بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۳۶۹۹۱

قدس دیگر تنها نیست...

ملت فلسطین به نیابت از امت عرب و اسلامی با دست خالی نقشه بسیار خطرناک رژیم صهیونیستی برای مسجد الاقصی را خنثی کرده است؛ این رژیم با تکیه بر برخی مؤلفه ها و عوامل تصور می کرد که زمان اجرای این نقشه فرا رسیده است اما اراده شهروندان قدس قویتر از نقشه های رژیم اشغالگر بود.

قدس دیگر تنها نیست...

وقتی آمریکا قدس اشغال شده را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و عرب های مرتجع برای سازش با این رژیم از یکدیگر گوی سبقت ربودند، این رژیم به این تصور واهی رسید که از قدرت لازم برای اجرای این نقشه و تغییر هویت مسجد الاقصی و تبدیل نمادها و شناسه های عربی و اسلامی آن به یهودی و توراتی و در نهایت اثبات افسانه قدمت تاریخی صهیونیسم در این مکان، برخوردار شده است.

جسارت رژیم صهیونیستی برای اجرای این نقشه به جایی رسیده است که به گروه های موسوم به "گروه های معبد" اجازه داده است در داخل مسجد الاقصی به عنوان حریم معبد واهی آنها، مراسم قربانی اجرا کنند. اما فلسطینی ها در جمعه "حامیان اقصی" با راهپیمایی به سوی مسجد الاقصی، شعار دادند "خون و جانمان فدای اقصی". آنها سوگند یاد کرده اند که از مسجد الاقصی دفاع کنند. در این روز حدود 60 هزار فلسطینی نماز صبح را در محوطه این مسجد مقدس به جا آوردند.

پس از نماز، با حمله نظامیان رژیم اشغالگر به مسجد الاقصی، درگیری شدیدی بین نمازگزاران و این نظامیان در گرفت؛ متجاوزان صهیونیست به نمازگزاران حاضر در مسجد حمله کرده و به سمت آنها گاز اشک آور و بمب صوتی و گلوله های پلاستیکی شلیک کردند. در این حمله حدود 250 نفر مجروح و 1000 نفر دستگیر شدند.

رژیم صهیونیستی با اینکه تمام توان خود را به کار گرفت تا خود را قدرتمند نشان داده و آثار و تبعات شکست های پی در پی خود در مناطق مختلف فلسطین به خصوص در قلب تل آویو را جبران کند اما صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در گفتگویی با شبکه الاقصی فاش کرد: "رژیم صهیونیستی از طریق واسطه پیام داده است که مانع مراسم قربانی شهرک نشینان صهیونیست در مسجد الاقصی می شود."

این رژیم با عقب نشینی از مواضع خود ثابت کرد که زبان زور، تنها زبانی است که می فهمد. مقاومت فلسطین هم توانست معادله بازدارندگی را بر رژیم اشغالگر تحمیل کند؛ معادله ای که به برکت عملیات ششمشیر قدس شکل گرفت. اکنون دوره زورگویی رژیم صهیونیستی علیه شهروندان قدس به پایان رسیده است... قدس دیگر بی حامی و یاور نیست بلکه هزاران نفر آماده اند تا در راه دفاع از آن جان بدهند.

حميد محمد – العالم

 

 
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات