صبح صادق >>  صفحه اول >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۳۸۴۹۸

شکار روباه

نظام اطلاعاتی موفق از ژرفای ذهن دشمن راهبرد او را استخراج و برای رویارویی با آن برنامه‌ریزی و آرایش قدرتمندی را ایجاد می‌کند[...]
پایگاه بصیرت / علی حیدری

«نظام اطلاعاتی موفق از ژرفای ذهن دشمن راهبرد او را استخراج و برای رویارویی با آن برنامه‌ریزی و آرایش قدرتمندی را ایجاد می‌کند.» این بخشی از سخنان فرمانده کل سپاه کمتر از دو هفته قبل در مراسم تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید سازمان اطلاعات سپاه است. سخنی که نشان می‌دهد، سربازان گمنام در سازمان اطلاعات سپاه به منزله نهاد حافظ و نگاهبان انقلاب اسلامی با پشتوانه تجربه‌های گرانسنگی که در بیش از چهار دهه گذشته به دست آورده‌اند، امروز نه تنها ناظر هوشیار همراه با واکنش سریع و دقیق تحرکات دشمنان انقلاب اسلامی هستند، بلکه با بهره‌گیری از توان و اشراف اطلاعاتی عمیق، راهبردهای دشمن را شناسایی می‌کنند و برای مقابله و بی‌اثرکردن آن اقدامات لازم را انجام می‌دهند.
نگاهی گذرا به تحرکات رسانه‌ای جبهه معاند در سال‌ها و به‌ویژه ماه‌های اخیر نشان می‌دهد، ضربات مهلک سپاه با پشتوانه اشراف دقیق سازمان اطلاعات و بخش‌های دیگر سپاه به جبهه مقابل ملت بزرگ ایران از عناصر و عوامل ضد انقلاب و نفوذی‌ها گرفته تا رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی، آنها را در موقعیت شکست اطلاعاتی و امنیتی قرار داده و برای جبران شکست‌های خفت‌بار خود دست به دامان رسانه‌های مواجب‌بگیر خود شده‌اند تا با طرح سناریوهای خیالی و به رشته تحریر درآوردن توهمات ذهنی خود، سپاه پاسداران را مورد هجمه قرار دهند. اوج این عملیات رسانه‌ای در هفته‌های اخیر و در جریان جابه‌جایی در سازمان اطلاعات سپاه نمایان شد و البته پیام پنهان این فضاسازی‎های گسترده رسانه‌ای این بود که دشمن از سربازان گمنام سپاه زخم خورده و به هر بهانه‌ای دنبال انتقام از این نهاد مقدس است.
متعاقب این، اتاق‌های فکر و رصد و گروه‌های تولید محتوای جبهه عبری، عربی و غربی به این بهانه همه تلاش خود را به‌کار بستند تا با شایعه‌پراکنی در زمینه رخنه اطلاعاتی دشمنان به داخل سپاه و تضعیف رکن امنیتی و اطلاعاتی این نهاد، به زعم خود این نهاد مهم و تأثیرگذار در امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران را تخریب کنند، غافل از اینکه پاسداران امنیت و آرامش ملت ایران تحت تأثیر این گونه القائات قرار نگرفته و در هر نقطه از ایران اسلامی و حتی فراتر از مرزهای این مرز و بوم حافظ منافع ملی کشور هستند.
هنوز چند روز از تغییر و تحول در سازمان اطلاعات سپاه نگذشته بود که دشمنان ملت ایران اولین ضربه را دریافت کردند و آن زمانی بود که خبر شناسایی و دستگیری برخی دیپلمات‌های خارجی منتشر شد که به جای رایزنی و انجام وظایف دیپلماتیک مشغول جاسوسی بودند. سپاه این دیپلمات‌ها را در حال جاسوسی و نمونه‌برداری از خاک کشورمان در یک منطقه ممنوعه دستگیر کرد. ماجرا از این قرار بود که این دیپلمات‎های جاسوس در هنگام نمونه‌برداری از خاک منطقه ممنوعه در کویر مرکزی ایران از طریق پهپادهای سپاه رصد و دستگیر می‌شوند.
این رویداد نشان از اشراف اطلاعاتی دقیق و بهنگام سپاه در برابر کوچک‎ترین تحرکاتی دارد که با هدف جاسوسی و سرقت اطلاعات از منابع طبیعی ایران انجام می‌شود. نیروهای کارآزموده و باانگیزه سازمان اطلاعات سپاه به طور شبانه‌روزی در کنار دیگر نهادهای امنیتی فراتر از تحرکات آنها، راهبردها و سناریوهای دشمنان را رصد و برای مقابله با آنها طراحی و اقدام می‌کنند و اجازه نمی‌دهند دیپلمات جاسوس‌های غربی با سوء استفاده از مصونیت خود به هر اقدامی علیه امنیت و منافع ملی جمهوری اسلامی دست بزنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات