ماهر اجرای آن را به عهده گرفته‌اند، با یک سخنرانی یک‌ساعته خنثی کند». امریکن اینترپرایز نیز می‌نویسد: «بزرگ‌ترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک «ابر حریف» به نام آیت‌الله خامنه‌ای است که نقشه راه را می‌شناسد و مردم به او اعتماد آمیخته با اعتقاد دارند». 2- میزان محبوبیت مقام معظم رهبری در میان عامه مردم، امری آشکار و قابل‌لمس است و این دلیلی جز مردم‌داری، دردشناسی و زندگی ساده ایشان نیست. در طول سالیان گذشته تأکیدات اصلی ایشان بر حل مشکلات اقتصادی مردم، جهش علمی کشور و حمایت از جوانان و تکیه‌بر توان داخلی در گذر از موانع و مشکلات بوده است و مردم با عمق وجود حس کرده‌اند که اگر فرامین و دستورات معظم له اجرا شود، وضع اقتصادی و جایگاه علمی بسیار قدرتمندتری می‌توانیم داشته باشیم. 3- در سالیان اخیر که جریان ضدانقلاب به عمق محبوبیت امام خامنه‌ای پی برده است، با تکنیک‌های رسانه‌ای؛ دروغ بزرگ، شایعه‌سازی، تحریف و جنگ روانی درصدد برآمده که این محبوبیت را در بین عامه مردم، جوانان و نخبگان کشورمان خدشه‌دار کند که نمونه آخر آن را پس از دستور رهبر معظم انقلاب در مورد ممنوعیت واردات واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی مشاهده کردیم. به لطف الهی، بخشی از حیله دشمن در این مورد نیز با رسانه‌ای شدن واکسن‌های آلوده آمریکایی ارسالی به ژاپن، خنثی شد و ملت دیدند که تصمیم رهبر حکیم انقلاب در این موضوع نیز صرفاً برای حفاظت از جان مردم بوده است.

نکته پایانی: مسئولین کشور باید بدانند که در خط رهبری بودن به خطابه‌خوانی و دکمه یقه بستن نیست، چه‌بسا یک شاطر نانوا که نان برای مردم می‌پزد، در عمل بهتر از برخی وزرا و نمایندگان مجلس عمل کند و مسئولی با ده‌ها بخشنامه و دستور اجرایی نتواند لبخند رضایت بر چهره مشتریان خود بنشاند. اگر دولتمردان کشور همچون مقام معظم رهبری، سبک زندگی ساده و مردمی داشته باشند، مشکلات مردم با سرعت بیشتری حل خواهد شد و اگر در این مسیر خدمت، موانعی هم باقی بود، مردم خود می‌دانند که آن‌ها در خدمت سنگ تمام گذاشته‌اند و حداقل از سیم خاردار نفس خود عبور کرده‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات