اقتصادی >>  اقتصادی >> خبر 2تایی
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۳۶۷۵۹
حسین کنعانی مقدم، کارشناس سیاست خارجی و امور بین الملل

ایران، قدرت برتر علمی جهان در آینده /توسعه علمی کشور، منجر به قدرت افزایی در عرصه های اقتصادی و نظامی می شود

کارشناس سیاست خارجی و روابط بین الملل:دستاوردهای قابل توجه در عرصه‌ تکنولوژی های نوین، ساخت موشک‌ و پهپاد نشان می دهد ایران در بعد علمی نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا توانمند است، به طوری که می‌تواند در آینده، قدرت برتر علمی جهان باشد.
پایگاه بصیرت / گروه اقتصادی/حسین کنعانی مقدم

در گفت و گو با بصیرت مطرح شد:

مزیت های سفر عمران خان به ایران

به گزارش بصیرت، هر چند چهار دهه از عمر پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، اما در مدت کوتاهی که مردم انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده اند در برابر رژیم ها و حکومت هایی که چندین دهه و قرن از تشکیل آنها می گذرد، نظام جمهوری اسلامی، در حوزه های مختلف بخصوص علمی دستاوردهای بزرگی کسب کرده است، به گونه ای که اولمرت، نخست وزیر پیشین رژیم غاصب صهیونیستی، به صراحت بر این موضوع تاکید کرده که ایران کشوری قدرتمند است که در بخش های مختلف رقیب قدرتمند ترین کشورهای دنیاست، لذا ایران را نمی توان کشوری جهان سوم خطاب کرد. بصیرت در گفت و گو با کارشناس سیاسی و منطقه به این موضوع پرداخته که نظام جمهوری اسلامی تا چه حد در پیشرفت علمی موفق بوده که دشمنان قسم خورده انقلاب نیز به این موضوع اذعان و اعتراف می کنند.

ایهود اولمرت» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی زندانی شد - خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان | Mehr News Agencyحسین کنعانی مقدم، کارشناس سیاست خارجی و امور بین الملل در گفت و گو با بصیرت، در خصوص ارتقای جایگاه و افزایش قدرت ایران در عرصه های مختلف و اعتراف کشورهای منطقه و جهان به این موضوع گفت: از مشخصات تمدن ایرانی _ اسلامی کشور که امروز بسیار برجسته شده، پیشرفت علمی است. هر چند در َطول تاریخ، ایران به لحاظ علمی، پیشرفت های قابل توجهی داشته و دانشمندان بزرگی به خود دیده است، و با توجه به حوادث و مسائلی که ایران در طول تاریخ از سر گذرانیده، چرا که ایران در طول تاریخ بارها و بارها محل تاخت و تاز و حمله و تجاوز بیگانگان بوده ، اما همیشه قدرتمند بوده و قدرتمند مانده است.

نگاهی به سرمنشاء جریان تحقیر کننده دستاوردهای ملی/ از پروژه ۲۰۴۰ استنفورد  تا آمارهای بین المللی که پیشرفت‌های علمی ایران را فریاد می‌زنند | پایگاه  اطلاع رسانی رجاوی در ادامه خاطر نشان کرد: امروز کشورهای دنیا در عرصه های مختلفی به دنبال تقویت خود هستند. افزایش قدرت علمی، قدرت اقتصادی و قدرت نظامی از جمله مواردی است که در کشورهای مختلف دنبال‌ می شود. در ایران علاوه بر تقویت قدرت نظامی، اقتصادی، تقویت قدرت علمی از جمله موضوعات مهمی است که به شدت مورد توجه و توصیه امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب بوده و هست. تاکید بر حرکت به سمت قدرتمندتر شدن علمی نظام جمهوری اسلامی ایران، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که همواره از سوی رهبر معظم انقلاب بیان می‌شود.

دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی با رهبر انقلاب – دفتر نهاد نمایندگی  مقام معظم رهبری دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)حسین کنعانی مقدم در خصوص ارتقای جایگاه علمی ایران در منطقه گفت: خوشبختانه به اذعان دوست و دشمن، جمهوری اسلامی ایران در دست یابی به علوم مختلف روز، رقابت نزدیکی با قدرت های جهانی دارد. ایران در حوزه های نانو تکنولوژی، هسته‌ای، اتمی، های تک، علوم پزشکی و زمینه های مختلف به شدت پیشرفت کرده است..

درخشش پیشرفت های علمی ایران در جهان | خبرگزاری صدا و سیماکارشناس سیاست خارجی و امور بین الملل در ادامه خاطرنشان کرد: در صورتی که دولت و حاکمیت از نظر علمی از نخبگان، دانشجویان و شرکت های دانش بنیان حمایت کند، ایران تبدیل به قدرت برتر علمی منطقه می شود. توسعه علمی کشور، منجر به قدرت افزایی در عرصه های اقتصادی و نظامی می شود.

آخرین خبر | توصیه کنعانی مقدم به همسایگان: صبر ایران اندازه‌ای دارد وی در خصوص نگرانی دشمنان ایران نسبت به پیشرفت‌های علمی کشور گفت: بی تردید رژیم صهیونیستی از این بابت بسیار نگران است. حوادث اخیر، نشان دهنده قدرت برتر ایران در زمینه هوافضا و پیشرفت های سایبری است. دستاوردهای قابل توجه در عرصه‌ تکنولوژی های نوین، ساخت موشک‌ و پهپاد نشان می دهد ایران در بعد علمی نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا توانمند است، به طوری که می‌تواند در آینده، قدرت برتر علمی جهان باشد.ایران کی و کجا به تجاوز صهیونیستها پاسخ می دهد؟ - خبرآنلاینحسین کنعانی مقدم افزود: ارتقای قدرت علمی ایران در منطقه و جهان، جایگاه شایسته و ممتازی را به جمهوری اسلامی ایران داده است. این جایگاه دشمنان جمهوری اسلامی و دست نشانده های آنها در منطقه از جمله رژیم کودک کش صهیونیستی را به شدت هراسان کرده است. تقویت مراتب علمی ایران و دست یافتن به علوم روز، علاوه بر توسعه کشور از جهات مختلف، عامل مهمی برای گسترش ارتباطات و خنثی‌سازی تهدیداتی است که دشمنان اصولا بر کشورهای توسعه نیافته، ضعیف و فقیر تحمیل می کنند.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات