صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۳۴۴۳۴

حکمت یک جمله تاریخی!

پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی

حضرت امام در پاسخ تهدیدات آمریکا یک جمله معروف دارند که اگر روی آن خوب کار می‌شد نه‌تنها ایران، بلکه امروز شاهد آزادی همه ملت‌های تحت ستم بودیم؛ امام خمینی(ره) در پاسخ کسانی که پس از تسخیر لانه جاسوسی به امام می‌گفتند که آمریکا به ایران حمله می‌کند، فرمودند: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ و جوان‌ها مطمئن باشند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. بی‌خود صحبت این‌که اگر دخالت نظامی... مگر آمریکا می‌تواند دخالت نظامی در این مملکت بکند؟ امکان برایش ندارد».

نکات تحلیلی: 1- بیش از ۴۰ سال از تهدیدهای آمریکا علیه ایران می‌گذرد و تهدیدات و طرح‌های آمریکا برای براندازی در ایران در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، رسانه‌ای و حتی حمایت از مزدوران صدها برابر گذشته شده است. 2- در همین راستا کنگره آمریکا از سال ۱۳۸۶ با تصویب چندین قانون مانند "حمایت از آزادی در ایران"در سال 2006 و قانون "قربانیان سانسور در ایران" در تابستان سال 2009 به ترتیب 10 و 30 میلیون دلار برای حمایت از مخالفان داخلی در ایران اختصاص داد. در سال 2008 این مقدار به 400 میلیون دلار برای ایجاد عملیاتی مخفیانه در ایران و تغییر حکومت در ایران رسید. اکنون این کمک‌ها به میلیاردها دلار افزایش یافته و قدرت ایران نه‌تنها کم نشده، بلکه افزایش هم داشته است.

نکته راهبردی: اگرچه کسانی در سال‌های گذشته با بهانه عقلانیت و لزوم مدارا با دشمنان درصدد بودند که ملت را بترسانند و به کرنش در مقابل آمریکا وادار کنند، اما موفقیت نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در احقاق حقوق ملت ایران در دریای مکران و شادمانی مردم نشان داد که اولاً تهدیدات و ارعاب‌های آمریکا در اراده فولادین فرزندان روح‌الله اثر نکرده و ثانیاً پول‌های آمریکا برای ایجاد رعب عمومی در ملت ایران نتیجه عکس داده و نظامیان آمریکایی را ترسوتر کرده است. به همین دلیل، آمریکا برای حفظ نیروهای منطقه‌ای خود مجبور است در مواجهه با جمهوری اسلامی تجدیدنظر کند. پیروزی‌های مداوم ایران در ایستادگیِ مقابل آمریکا اثبات‌کننده نفس قدسی رهبر کبیر انقلاب اسلامی است که فرمود: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و ان‌شاءالله استراتژی مقاومت و برخورد عزتمندانه در مسیر دیپلماسی هم منجر به موفقیت و احقاق حقوق ملت مقاوم ایران خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات