صبح صادق >>  پاسدار >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۳۷۳۶۸
در جلسه ارتباط تصویری با دانشجویان پاسدار نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه مطرح شد

پاسدار باید جهانی فکر کند

جلسه ارتباط تصویری دانشجویان پاسدار نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های شهید محلاتی و امام حسین(ع) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طیبی‌فر، جانشین نماینده ولی‌فقیه[...]
پایگاه بصیرت / حسن نوروزی
جلسه ارتباط تصویری دانشجویان پاسدار نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های شهید محلاتی و امام حسین(ع) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طیبی‌فر، جانشین نماینده ولی‌فقیه، سردار یدالله جوانی و سردار حسن نقی‌زاده معاونان سیاسی و نیروی انسانی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه برگزار شد. 
به گزارش صبح صادق حجت‌الاسلام طیبی‌فر در این جلسه چند نکته از ضوابط اصلی ورود به حوزه نمایندگی را برشمرد و گفت: «نکته اول در مورد ورود به حوزه نمایندگی این است که شخص باید شناخت کامل از این حوزه داشته باشد. یکی از ملزومات این شناخت‌ این است که به خواندن و شنیدن سخنان بزرگان این نیرو بپردازد تا بداند این سازمان که اکنون به اینجا رسیده، از رشادت‌ها و از جان گذشتگی افرادی به دست آمده که در مقابل گردن‌کشان و مزدوران داخلی و خارجی مقاومت کرده‌اند. بنابراین باید شما دائم این سؤال را از خودتان بپرسید که برای چه به سپاه آمده‌اید تا از هدف خود دور نشوید؛ چرا که شما مسئولان و فرماندهان آینده سپاه هستید.»
وی افزود: «این را بدانید که سپاه مختص به مکان و مسئولیت خاصی نیست، بلکه هرجا صدا و تفکر انقلابی در معرض خطر باشد، سپاه در آنجا حضور دارد. این حضور هم تنها به صورت فیزیکی نیست؛ بلکه فکر، اندیشه، اعتقاد و باور انقلابی همیشه جلوتر و در سطح گسترده‌ای از مرزهای کشورمان حرکت کرده است. برای نمونه، حضور مؤثر در منطقه برای خنثی کردن نقشه های شوم دشمنان را می‌بینید.»
حجت‌الاسلام طیبی‌فر در تبیین نکته دوم، سوم و چهارم گفت: «وظیفه صیانت سیاسی و تقویت بنیه اعتقادی و دینی و تربیتی پاسداران به عهده حوزه نمایندگی ولی‌فقیه است. بنابراین فهم، بصیرت، آگاهی و شناخت جریان‌ها برای ما لازم و ضروری است؛ چرا که برای مقابله با برخی جریان‌ها نیاز داریم که خودمان را به سلاح فکر و اندیشه صحیح از انقلاب مجهز کنیم. باید در سخت‌ترین شرایط از دایره دین خارج نشویم. باید متخلق به اخلاق باشیم و به عنوان یک الگوی دینی، سیاسی، اخلاقی و اعتقادی شناخته شویم.»
باید مملو از فضایل و مکارم باشیم
در ابتدای این مراسم سردار نقی‌زاده، معاون نیروی انسانی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه خدمت در حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه یک مسئولیت بزرگ و راهبردی است، افراد حاضر در آن را راهبر و هادی در عرصه‌های سیاسی، اعتقادی، دینی و اخلاقی خواند و گفت: «حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه مسئول صیانت از اندیشه‌ها و باورهای سیاسی و عقیدتی سپاه است؛ به همین دلیل افراد آن باید تابلو و الگوی اخلاق در دیگران باشند. یک فرد حاضر در نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه باید بیش از هر چیز با حضور منظم و تأثیرگذار در مراسم‌ها، کلاس‌ها، دانشگاه‌ها و کسب امتیازات بالا در موارد انضباطی و در مجموعه دانشگاه خود را معلم بداند و برای رسیدن به رتبه‌های بالای معنویت دایم در تلاش و تکاپو باشد.»
سردار نقی‌زاده اظهار داشت: «در این خصوص نماینده ولی‌فقیه در سپاه یک گفته بسیار دلنشینی دارد که مهم و درس‌آموز است: «برای پر کردن لیوان معنویت یک فرد باید یک پارچ پر داشت»؛ یعنی باید مملو از فضایل و مکارم اخلاقی و معنوی بود تا بتوان چیزی را به دیگران ارزانی کرد.»
شهید سلیمانی الگوی پاسدار در تراز
در ادامه این جلسه سردار دکتر یدالله جوانی، با تأکید بر اینکه دوره آموزشی و دانشجویی، دوره شکل‌گیری ذهنیت افراد است، گفت: «عنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک منظومه فکری منسجم است که هم‌تراز با انقلاب اسلامی است. برای نمونه پاسدار هم‌تراز انقلاب شهید سلیمانی است که رهبر معظم انقلاب آن را یک مکتب معرفی کردند.»
وی افزود: «برای رسیدن به این منظومه منسجم فکری به شش ویژگی نیاز است: یک؛ مؤمن بودن، طوری که در هر دهه از خدمت شما که می‌گذرد، باید بر درجه ایمان و تقوای شما افزوده شود. دو؛ ولایت‌مدار بودن، ارزش و جایگاه این مطلب در کلام شهید سلیمانی به قدری است که ایشان سه بار قسم یاد می‌کند. سوم؛ انقلابی بودن. چهارم؛ مجاهد بودن. پنجم؛ بصیر بودن. ششم؛ از جنس مردم و برای مردم بودن. یک پاسدار باید در محیط زندگی خود به گونه‌ای محبوب و مقبول باشد که مردم به او اقتدا کنند و امانات خود را به او بسپارند.»
سردار جوانی حرکت انقلاب اسلامی از ابتدا تا به امروز را در چهار مرحله توصیف کرد و توضیح داد: «مراحل چهارگانه‌ای که انقلاب اسلامی پشت سر گذاشته است، با از بین بردن نظام دو قطبی حاکم بر جهان، یعنی لیبرالیسم و سوسیالیسم آغاز شد. در مرحله دوم ، تثبیت نظام با حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور شکل گرفت. مرحله سوم نیز مقابله با جریان آمریکایی بود که سعی در غربی کردن جامعه طی سال‌های هشتاد تا به امروز بود. در این مرحله رهبر معظم انقلاب با بینش و اندیشه خود چنان توطئه‌های آمریکایی را فرونشاندند که ما امروز شاهد افول آمریکا هستیم؛ چرا که در هیچ‌یک از دسیسه‌های خودشان با وجود مخارج هفت هشت میلیارد دلاری که روی دست‌شان گذاشت به نتیجه‌ای دست نیافتند. همین امر باعث حقد و کینه آنها به انقلاب اسلامی و سپاه شد که نتیجه آن قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی بود.»
مرحله چهارم این حرکت که ما اکنون در این مرحله قرار داریم پذیرش جایگاه ما در نظم نوین جهانی به منزله یک قدرت در غرب آسیا و در عرصه بین‌الملل است. این را بدانید که رسیدن به این نقطه با مجموعه‌ای از مجاهدت‌ها و ایستادگی‌ها به اینجا رسیده و این اتفاق به این راحتی‌ها به دست نیامده است.»
معاون سیاسی سپاه با اشاره به این نکته که پاسدار باید جهانی فکر کند، ادامه داد: «اگر شاهد رشد و موفقیت پاسداران تا به امروز بوده‌ایم، به سبب نگاه کلان و جهانی پاسداران بوده است؛ به گونه‌ای که آنان متوقف در زندگی نبوده‌اند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات