صبح صادق >>  جبهه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۳۷۶۴۰

شهادت شیرین

«کشتن» و «تجاوز» خوی و سرشت صهیونیست‌هاست؛ آنها سال‌هاست که حیات نامشروع‌شان را بر پایه این دو مقوله پیش می‌برند. «برخیز و اول بکُش» این شعار صهیونیست‌هاست[...]
پایگاه بصیرت / حسین سلمانی
«کشتن» و «تجاوز» خوی و سرشت صهیونیست‌هاست؛ آنها سال‌هاست که حیات نامشروع‌شان را بر پایه این دو مقوله پیش می‌برند. «برخیز و اول بکُش» این شعار صهیونیست‌هاست. «رونن برگمن» روزنامه‌نگار نزدیک به موساد نیز کتابی با این مضمون منتشر کرده است.
از کودک و نوزاد تا خبرنگار و کشاورز؛ تفاوتی ندارد که فرد از چه قشر و گروهی باشد؛ صهیونیست‌ها برای پیشبرد تجاوزگری‌های‌شان فقط یک راهکار آموخته‌اند و آن، جنایت و کشتن است؛ هنوز خاطره جهانیان از کشتن بی‌رحمانه و سنگدلانه «محمد الدوره» کودک فلسطینی در نوارغزه در کنار پدرش به دست صهیونیست‌های غاصب پاک نشده است. هنوز اذهان جهانیان در شوک آتش زدن «علی دوابشه» نوزاد فلسطینی به دست شهرک‌نشینان متوحش و درنده‌خوی صهیونیستی است؛ از این نمونه‌ها در تاریخ نکبت‌بار صهیونیست‌های غاصب بی‌شمار است؛ بنا بر آمار سازمان بین‌المللی دفاع از کودکان فلسطینی که در سال گذشته منتشر شد، از سال 2000، صهیونیست‌ها بیش از دو هزار کودک فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند. 
وجب به وجب خاک فلسطین صحنه‌هایی فجیع از جنایت صهیونیست‌ها را در حافظه دارد؛ در جدیدترین نمونه از این جنایتکاری‌ها در 21 اردیبهشت «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه الجزیره درحالی که مشغول پوشش اخبار حمله نیروهای ارتش متجاوز صهیونیستی به شهر جنین در کرانه باختری بود، هدف نیروهای صهیونیستی قرار گرفت و به دلیل اصابت گلوله به سرش جان باخت.
هر چند صهیونیست‌های کذاب در ابتدا منکر دست داشتن در قتل شیرین ابوعاقله شدند، اما تجزیه و تحلیل موقعیت، فیلم، تصاویر و اظهارات شاهدان عینی تیراندازی مرگبار به سوی خبرنگار الجزیره، نشان می‌داد ادعای صهیونیست‌ها خلاف واقعیت است و حتی آنها به سمت «علی السمودی» همکار ابوعاقله نیز آتش گشوده‌اند.
سرانجام 24 ساعت پس از شهادت ابوعاقله با وجود ادعاهای مقامات ارشد رژیم نامشروع صهیونیستی مبنی بر مقصر نبودن در کشته ‌شدن این خبرنگار شبکه الجزیره، ارتش این رژیم به دست داشتن در این جنایت اعتراف کرد.
روزنامه «هاآرتص» بامداد پنجشنبه 22 اردیبهشت گزارش داد، ارتش رژیم صهیونیستی پس از انجام تحقیقاتی درباره ترور ابوعاقله، اذعان کرد گلوله‌های نظامیان صهیونیست سبب شهادت وی شدند.
طبق این گزارش، یکی از تروریست‌های یگان مخفی «دوفدیوان» ارتش متجاوز صهیونیست‌ها در فاصله ۱۰۰ تا ۱۵۰ متری محل شهادت ابوعاقله مستقر شده و طی عملیات تروریستی ده‌ها گلوله به محل حضور این خبرنگار و همکارانش شلیک کرده است. گفتنی است، این تیرها از عمد به سمت صورت این خبرنگاران که جلیقه ضدگلوله به تن داشتند، شلیک شده است.
شهادت «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه الجزیره به دست جلادان رژیم صهیونیستی بار دیگر ثابت کرد، صهیونیست‌ها هر صدایی که جنایت‌های‌شان علیه مردم مظلوم فلسطین را انعکاس دهد، خفه می‌کنند؛ تاکنون ده‌ها و صدها خبرنگار و روزنامه‌نگار که راوی دردهای ملت فلسطین بودند، به دست صهیونیست‌ها مجروح شده یا به شهادت رسیده‌اند.
در اردیبهشت سال 1400 در جریان تجاوز صهیونیست‌ها به نوارغزه،جنگنده‌های این رژیم برج الجلاء را که تعدادی از رسانه‌های جهانی در آن دفتر داشتند، منهدم کردند. حمله به این دفاتر رسانه‌ای بعد از آن انجام شد که رسانه‌ها جنایت صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی در خیابان الوحده در مرکز غزه و بیرون آوردن قربانیان از زیر آوارها را پوشش خبری دادند. در این جنایت صهیونیست‌ها، بیش از ۴۵ فلسطینی شهید شدند.
در ماه مه سال ۲۰۲۱ میلادی سازمان خبرنگاران بدون مرز، بمباران و حمله به مقرها و دفاتر رسانه‌ها در جریان تجاوزگری صهیونیست‌ها به غزه در این سال را در سطح «جنایت جنگی» توصیف کرد و از شکایت خود در این رابطه به دادگاه کیفری بین‌المللی خبر داد.
اما پس از شهادت شیرین ابوعاقله که صدای ملت مظلوم فلسطین و جنایت‌های صهیونیست‌ها را به گوش جهانیان ‌رساند، خشم مردم فلسطین دوچندان شد و برای خیزشی جدید آماده شدند؛ بر همین اساس هراس و واهمه بر اردوگاه رژیم نامشروع صهیونیستی سایه افکند و نظامیان و دژخیمان این رژیم روز جمعه 23 اردیبهشت حضور خود در شهر قدس را با هدف آشوب‌افکنی و سنگ‌اندازی درمراسم خاکسپاری پیکر «شیرین ابوعاقله» افزایش دادند. وقتی تجمع مردم فلسطین برای بدرقه پیکر ابوعاقله افزایش یافت، نظامیان اشغالگر صهیونیست از انتقال پیکر این خبرنگار شهید از بیمارستان جلوگیری و مراسم تشییع را سرکوب کردند.
اما یورش نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی به مراسم تشییع جنازه شهید «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار شبکه الجزیره و ضرب و جرح شرکت‌کنندگان در این مراسم، واکنش‌های شدیداللحنی را در پی داشت.
وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مراسم تشییع جنازه شهید شیرین ابوعاقله را به شدت محکوم کرد و گفت، این رژیم نه تنها با خونسردی این شهید را به قتل رسانده؛ بلکه به ارعاب و تهدید غیرنظامیان و شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع جنازه این شهید دست می‌زند.
گروه‌های فلسطینی، مانند جنبش حماس و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز این حمله وحشیانه صهیونیست‌ها را محکوم کرده و خواستار محاکمه و پاسخگوی رژیم تل‌آویو شدند.
«اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به این رویداد، گفت: «از تشکیلات خودگردان فلسطین می‌خواهم که لغو توافقات اسلو، عقب‌نشینی از به رسمیت شناختن رژیم جعلی صهیونیستی، قطع همکاری امنیتی با دشمن صهیونیست را اعلام کند و صرفاً به برنامه مقاومت برای مقابله با این رژیم بیندیشد.»
جنبش جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «حمله وحشیانه به پیکر شهید شیرین ابوعاقله گواه این است که ما با دشمن جنایتکار روبه‌رو هستیم»؛ در بیانیه این جنبش آمده بود: «زمان تحویل پرونده قتل شیرین ابوعاقله به دادگاه کیفری بین‌المللی فرا رسیده است.»
ائتلاف کشورهای در حال توسعه (گروه ۷۷) نیز به همراه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما خواستار تحقیقات فوری، بین‌المللی، بی‌طرفانه، مستقل و مؤثر در مورد قتل شیرین ابوعاقله هستیم.»
«سکوت مشمئزکننده»؛ این تعبیری بود که «دیوید هرست» روزنامه‌نگار سرشناس انگلیسی در قبال مواضع کشورهای غربی و به طور مشخص آمریکا و انگلیس در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به کار برد؛ این روزنامه‌نگار نام‌آشنای انگلیسی علت اقدام صهیونیست‌ها در کشتن شیرین ابوعاقله را این دانست که ابوعاقله در مسیر برملا کردن جنایات رژیم صهیونیستی و افشای حقیقت در فلسطین گام برمی‌داشت.
«دروغ‌گویان مدعی حقوق بشر در اروپا و آمریکا که در قضیه اوکراین آن غوغا را به راه انداختند، در برابر این همه جنایت در فلسطین مهر سکوت بر لب زده‌اند و از مظلوم دفاع نمی‌کنند؛ بلکه به گرگ خونخوار کمک هم می‌کنند.» این بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب در روز قدس سال جاری بهترین توصیف در قبال اوضاع امروز فلسطین است؛ اوضاعی که به سبب حمایت غربی‌ها از صهیونیست‌ها و سازش‌کاری برخی حکام مرتجع عرب روز به روز وخیم‌تر می‌شود؛ البته صبح پیروزی مقاومت مردم فلسطین و زوال صهیونیست‌ها نزدیک است و شهادت شیرین ابوعاقله که به یکی از نمادهای مبارزات ملت فلسطین تبدیل شده است، قرب این وعده را بیشتر می‌کند. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات