چند رسانه ای >>  عکس >> آخرین عناوین
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۳۴۵۷۵

عکس/بحران هزاران پناهجو در مرز بلاروس و لهستان

بیش از دو هزار پناهجو که اکثر آن‌ها از کشور‌های غرب آسیا هستند، در منطقه مرزی میان بلاروس و لهستان آواره هستند. این پناهجویان درصدد ورود به لهستان و رسیدن به کشور‌های اتحادیه اروپا به خصوص آلمان هستند. در حالی که اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای اعمال تحریم‌های جدید علیه بلاروس است، پوتین شامگاه شنبه در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که از نظر او، بلاروس مقصر بحران پناهجویان نیست. رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به جنگ‌افروزی‌های کشور‌های غربی در عراق و افغانستان، گفت غرب مسئول بحران مهاجران در مرز بلاروس و لهستان است.

نهاد‌های حقوق بشری از جمله سازمان عفو بین الملل اعلام کردند که دولت لهستان اجازه ورود پزشکان مستقل به مرز برای معالجه و کمک به پناهجویان را نمی‌دهد. از سوی دیگر ماتئوش موراویه‌تسکی، نخست وزیر لهستان با تمدید «وضعیت اضطراری» در این کشور به هیچ روزنامه نگاری اجازه نزدیک شدن به محل گرفتاری پناهجویان را نداده است. تمام راه‌هایی که به مرز با بلاروس منتهی می‌شوند در روز‌های اخیر از سوی نیرو‌های مرزی لهستان برای خبرنگاران مسدود شده اند. تنها سازمان‌های حقوق بشری و فعالان حقوق پناهجویان اجازه دارند برای کمک‌های محدود به این منطقه بیایند.

یک سیاستمدار فرانسوی در مصاحبه‌ای با اشاره به بحران مهاجران در مرز بلاروس- لهستان گفت که هرگز نباید اجازه ورود این مهاجران به اروپا داده شود و آن‌ها از یخبندان بمیرند بهتر از آن است که به اروپا وارد شوند!
این سیاستمدار فرانسوی اضافه کرد: «قطعا نباید مرز را (در برابر مهاجران از بلاروس به سوی لهستان) باز کنیم و نباید از آن‌ها استقبال شود و اکثر این مهاجران خطرناک هستند».


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات