صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۳۸۷۲۷
نگاهی به حاشیه‌های سفر رئیس کاخ سفید به منطقه

من اینجا چکار می‌کنم؟

پایگاه بصیرت / خانم اکوان

گاف‌های بی‌نظیر بایدن!
رئیس‌جمهور آمریکا در سفر به سرزمین‌های اشغالی هم مانند تمام روزهای دیگرش در کاخ سفید گاف داد تا سوژه خنده کاربران شبکه‌های اجتماعی شود.
گاف جدید جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا طی بازدید از موزه یادفاشیم در قدس اشغالی سوژه کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است. بر اساس این گزارش، بایدن در جریان بازدید از موزه یادفاشیم در قدس اشغالی به جای عبارت «زنده نگه داشتن وحشت هولوکاست» به اشتباه گفت: «زنده نگه داشتن افتخار هولوکاست» و بلافاصله مجبور به اصلاح اشتباه خود شد. بایدن به هنگام تلفظ اسم موزه یادفاشیم نیز دچار اشتباه شد و گفت: «بار دیگر به سرزمین یادشیفا باشیم باز خواهم گشت تا یاد ۶ میلیون یهودی را که در کشتاری دسته جمعی به قتل رسیدند، زنده نگه دارم.»
اشتباهات بایدن موجی از تمسخر را در شبکه‌های اجتماعی به راه‌انداخته است. یکی از کاربران توئیتر گفت، این مرد را از میکروفون دور کنید. او ما را وارد جنگ با اسرائیل خواهد کرد. همچنین یک کاربر دیگر توئیتر هم گفت، بایدن شایسته این منصب نیست. جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا که به تل‌آویو سفر کرده است، روز چهارشنبه، ۲۲ تیر ماه، پس از پیاده شدن از هواپیما نیز سؤالی را مطرح کرد که به سرعت به عنوان گاف جدید وی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.
در ویدئویی که از این لحظه منتشر شده، بایدن از مسئول تشریفات می‌پرسد: «من اینجا چکار می‌کنم؟»

شیوه‌نامه‌های متناقض
کاخ سفید در حالی از رعایت شیوه‌نامه‌های کرونایی و دست ندادن جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در سفر منطقه‌ای خود سخن می‌گوید که بر اساس گزارش‌ها، این یک تغییر سیاست دولت آمریکا در ارتباط با کروناست؛ زیرا بایدن در دو روز گذشته در کاخ سفید به افراد مختلفی دست داده است.
«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد، به دلیل نگرانی‌ها درباره همه‌گیری کرونا، جو بایدن، رئیس‌جمهوری این کشور در سفر خود به منطقه غرب آسیا به کسی دست نخواهد داد.
سالیوان پیش از ورود بایدن به تل‌آویو، که نخستین ایستگاه این سفر است، در هواپیمای ریاست‌جمهوری ایر فورس وان با خبرنگاران درباره این سیاست گفت‌وگو کرد. سالیوان گفت: «ما در حال حاضر در میان همه‌گیری هستیم و به دلیل آن به دنبال افزایش پوشیدن ماسک، کاهش تماس و به حداقل رساندن شیوع هستیم.» این درحالی است که بایدن هنگام پیاده شدن از هواپیمای ایر فورس وان در تل‌آویو مورد استقبال چند مقام رژیم صهیونیستی قرار گرفت. وی با هیچ یک از آنها دست نداد و در مقابل دست مشت کرده خود را به دست آنها زد و درحالی که چند کلمه‌ای با آنها صحبت می‌کرد، دست خود را روی شانه مقامات صهیونیستی گذاشت. فاکس‌نیوز نوشت: «با این حال، مدتی بعد، بایدن با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی دیدار کرد و به او دست داد.»

تجمع در اعتراض به بایدن
فلسطینیان تجمعی در غزه در اعتراض به سفر جو بایدن به اراضی اشغالی برگزار کردند و این کشور را شریک و مسئول جنایت‌های رژیم صهیونیستی دانستند. گروه‌های فلسطینی مخالفت خود با سفر «جو بایدن» به فلسطین اشغالی را اعلام کردند و خواستار تشکیل کمپین مردمی‌در رد این سفر شدند. گروه‌های فلسطینی همچنین خواستار رسیدگی عادلانه به پرونده ترور «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه «الجزیره» شدند. در همین راستا، هم‌زمان با سفر جو بایدن به منطقه، انجمن رسانه‌‎ای فلسطین در مرکز شهر غزه با برپایی تجمعی خواستار موضعی عادلانه برای پرونده ترور شیرین ابوعاقله شد و اعلام کرد، سازمان‌های بین‌المللی و حقوقی باید به دلیل ترور این روزنامه‌نگار موضعی عملی در خصوص حذف کردن رژیم صهیونیستی از محافل رسانه‌ای و بین‌المللی اتخاذ کند. «محمد ابوقمر» دبیرکل این انجمن اعلام کرد، ایالات متحده آمریکا در قبال آنچه رژیم صهیونیستی علیه اصحاب و متخصصان رسانه مرتکب می‌شود، شریک است. سفر جو بایدن به منطقه از سوی بسیاری از گروه‌های اصلی فلسطینی رد شد. «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی‌حماس اعلام کرد: «سفر جو بایدن به منطقه که به ضرر آرمان فلسطین است، منافع اسرائیل را تأمین می‌کند.» وی همچنین در صفحه توئیتر خود نوشت، جو بایدن در ابتدای سفرش به منطقه با اعلام اینکه یک صهیونیست است، خود را رسوا کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات