صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۳۶۰۷۳

اخبار ویژه روزنامه‌های ۲۴ بهمن

 

روزنامه کیهان**

تأمین مالی گروهک تروریستی الاحوازیه از سوی سرویس جاسوسی عربستان (خبر ویژه)
به گزارش ندرلند تایمز، شاخه گروه «النضال» نیز برای ساماندهی تشکیلات خود در اروپا و انجام عملیات تروریستی در ایران از سرویس‌های اطلاعاتی عربستان مبالغ هنگفت جداگانه‌ای می‌گیرند. در اوایل فوریه‌، دستگاه قضایی دانمارک رهبر کنونی این گروه‌، حبیب جبر‌، و دو تن دیگر از اعضای گروه «النضال» را به جرم جاسوسی‌، حمایت مالی از تروریسم و همکاری با سرویس‌های اطلاعاتی عربستان با اسم رمز MS32 به زندان محکوم کرد. 
شبکه رادیویی «آرگوس» در هلند گفته است که گروه «النضال» علیه برخی افراد در این کشور نیز جاسوسی می‌کرده است. یکی دیگر از اعضای گروه «النضال» به نام «عیسی اس» که به عنوان پناهنده ایرانی در هلند شناخته می‌شود به اتهام حمایت از عملیات تروریستی در ایران توسط محکمه‌ای در شهر نوتردام به بیش از چهار سال زندان محکوم شده است. شبکه ماهواره‌ای «احوازنا» در سال ۲۰۱۷ در شهر «ریس ویک» در هلند دایر شد. اسناد پلیس دانمارک و رسانه‌های هلندی و نروژی نشان می‌دهند که گروه «النضال» در سال‌های ۲۰۱۹-۲۰۱۷ مبلغ یک میلیون و دویست هزار یورو صرف تبلیغات خود از طریق شبکه ماهواره‌ای «احوازنا» کرده است. 
دادگاه دانمارک در حکم خود اعلام کرد که گروه «النضال» در ازای این فعالیت‌ها مبالغ قابل توجهی از دولت عربستان دریافت کرده است.
شبکه «احوازنا» با رد این اتهامات گفته است که فعالان این شبکه را افراد داوطلب بدون دستمزد تشکیل می‌دهند و کلیه تجهیزات فنی این شبکه نیز لوازم دست دوم هستند. 
دولت هلند کلیه فعالیت‌های شبکه «احوازنا» در این کشور را به حال تعلیق در آورده است و دولت دانمارک نیز فعالیت‌های شبکه گروه «النضال» را به خاطر تبلیغ تروریسم به مدت دو سال ممنوع اعلام کرده است. 

********

روزنامه وطن امروز **

جهش قیمت نفت به دنبال تنش در اوکراین
قیمت نفت در هفته‌های گذشته صعودی بوده است تا آنجا که در کمتر از یک ماه بیش از ۱۰ دلار افزایش را تجربه کرده و از حدود ۸۰ دلار در هر بشکه به بالای ۹۰‌دلار رسیده است. در این میان، تاکید اعضای اوپک پلاس بر ادامه اجرای توافق کاهش تولید، نخستین سیگنال مثبت را به بازار نفت فرستاد و قیمت نفت افزایش پیدا کرد.  در ادامه، بالا گرفتن بحران گاز در اروپا که به دنبال تنش در اوکراین اتفاق افتاده است نیز مانند کاتالیزور عمل کرد تا قیمت طلای سیاه برای رسیدن به ۱۰۰ دلار آماده شود. به دنبال این اتفاق، رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرده رویارویی و نبرد احتمالی نیروهای آمریکایی و روس عملا یک جنگ جهانی است: ما در آنجا با یک گروه تروریستی روبه‌رو نیستیم، بلکه با بزرگ‌ترین ارتش جهان (روسیه) سر و کار خواهیم داشت. نگرانی از تنش نظامی در اوکراین در حالی است که بر اساس آمارهای منتشر شده، ذخایر گازی در اروپا فقط برای ۶ هفته دیگر کافی است.  از همین رو تقاضا برای نفت خام در جهان افزایش یافته و این در شرایطی است که عرضه همچنان کنترل می‌شود. 
با توجه به این عوامل، نفت که روز جمعه قیمت را نزولی آغاز کرده بود، در پایان روز با رشد سریع قیمت همراه شد. نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه به ۹۴ دلار و ۴۶ سنت در هر بشکه رسید. این در حالی بود که نفت برنت پنجشنبه گذشته با قیمت ۹۱ دلار و ۲۱ سنت کار خود را به پایان برد که نشان می‌دهد در یک روز بیش از 3.5 درصد رشد قیمت را به ثبت رسانده است. نفت شاخص آمریکا نیز 3.7 درصد رشد قیمت را تجربه کرد و از ۸۹ دلار و ۷۵ سنت به ۹۳ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه  رسید.
***
وزیر اقتصاد: 
سال آینده تورم بسیار کمتری را تجربه خواهیم کرد
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت در کنترل کسری بودجه و تورم بسیار جدی است و سال آینده تورم بسیار کمتری را تجربه خواهیم کرد. سیداحسان خاندوزی گفت: سال 1400 در چهارمین سال متوالی از جهت رشد قیمت‌ها قرار داشتیم که الان هم وضعیت نامطلوبی را داریم. 
وی با بیان اینکه همیشه رویکرد دولت‌ها به وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان یک منبع تأمین درآمد از طریق مالیات بوده است، یادآور شد: پس از 15 سال این نگاه در این وزارتخانه تغییر کرده است و ما به دنبال کاهش 5 درصدی مالیات بنگاه‌های معاملاتی هستیم و نتایج این نوع تغییر رویکرد به اخذ مالیات را در سال آینده شاهد خواهیم بود؛ از این منظر که کاهش مالیات در بهبود بنگاه‌های معاملاتی تاثیرگذار است. 
وی ادامه داد: در این طرح به دنبال این هستیم که گردش مالی در شهرها و استان‌ها فعال شود و در بودجه 1401 این مساله پیش‌بینی شده است، از این رو دولت به دنبال توزیع بودجه استانی به صورت عادلانه‌تر پیش خواهد رفت. به همین منظور «صندوق‌های پیشرفت توسعه» در استان‌ها را ایجاد کرده‌ایم که یکی از ابزارهای حمایتی دولت در این مساله خواهد بود. 
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه امسال تا پایان اسفندماه سود سهام عدالت به همه 49 میلیون نفر سهامدار پرداخت می‌شود، ادامه داد: کسانی که یک میلیون تومان سهامدار هستند به همان میزان و کسانی هم که بیش از 500 هزار تومان سهام دارند، ‌حدود 600 هزار تومان به آنها سود پرداخت خواهد شد. خاندوزی با بیان اینکه یکی دیگر از گلایه‌های مردمی به دولت این است که چرا تورم 40 درصد افزایش یافته ‌اما حقوق و دستمزدها متناسب با آن افزایش نمی‌یابد، افزود: از آنجا که همگان می‌دانند مهم‌ترین مساله برای حل این موضوع این است که دولت با توجه به افزایش قیمت‌ها و تورم، حقوق و دستمزدها را افزایش دهد اما خوب می‌دانیم این تصمیم تنها برای حدود 4 میلیون کارمند دولت نیست، ‌بلکه بر سایر بخش‌های کشور، حتی بخش خصوصی هم تاثیرگذار است و این پیام را برای بخش خصوصی ارسال می‌کند که شما هم باید متناسب با این اقدام، حقوق و دستمزد کارکنان و کارگران خود را افزایش دهید. وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: از این رو این موضوع در وضعیت اشتغال بسیاری از افراد تاثیر خواهد گذاشت و ممکن است سبب اخراج و تعدیل نیروهای کار در سطح کشور شود که خود این مساله سبب نگرانی بیشتر مردم می‌شود. البته دولت هم منابع کافی برای این افزایش حقوق را ندارد. حتی در بودجه 1401 شرایط را در وضعیت عدم توافق با 1+4 تنظیم کرده‌ایم تا در صورت عدم توافق، مشکل زیادی در کشور ایجاد نشود. همچنین افزایش حقوق‌ها، سبب افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم می‌شود، بنابراین دولت در مرحله کنترل کسری بودجه و تورم، بسیار جدی است و با اتخاذ اینگونه سیاست‌ها، در سال آینده تورم بسیار کمتری را تجربه خواهیم کرد.

**************

روزنامه خراسان**

رئیس کمیسیون اجتماعی خبر داد:
اجرای کامل همسان سازی بازنشستگان در سال آینده
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از طرح پیشنهاد ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی خود در زمان بررسی جزئیات بودجه سال آینده در جلسه علنی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال آینده خبر داد.ولی اسماعیلی با اشاره به پیشنهاد 120 هزار میلیارد تومانی این کمیسیون برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال آینده، به تسنیم گفت: در کمیسیون تلفیق با این رقم موافقت نشد و اعضا با تخصیص 90 هزار میلیارد تومانی به منظور 
همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال آینده موافقت کردند. وی اظهار کرد: منابع لازم برای اختصاص این 90 هزار میلیارد تومان به منظور همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده در لایحه بودجه از محل واگذاری شرکت‌ها و اماکن مربوط به دولت، مشخص شده است و وظیفه قانونی دولت است که این میزان را پرداخت کند. رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که ما در سال آینده برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ماهانه نیاز به 6 هزار میلیارد تومان داریم، افزود:با همین 90 هزار میلیارد تومان مصوبه کمیسیون تلفیق می‌توانیم همسان سازی را به طور کامل در سال آینده انجام دهیم. اسماعیلی تصریح کرد: بنده در جلسه علنی و در زمان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 1401 پیشنهاد 120 هزار میلیارد تومانی را مطرح خواهم کرد.
 
اُمیکرون آسمان 247 شهر را قرمز کرد 
براساس اعلام دیروز وزارت بهداشت 247 شهر کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و هیچ شهر آبی در کشور وجود ندارد.  با افزایش
 همه گیری کرونا و سویه غالب آن به عنوان اُمیکرون روند صعودی افزایش تعداد شهرهای در وضعیت قرمز کرونایی به سرعت در حال افزایش است. به طوری که بر اساس اعلام وزاصرت بهداشت تعداد شهرهای قرمز کشور از ۱۲۰ شهر به ۲۴۷ شهرستان رسیده است؛ضمن این که هیچ شهری در وضعیت آبی قرار ندارد؛ 112 شهر در وضعیت نارنجی و 89 شهر نیز در وضعیت زرد قرار دارند. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت جمعه تا عصر شنبه، ۱۴۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۳ هزار و ۴۳۷ نفر رسید.
 

*****************

روزنامه جوان**

عباس عبدی، تحلیلگر و منتقد اصلاح‌طلب ایراد‌های بسیاری به تلویزیون می‌گیرد، با آنکه خودش می‌گوید دو دهه است تلویزیون در خانه ندارد و خود و اعضای خانواده‌اش هرگز تلویزیون نمی‌بینند! البته ممکن است چنین توجیه شود که از طریق فضای مجازی یا واکنش دیگران از محتوای تلویزیون مطلع می‌شود و بعد نقد خود را می‌نویسد. حتی اگر این درست باشد، نشانه آن است که تلویزیون جمهوری اسلامی به‌کلی برای ایشان بی‌اهمیت نیست که نقد نکند، اما حاضر نیست بیننده آن باشد و ترجیح می‌دهد متأثر از واکنش دیگران تلویزیون را نقد کند.
عبدی اخیراً در واکنش به یکی از طنز‌پردازان تلویزیون که گفته یک پلان از «قهوه تلخ» یا «شب‌های برره» دیگر قابل پخش نیست، نوشته «برای اینکه دیگر طنز و خنده‌دار نیست. واقعیت و گریه‌آور است.» خب! او که ۲۰ سال است تلویزیون ندیده حتما از مردم کوچه‌وبازار شنیده که محتوای این سریال‌ها چه بوده و حالا چنین مقایسه‌ای کرده است. همین آقای عبدی در ۲۵ خرداد ۹۸ در روزنامه ایران نوشت: «بنده، چون تلویزیون ایران را نگاه نمی‌کنم، درباره وضعیت زبان رایج در آن نیز اطلاع خاصی ندارم که بنویسم.»
خب برای یک جامعه‌شناس و روزنامه‌نگار پرکار خیلی هم جالب نیست که تلویزیون نبیند، زیرا شناخت از جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، نیازمند تسلط بر محتوای این رسانه است. با این حال آقای عبدی ده‌ها نقد به تلویزیون در طول هر سال در نوشته‌ها و توئیت‌های خود وارد می‌کند که معلوم نیست چگونه از محتوای تلویزیون باخبر می‌شود!

علی علیزاده، فعال رسانه‌ای و کنشگر سیاسی مقیم لندن از محمدجواد ظریف، وزیر خارجه دولت سابق خواست مانع «ذبح منافع ملی» از طریق «تحریک غیرت ملی با هیاهوی رسانه‌ای» خبرنگارانی شود که او آن‌ها را «نزدیک به ظریف» نامیده است.
ماجرا از موجی مجازی و رسانه‌ای علیه سفارت روسیه در تهران آغاز شد. اکانت توئیتری این سفارتخانه با انتشار عکس و توئیتی اعلام کرد که سفیر این کشور در ایران به مناسبت روز دیپلمات، به بنای یادبود گریبایدوف، ادای احترام کرده است. الکساندر سرگئی ویچ گریبایدوف، سفیر کبیر شوروی در ایران در دوره قاجاریه بود که ۹بهمن ۱۲۰۷ در تهران به دست معترضان کشته شد. او در مذاکرات ترکمانچای و نگارش عهدنامه آن نقشی اساسی ایفا کرد و مدت کوتاهی پس از عقد عهدنامه، به عنوان وزیر مختار روسیه به ایران آمد. رفتار گریبایدوف در ایران باعث خشم و کینه مردم شده بود. آنچه تومار زندگی گریبایدوف را در هم پیچید و طاقت‌ها از او را در ایران طاق کرد بر اساس روایت‌های مکتوب، رفتار با دو زن ارمنی بود. معترضان تهرانی با حمله به محل اقامت گریبایدوف، او را با اسلحه هدف قرار داده و کشتند. سایت اعتمادآنلاین این توئیت را با تیتر «نمک پاشی سفیر روسیه بر زخم ایرانی ها» منتشر کرد. روزنامه اعتماد از جمله رسانه‌هایی است که خبرنگار سیاست خارجی آن روابط نزدیکی با وزارت‌خارجه ظریف داشت. رسانه‌های اصلاح‌طلب دیگر هم این اقدام را توهین به ایرانی‌ها دانستند. اما علیزاده با انتشار توئیت‌های سفارت روسیه در سال‌های گذشته و دقیقاً در همین روز مورد اشاره و به مناسبت «روز دیپلمات» نوشته: «سالگرد گریبایدوف هرساله بدون استثنا دقیقاً همانجا برگزار و عکسش منتشر شده» جالب‌تر این نکته است که خطاب به ظریف نوشته: «بنای یادبود گریبایدوف درست یا غلط در ابتدای وزارت شما در دی۹۳ احداث شده» و بعد اضافه کرده: «در هشت سال وزارت شما، اما یکبار یک رسانه اعتراض نکرد و به غیرت ملی هیچ کفن پوشی برنخورده.» او سپس به تفاوت واکنش‌ها در امسال اشاره کرده و از جمعی خاص از خبرنگاران نام برده است: «امسال، اما محافلی مشخص با تحریک غیرت ملی ایرانیان مشغول بریدن سر رابطه ایران و روسیه هستند. آقای ظریف! فقط شما می‌توانید جلوی این موج روس‌ستیزی را بگیرید. این موج روس‌ستیزی هم مثل تمام امواج این چندماه (واکنش گله‌ای به عکس‌های ملاقات اولیانوف/مالی، رئیسی/پوتین، باقری/ریابکوف) به دست شبکه خبرنگاران برجامی کلید خورده؛ به دست همان خبرنگارانی که بین تیر ۹۲ تا خرداد امسال از داخل وزارت شما هماهنگ می‌شدند.» او سپس با اشاره به اینکه «بهتر از هرکسی می‌دانید تخریب رابطه ایران و روسیه یعنی بستن منافذ تنفسی ایران زیر تحریم و این یعنی تضعیف بیشتر اقتصاد و معیشت ۸۵ میلیون ایرانی» از وزیر خارجه سابق خواسته که «آقای ظریف! جلوی خبرنگاران نزدیکتان را بگیرید و نگذارید با هیاهوی رسانه‌ای با تحریک غیرت ملی منافع ملی را ذبح کنند.»

********

روزنامه ایران**

برخورد جبلی با عوامل قطع پخش زنده مداحی مطیعی

   خبر اول اینکه، پس از ایجاد وقفه در میان سرود‌خوانی انتقادی میثم مطیعی در مراسم 22 بهمن امسال از سوی صداوسیما، باقری از مجری‌های رسانه ملی در توئیتی نوشت:  ‏تصمیم به قطع شعرخوانی میثم مطیعی در روز ۲۲ بهمن تصمیم شخصی یکی از مدیران میانی بوده و دستور پخش ادامه این شعرخوانی را دکتر جبلی شخصاً صادر کرده است. این طور که گفته‌اند، رئیس سازمان از قطع برنامه بشدت شاکی شده و با مدیر مربوطه با تندی برخورد کرده است.

روند پرشتاب آزادسازی بستر رودخانه کرج

  خبر دیگر اینکه، صبح دیروز ساختمان‌های متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت کشور، وزارت راه‌وشهرسازی و ناجا که در بستر رودخانه کرج قرار داشت، از سوی مسئولان قضایی تخریب شد.
به گزارش مرکز رسانه‌ای قوه‌قضائیه، رئیس کل دادگستری البرز  در این باره با بیان اینکه به دستگاه‌های حاکمیتی و نظامی تا ۲۵ بهمن‌ماه فرصت داده شده است تا نسبت به تخلیه ساختمان‌ها اقدام کنند، گفت: بعد از این تاریخ دستگاه قضا نسبت به دستگاه‌هایی که به هشدار‌ها عمل نکرده‌اند، اعمال قانون می‌کند.
فاضلی هریکندی همچنین با اشاره به شناسایی نقاطی که امکان ساخت منطقه تفریحی برای عموم مردم وجود دارد، گفت: با توجه به مصوبات کمیته تخصصی آزادسازی حاشیه رودخانه کرج، اراضی ای که تاکنون در فاصله بین پل حامی تا آبگیر بیلقان آزادسازی شده‌اند دراختیار شهرداری کرج قرار داده شده تا نسبت به ساخت تفرجگاه و استراحتگاه ساحلی در آنها برای عموم مردم اقدام شود.

نام «خیبرشکن» را به خاطر بسپارید

  دست آخر اینکه، تحلیلگر سیاسی سرشناس جهان عرب با اشاره به سه موشک بویژه موشک ایرانی «خیبرشکن» می‌گوید که این تحول معادلات منطقه را تغییر خواهد داد.
به گزارش فارس، «عبدالباری عطوان»، سردبیر «رأی الیوم» (چاپ لندن) در جدیدترین تحلیل خود می‌گوید که منطقه در آستانه تغییر قرار دارد و معادلات تغییر خواهد کرد. عطوان به موشک ایرانی اشاره کرد و گفت: «موشک اول، ایرانی است؛ «خیبرشکن». دو روز پیش از آن پرده برداشتند و به مناسبت چهل و سومین سالروز انقلاب ایران آن را شلیک کردند. بُرد موشک خیبرشکن هزار و 450 کیلومتر است یعنی به عبارتی این موشک به قلب تل‌آویو می‌رسد. این پیام ایران به اسرائیل و ایالات متحده امریکا است.»
وی در ادامه با گریز به موشک اول، بیان کرد: «انتخاب کلمه خیبر و کلمه خیبرشکن بسیار بادقت و حساب‌شده صورت گرفته است. خیبر شهر یهودیان در نزدیکی مدینه منوره بود. این شهر همواره بخش زیادی از تاریخ منطقه را به خود اختصاص داده است به زمانی که پیامبر (ص) تصمیم گرفت دو دین در مدینه نباشد یا دو دین در خاک مقدس نباشد از‌ این ‌رو انتخاب خیبرشکن و نامگذاری موشک با این نام معنای بسیاری دارد و یک پیام قوی و بی‌سابقه است. این نام را به خوبی به ذهن بسپارید.»  عطوان افزود: «ایران هم ‌اکنون به چهارمین قدرت موشکی جهان مبدل شده است.»

**************

روزنامه شرق**

بیانیه سفارت ایران در اوکراین خطاب به اتباع
برای شرایط اضطراری احتمالی آماده باشید

ایسنا: سفارت ایران در اوکراین از اتباع ایران درخواست کرد ضمن ایجاد آمادگی برای شرایط اضطراری احتمالی، ارتباط خود را با سفارت به‌‌منظور آگاهی از توصیه‌های ضروری حفظ کنند. سفارت ایران در کی‌یف اعلام کرد: «به آگاهی می‌رساند، در پاسخ به پرسش‌های مکرر آنان در‌خصوص احتمال تنش و درگیری در مرزهای شرقی اوکراین، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف، ضمن دعوت هم‌وطنان به حفظ آرامش، از آنان درخواست می‌نماید با ایجاد آمادگی برای شرایط اضطراری احتمالی، ارتباط خود را با سفارت به‌منظور آگاهی از توصیه‌های ضروری حفظ نمایند. بدیهی است سفارت جمهوری اسلامی، تأمین سلامتی و امنیت اتباع ایرانی را حائز اهمیت اساسی دانسته و این امر مهم را در اولویت وظایف خود قرار داده است. بر این اساس توصیه‌های لازم در اطلاعیه‌های بعدی به آگاهی هم‌وطنان عزیز خواهد رسید».

دیدارهای دوجانبه بین هیئت‌های مذاکره‌کننده در وین
هیئت‌های ایرانی و روسی حاضر در مذاکرات احیای برجام، جلسه‌ای دوجانبه برگزار کردند. هیئت ایرانی به ریاست علی باقری‌کنی، معاون سیاسی وزیر خارجه و هیئت روسی به ریاست میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، در این جلسه حضور داشتند. اولیانوف پس از این دیدار در توییتر نوشت: «با علی باقری‌کنی، مذاکره‌کننده ارشد ایران دیدار کردم. ما درباره جزئیات پیش‌رو در مذاکرات وین درباره برجام گفت‌وگو کردیم». باقری همچنین دیداری جداگانه با انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات احیای برجام داشت. از طرف دیگر، اولیانوف نیز با مورا جلسه‌ای دوجانبه داشت. رئیس هیئت روسی پس از این جلسه در توییتر نوشت: «گفت‌وگوی مفصلی با انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا، درباره ساختار سند نهایی گفت‌وگوهای وین داشتم». نماینده روسیه جلسه دیگری با حضور مورا و نمایندگان هیئت‌های سه کشور اروپایی عضور برجام نیز داشت و باز در توییتر گزارش آن را نوشت: «با هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا و سرپرستان سیاسی هیئت‌های فرانسه، آلمان و بریتانیا دیدار کردم تا درباره مسیر پیش‌رو در مذاکرات وین درباره برجام گفت‌وگو کنیم». اولیانوف همچنین از دیدارش با رابرت مالی، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران و رئیس هیئت آمریکایی در مذاکرات احیای برجام نیز خبر داده بود: «با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کردم. درباره بحث‌برانگیزترین مسائلی صحبت کردیم که باید در مذاکرات وین حل شوند». اولیانوف دیروز در توییت دیگری گزارش داد: «تلاش‌های دیپلماتیک بسیار متمرکز امروز در جریان مذاکرات وین درباره برجام [توافق هسته‌ای] ادامه خواهد یافت».

‌گفت‌وگوی جانسون و بن‌سلمان درباره ایران
ایسنا: نخست‌وزیر بریتانیا و ولیعهد عربستان سعودی در یک گفت‌وگوی تلفنی درباره ایران و تحولات منطقه رایزنی کردند. بوریس جانسون و محمد بن‌سلمان در این گفت‌وگوی تلفنی درباره تحولات منطقه، ایران و یمن به بحث و رایزنی پرداختند. آنها همچنین بر تقویت روابط و همکاری‌های دوجانبه میان عربستان و بریتانیا در زمینه انرژی تأکید و توافق کردند در نزدیک‌ترین فرصت به‌صورت حضوری با یکدیگر دیدار کنند.

**************************************************************

 
 
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات