صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۳۸۵۴۹

هشدارها و نگرانی‌های مقامات ارشد صهیونیست درباره نابودی اسرائیل

اسرائیل پیش از این دو بار تجزیه شده است که اولین دوره تجزیه آن به‌دلیل درگیری‌های داخلی در دهه هفتاد عمر آن و دومین بار در دهه 80 عمر اسرائیل بود و ما در دوران سوم زندگی می‌کنیم.
پایگاه بصیرت / گروه بین المللی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت رسانه‌های صهیونیستی مملو از گزارش‌های فراوانی از هشدارهای متعدد برجسته‌ترین مقامات صهیونیست در سطوح مختلف سیاسی و نظامی و... است که همه آنها معترفند اسرائیل لحظات سرنوشت‌سازی را تجربه می‌کند و احتمال اینکه به سرنوشت حکومت‌های یهودی قبلی دچار شود بسیار زیاد است. «نفتالی بنت» نخست وزیر مستعفی رژیم صهیونیستی در این زمینه خطاب به اسرائیلی‌ها اعلام کرد: اکنون اسرائیل در برابر یک آزمون واقعی و یک مرحله تاریخی ایستاده است که یا باید ادامه دهد و یا اینکه به دوره هرج‌ومرج برگردد، زیرا امروز اسرائیل شاهد یک وضعیت بی‌سابقه و در آستانه فروپاشی است. اکنون در برابر مرحله سرنوشت‌سازی هستیم. اسرائیل پیش از این دو بار تجزیه شده است که اولین دوره تجزیه آن به‌دلیل درگیری‌های داخلی در دهه هفتاد عمر آن و دومین بار در دهه 80 عمر اسرائیل بود و ما در دوران سوم زندگی می‌کنیم.
نفتالی بنت این اظهارات را در ژوئن 2022 از طریق یک فراخوان 27صفحه‌ای برای جامعه صهیونیستی مطرح کرد و هشدار داد که اسرائیل با خطر فروپاشی مواجه است و احزاب با یکدیگر هماهنگی ندارند و همچنین برخی احزاب نیز برای سقوط کابینه تلاش می‌کنند.
ـ «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از دیگر مقامات برجسته این رژیم بود که درباره آینده اسرائیل ابراز نگرانی کرده گفت که به‌دلیل از دست رفتن حاکمیت اسرائیل در مناطق النقب و الجلیل وزنه جمعیتی فلسطینیان افزایش می‌یابد. ممکن است مساحت اسرائیل از نظر جغرافیایی بسیار کوچک شود و تنها به شهرهای الخضیره در جنوب حیفا و غدیرا در جنوب تل‌آویو محدود گردد. این هشدارهای بنی گانتس درباره تهدیدات موجودیتی رژیم صهیونیستی در یک جلسه غیرعلنی در اوایل ماه مه سال جاری میلادی مطرح شد که در آن مسئولان صهیونیست درباره افزایش جمعیت فلسطینی‌ها و همچنین تحرکات ساکنان اراضی 1948 ابراز نگرانی کردند.
ـ «ایهود باراک» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز اخیراً با انتشار مقاله‌ای در یک رسانه صهیونیستی ترس خود را از نابودی اسرائیل قبل از هشتادمین سالگرد تأسیس آن بیان کرده گفت: یهودیان تاکنون بیش از 80 سال حکومت نکرده‌اند. حکومت فعلی اسرائیل نیز در آستانه ورود به دهه هشتم عمر خود است و این نگرانی وجود دارد که نفرین دهه هشتم گریبان حکومت فعلی اسرائیل را بگیرد.
ایهود باراک در این مقاله خود به شمار دیگری از حکومت‌های مختلف جهان که تحت تأثیر نفرین دهه هشتم قرار گرفته‌اند اشاره کرد، از جمله ایالات متحده که در دهه هشتم عمر خود وارد یک جنگ داخلی شد یا ایتالیا که طی همین مدت به یک کشور فاشیستی تبدیل گشت و آلمان به یک کشور نازی تبدیل شد که در نهایت شکست و تجزیه این کشور را به‌همراه داشت.
ـ «تامیر پاردو» رئیس سابق سرویس جاسوسی موساد دیگر مقام صهیونیست است که در جریان یک سخنرانی در دانشگاه تل‌آویو تأکید کرد: در حالی که صحبت‌های زیادی درباره تهدیدات بزرگ پیشِ‌روی اسرائیل مطرح می‌شود اما بزرگترین تهدید برای اسرائیل خود اسرائیلی‌ها هستند و سازوکار خودویرانگری در جامعه اسرائیل طی سال‌های اخیر کامل شده است و اسرائیل یک جامعه خودویرانگر است، واقعیت آن است که جامعه اسرائیلی چندپارچه شده است و شکاف‌ها همچنان ادامه دارد و اسرائیلی‌ها دچار خودباختگی شده‌اند.
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در سال 2017 اعلام کرد که تلاش می‌کند اسرائیل را به 100سالگی آن برساند اما این مسئله بدیهی نیست؛ زیرا هیچ «دولت» یهودی تاکنون بیش از 80 سال عمر نکرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات