بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۵۳۱۹۸

مقام سازمان ملل: اسرائیل از آب به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور آب و بهداشت در بیانیه‌ای روز جمعه خواستار توقف استفاده از آب به عنوان سلاح جنگی توسط رژیم اسرائیل شد.

یک مقام حقوق بشری سازمان ملل متحد با توجه به اقدام رژیم صهیونیستی در قطع آب، برق و سوخت به روی مردم غزه از این رژیم خواست استفاده از آب به عنوان «سلاح جنگی» را متوقف کند. 

پدرو آروجو آگودو، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور آب و بهداشت در بیانیه‌ای روز جمعه اقدام اسرائیل در محروم کردن مردم غزه از آب آشامیدنی سالم را «نقض فاحش قوانین بین‌المللی» توصیف کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۲۰۰۰ هزار فلسطینی از جمله ۵۰۰۰ کودک منجر شده است. 

رژیم اسرائیل عصر امروز (جمعه) با ورود روزانه تنها ۲ تانکر سوخت به نوار غزه موافقت کرد.  خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام تل‌آویو گزارش داد: «شورای جنگ با اتفاق‌آرا در بیانیه‌ای با توصیه مشترک ارتش اسرائیل و شاباک مبنی بر پذیریش درخواست آمریکا  و اجازه ورود روزانه ۲ کامیون حامل سوخت دیزل به غزه موافقت کرده است».

براساس این بیانیه، این موافقت به علت ترس از شیوع وبا در اراضی اشغالی فلسطین و وخامت اوضاع بهداشتی در نتیجه فشارهای بین‌المللی صورت گرفته است.

آژانس کاریابی و امدادرسانی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، این هفته، اعلام کرده بود پیش از آغاز جنگ در نوار غزه، ۵۰ کامیون حامل سوخت به صورت روزانه وارد این منطقه می‌شد.

طبق اعلام سازمان ملل متحد، نوار غزه با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت روزانه به ۱۰۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه نیاز دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات