اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۳۶۲۰۴

اعتبار ۶۶هزار میلیاردی صندوق پیشرفت و عدالت حذف شد؛ بلاتکلیفی هدف‌گذاری رشد ۸ درصدی

بر اساس مصوبات کمیسیون تلفیق اعتبار ۶۶ هزار میلیارد تومانی صندوق پیشرفت و عدالت که مبنای رشد ۸ درصدی در سال ۱۴۰۱ بود، حذف شد.
اعتبار 66هزار میلیاردی صندوق پیشرفت و عدالت حذف شد؛ بلاتکلیفی هدف‌گذاری رشد 8 درصدی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت، بررسی مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه نشان میدهد، اعتبار 66 هزار میلیارد تومانی صندوق پیشرفت و عدالت که مبنای رشد 8 درصدی در سال 1401 بود، حذف شده است. همچنین 250 هزار میلیارد تومان بابت تخصیص ارز 4200 تومانی از طریق سازوکار تبصره 14 لحاظ شده است.

بر این اساس 179 هزارمیلیارد تومان بابت  پرداخت 19 هزار تومانی ما به التفاوت واردات  کالاهای اساسی و دارو و همچنین 71 هزار میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم که معادل 3.7 میلیارد دلار است، لحاظ گردیده است.

این درحالی است که در ابتدا در لایحه دولت، تنها 106 هزار میلیارد تومان بابت پرداخت یارانه کالاهای اساسی، گندم و دارو در نظر گرفته شده بود. بر این اساس کمیسیون تلفیق بودجه اقدام به تعریف 144 هزار میلیارد تومان منابع برای تامین این اعتبار کرده است. بخشی از این منابع از طریق حذف اعتبار صندوق پیشرفت و عدالت ایران تامین شده است. 78 هزار میلیارد تومان دیگر نیز ظاهرا  با تکیه بر فراورده های نفتی با افزایش چشم گیر فروش صادراتی فراورده های نفتی تامین شده است.

بر این اساس دریافتی حاصل از فروش صادراتی فرآورده‌های نفتی از 186 هزار میلیارد تومان مصوب دولت، به 241 هزار میلیارد تومان، (معادل 55 هزار میلیارد تومان ) افزایش یافته است، این تغییر تنها با عوض شدن فروض قیمت و مقدار صادرات فرآورده‌ها انجام شد که احتمال عدم تحقق آن بالا می‌باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات