وی بیان کرد: درست است رقم صادرات اکنون به ۹۸ میلیون دلار رسیده و رقم بالایی نیست ولی رشد صادرات به تاجیکستان شدت گرفته که جای امیدواری دارد.

محمدحسین روشنک افزود: در زمان آقای روحانی تمام توجه دولت و وزارت خارجه به برجام و پرنده هسته‌ای ایران جلب شده بود و ارتباط با کشورهای همسایه و کوچکتر مانند تاجیکستان اصلا جدی گرفته نمی‌شد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و تاجیکستان گفت: قبل از دولت آقای روحانی ما حتی رقم صادرات به تاجیکستان را به ۵۰۰ میلیون دلار هم رسانده بودیم ولی در دولت آقای روحانی به دلیل اشتباهات داخلی و زیاده خواهی طرف مقابل روابطمان به سردی گرایید. 

وی بیان کرد: دولت جدید برای جبران مشکلات هشت سال گذشته در ارتباط با تاجیکستان گام‌های اساسی برداشته است. در همین ماه فروردین امسال که نصف آن تعطیل بود به دلیل اهتمام دولت رئیسی، ۷ تا ۸ میلیون دلار صادرات به این کشور داشتیم که چند برابر مدت مشابه پارسال است. 

روشنگ اظهار داشت: نیمه اول پارسال مشکلات با ترکمنستان باعث شده بود که صادراتی به تاجیکستان نداشته باشیم ولی دیدار راهگشای آقای رئیسی با سران تاجیکستان و ترکمنستان مشکلات ما را در این زمینه حل کرد. 

محمدحسین روشنک بیان کرد: رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و تاجیکستان افزود: سفر آقای امامعلی رحمان به تهران در گسترش روابط دو کشور بسیار راهگشاست و به نظر می‌رسد شتاب تجارت با تاجیکستان بعد از این سفر بسیار بیشتر از قبل شود.

وی گفت: به نظر می رسد ما از طریق صادرات مصالح ساختمانی، خدمات فنی مهندسی و محصولات پتروشیمی بتوانیم قدم‌های بزرگی برای توسعه صادرات به تاجیکستان برداریم.