صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۳۵۲۶۴

تزریق واکسن کرونا به کودکان/ کمتر از یک‌ماه برای مقابله با "اومیکرون" زمان داریم

وی درباره نوع واکسن کرونایی که به کودکان تزریق خواهد شد، افزود: به‌احتمال زیاد واکسن‌های خارجی و وارداتی به کودکان تزریق شود، زیرا واکسن‌های ایرانی کرونا هنوز مجوز مصرف عمومی برای کودکان را نگرفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت، عضو کمیته علمی کرونا با بیان "کمتر از یک‌ماه برای مقابله با "اومیکرون" زمان داریم" از تصمیم‌گیری درباره تزریق واکسن کرونا به کودکان زیر ۱۲ سال خبر داد.

دکتر داوود پیام طبرسی  درباره تزریق واکسن کرونا به افراد زیر ۱۲ سال اظهار داشت: در کمیته واکسیناسیون کرونا تصمیم بر این بوده است که واکسیناسیون زیر ۱۲ سال نیز شروع شود؛ بسیاری از کشور‌های دیگر نیز در موج "اومیکرون" تصمیم گرفته‌اند با توجه به شدت درگیری، کودکان را نیز واکسینه کنند، اما تصمیم‌گیری نهایی منوط به نظر وزارت بهداشت است.

چه واکسنی به کودکان تزریق می‌شود؟

وی درباره نوع واکسن کرونایی که به کودکان تزریق خواهد شد، افزود: به‌احتمال زیاد واکسن‌های خارجی و وارداتی به کودکان تزریق شود، زیرا واکسن‌های ایرانی کرونا هنوز مجوز مصرف عمومی برای کودکان را نگرفته‌اند.

کمتر از یک‌ماه برای مقابله با اومیکرون فرصت داریم

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با تأکید بر لزوم تزریق دوز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۱۸ سال، بیان کرد: ما کمتر از یک‌ماه برای مقابله با سویه اومیکرون فرصت داریم و بنابراین باید زودتر نسبت به تکمیل واکسیناسیون گروه هدف اقدام کنیم.

تفاوت علائم بالینی اومیکرون با سایر گونه‌های کرونا

عضو کمیته علمی کرونا درباره تفاوت علائم بالینی سویه اومیکرون با سایر گونه‌های ویروس کرونا نیز گفت: تاکنون تفاوت فاحشی در علائم بالینی دیده نشده است، اما با توجه به این‌که در مناطقی که سویه اومیکرون گسترش پیدا کرده افراد جوان‌تر بیشتر درگیر شده‌اند؛ علائم، خفیف‌تر و شامل تب، بدن‌درد، درد مفاصل و سایر علائم سرماخوردگی بوده است، اما برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر به زمان بیشتری نیاز داریم.

سویه اومیکرون نوع جهش‌یافته‌ای از ویروس کروناست که که نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد و به‌دلیل سرایت‌پذیری بالا، بسیاری از کشور‌ها را درگیر موج جدیدی از بیماری کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات