صفحه نخست >>  عمومی >> پرسمان
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۳۴۷۲۳

آیا میزبان برگزاری مذاکرات ایران و ۱+۴ تغییر می‌کند؟

سوئیس، قزاقستان و ترکیه از جمله کشورهایی بودند که درخواست میزبانی مذاکرات هسته‌ای را داشتند.
اشتیاق برای گرفتن میزبانی دور جدید مذاکرات هسته‌ای میان ایران و اعضای ۱+۴ موجب شده تا اخیرا چند کشور درخواست میزبانی این مذاکرات را به ایران بدهند.
سوئیس، قزاقستان و ترکیه از جمله کشورهایی بودند که در پیام درخواست‌های خود اعلام کردند که در صورت تایید جمهوری اسلامی، حاضرند تمام هزینه‌های برگزاری مذاکرات اعم از هزینه‌های سالن‌های ملاقات، اتاق‌های هتل و حتی هزینه رفت و برگشت و حمل و نقل داخلی تیم مذاکره کننده کشورها را نیز پرداخت کنند.
دور قبلی مذاکرات در در هتل پنج ستاره «گراند هتل» شهر وین برگزار شده بود که پس از آن زمزمه‌های درخواست از ایران برای تغییر محل مذاکرات در رسانه‌های جهان پیچید که موجب نگرانی دولت اتریش گردید؛ در پی این نگرانی دیپلمات‌های این کشور اقدام به رایزنی با ایران جهت ممانعت از تغییر مکان مذاکرات کردند.
اتریشی‌ها در رایزنی‌های خود ضمن تمرکز بر روابط خوب با ایران بیان کردند که ما اولین کشور اروپایی بودیم که انتخاب آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفتیم تا حسن نیت خود را نشان دهیم. در این رایزنی‌ها دیپلمات‌های اتریشی از رابطه نزدیک کشور خود به نسبت دیگر کشورهای اروپایی‌ با ایران گفتند و در انتها درخواست کردند تا دوباره مذاکرات احیای برجام در اتریش برگزار شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
0
0
با سلام
بروز رسانی پرسمان خیلی عالی شده است
با تشکر
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات