صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۳۹۰۱۸
گزارش ویژه صبح صادق از سی‌امین همایش سراسری ‌هادیان و مدیران سیاسی سپاه ‌

رسالت تاریخی در تقابل استکبار و اسلام

سی‌امین همایش سراسری‌ هادیان و مدیران سیاسی سپاه، با حضور سرلشکر سلامی ‌فرمانده کل سپاه، حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه، سردارنقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه، حجت‌الاسلام والمسلمین طائب، مشاور فرمانده کل سپاه، دکتر امیرحسین بانکی‌پور نماینده مجلس شورای اسلامی‌ و تعدادی از کارشناسان و صاحب نظران با شرکت جمع بزرگی از هادیان و مدیران سیاسی، مربیان عقیدتی سیاسی و فرهنگیاران پاسدار بصورت حضوری و ارتباط تصویری با رده های سپاه در سراسر کشور برگزار شد. در ابتدای این همایش سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه نقش هادیان سیاسی را در روشنگری و بصیرت‌افزایی خانواده بزرگ سپاه و بسیج در مقاطع مختلف و تحولات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مهم دانست و به تشریح اهداف این همایش پرداخت. در ادامه پس از سخنرانی فرماندهان و مسئولان سپاه، کارشناسان و صاحبنظران در حوزه جمعیت به ارائه مباحث خود پرداختند و به پرسش‌های مطرح شده از سوی شرکت‌کنندگان پاسخ دادند.
پایگاه بصیرت / حسن نوروزی

سردار سلامی
مساحت سیاسی آمریکا در حال عقب رفت است

سرلشکر حسین سلامی، انقلاب اسلامی را مولد آگاهی و پیشتاز مبارزه با جهالت مدرن قلمداد و با تأکید بر اینکه ایمان مبتنی بر آگاهی ریشه‌دار و مستحکم است، کار هادیان سیاسی سپاه را یک رسالت تاریخی و تعیین کننده در فضای تقابل بین استکبار و اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار صبح صادق سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سی‌امین همایش هادیان و مدیران سیاسی سپاه گفت: دشمن سعی می‌کرد جهان را در یک تراکم بردگی نگه دارد. یعنی می‌خواست با مظاهر دنیا مردم را در یک جهالت عمیق محبوس کند. اما با طلوع افق ذهن امام(ره) این جهل‌ها کنار زده شد و نهضتی در علم و آگاهی طلوع کرد. نهضتی که با تمام سختی‌ها، تحریم‌ها، جدال‌های روانی دشمن و فشارهای سنگین سیاسی تا کنون رو به رشد بوده است و عرصه تقابل را به سود اسلام کشانده است. به گونه‌ای که توانسته مدیریت و کنترل را به دست خود بگیرد.
وی افزود: این پیشروی انقلابی هم در بعد ذهن بود هم در ابعاد جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی که تاثیرش در دنیا قابل قضاوت است.
فرمانده کل سپاه با اشاره به شکست آمریکایی ها در پیگیری راهبرد تحریم و فشار حداکثری خاطرنشان کرد:
وقتی در جنگ اقتصادی هستیم اما هیات و شکل یک کشور شکست خورده را نداریم این نشانه پیروزی و بیانگر این حقیقت است که مردم باور دارند کشور در مسائل نظامی، سیاسی و پیشرفت‌های فرهنگی به سمت اقتدار، پیشرفت و تحضیض و برانگیختگی می‌رود.
سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه بیرق‌داران علم و آگاهی باید حقیقت دشمن را به خوبی بیان کنند، تصریح کرد: دشمن قادر به رویارویی شفاف ، صریح و صادقانه در میدان مبارزه با شما نیست ، نگاهی به این فضای مجازی و موهومی بیاندازید، به گونه‌ای آن آراسته‌اند که در آن همه چیز مبهم و تردیدپذیر دیده می‌شود. فرمانده کل سپاه فضای موهومی دشمن را فضای تکثیر ناامیدی و قلب حقیقت توصیف کرد و افزود: بدون تردید اگر این فضای موهوم را در جهاد تبیین، واضح و روشن بیان نکنیم در جدال تبیین موفق نخواهیم بود.
وی گفت: اینکه دشمن از خطوط مقدم خود که در اعماق ذهن و جغرافیای بشری ایجاد کرده بود در حال عقب نشینی است، یک حقیقت است. باید باور کنیم که بین ما و دشمنان ما یک حالت جزر و مد است. هر گاه که ما مد می‌کنیم، دشمن به حالت جزر عقب نشینی می‌کند. این مساله دائمی و همیشگی بوده و در همه عرصه‌های انقلاب جاری است.
فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه مساحت سیاسی آمریکا در حال عقب رفت و شکست است، خاطرنشان کرد: دولت سازی‌های متداول آمریکا را که به صورت دومینو در حال شکست است؛ خوب نگاه کنید. به فرار آن‌ها از افغانستان توجه کنید. به رئیس جمهوری که درعراق قرار است انتخاب شود دقت کنید. به شکست‌های آنان در سوریه و مصر نظر کنید. به برنامه‌ها و طرح‌های کلانی که در رژیم صهیونیستی به پا کرده بودند ولی به حاشیه کشیده شد دقت کنید. این موارد نشانه‌هایی هستند که از یک اتفاق بزرگ خبر می‌دهند و آن شکست آمریکاست.
سرلشکر سلامی تاکید کرد: دشمنان ما امروز حتی نمی‌توانند به یکدیگر کمک کنند آنها از هم گسسته و جدا شده‌اند، چرا که صیغه اخوت آنها را شیطان رجیم خوانده است و عناصر و عواملی که که آنها را بهم متصل می‌کند از بین رفته است.
وی با تأکید بر اینکه امروز نه عربستان می‌تواند برای آمریکا کاری کند، نه آمریکا برای عربستان گفت: عربستانی که با پول به کمک آمریکا می‌رسید امروز برای حل مشکلات اقتصادی خود کم توان شده است.
سرلشکر سلامی تصریح کرد: اینکه عربستان در یک جنگ نابرابر به دنبال صلح با یمن است، نشان می‌دهد عربستان اوضاع بهم ریخته‌ای دارد. عربستان در موقعیت حفظ دور تک است. یعنی تمام تلاش خود را برای حفظ تمامیت خود انجام می‎‌دهد حتی به بهای صلح با کشوری که با او در حال جنگ است.
فرمانده کل سپاه در خصوص سفر جوبایدن به خاورمیانه هم گفت: جوبایدن از سفر اخیر منطقه ای خود با دستان خالی و بدون هیچ دستاوردی به خانه بازگشت و این اتفاق ناشی از حرکت‌های مومنانه و آگاهی بخش رهبر معظم انقلاب در منطقه است که تحت ضوابط دقیق، دشمن‌شناسی‌های وسیع، تجربیات طولانی مدت و حکمت‌های بالغه و منحصر به فرد ایشان شکل گرفته است.
سرلشکر سلامی به هادیان سیاسی تصریح کرد: واقعیات را به مردم بگویید. کشور خودتان را با کشورهای که قدرت بی‌سابقه‌ای در فیلم و سریال و ادراک سازی و مدیریت دارند، مقایسه کنید. با دقت تفاوت‌ها را احصا کنید. آن وقت روشن می‌شود کدام کشور غرق در سختی‌ها و مشکلات است. مطمنا خواهید دید که مشکلات دشمنان ما بسیار بیشتر از مشکلات ما است.
وی دریا، انرژی، زمین، دانش، هوش، ایمان، مکتب، عاشورا، امام حسین(ع)، امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب را از سرمایه های و داشته های قدرتمند ایران اسلامی توصیف و افزود: در کجای عالم با وجود سختی‌ها و دغدغه‌های موجود مردم با شور و شعف این چنین در روز عید غدیر به خیابان می‌آیند؟ دشمن چشم دیدن این‌ها را ندارد و تمام سعی خودش را می‌کند تا با روح شیطانی‌اش در جهت عکس این حقایق صحبت کند.
فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه اراده دشمن سست شده، اظهار داشت: دشمن همیشه با اراده شناخته می‌شود. ابزارها تابع اراده‌اند. اراده دشمن سست شده است. یاس و ناامیدی در چهره دشمنان دیده می‌شود. نباید یاس و ناامیدی در ما به وجود بیاید، ناامیدی فقط برای جبهه دشمن است. امید صفت جبهه اسلام است.
سرلشکر سلامی تصریح کرد: پیمودن قله‌ها سخت است اما این مشکلی نیست که مخرب باشد. این سختی‌ها قدرت‌آفرین هستند. مانند کشتی‌گیری که برای نبرد با حریف متحمل سختی‌های فراوانی می‌شود اما در نهایت پیروزی شادمانه دارد. جامعه ما در انگیزه، امید و حرکت چیزی کم ندارد و حتی در این سال‌ها به این سرمایه بزرگ افزوده هم شده است.
وی در تبیین وضعیت امروز ملت ایران و دشمنان نظام و انقلاب گفت : شما امروز می‌توانید در سواحل مدیترانه قدم بزنید و قدرت اسلام را ببینید.کلافگی دشمن به وضوح دیده می‌شود. دشمن برای شکست ما تمام مسیرها را رفته است. هیچ قدرتی نیست که اعمال نکرده باشد. هر آنچه که بوده انجام داده است اما به نتیجه نرسیده است.
فرمانده کل سپاه با اشاره به سرود «سلام فرمانده» خاطرنشان کرد: این یک ندای آسمانی، یک بیان لطیف الهی است که ژرفای عمیق انسانی را نشان می‌دهد. نوجوانان و جوانان برای امام زمان(عج) اشک می‌ریزند. درحالیکه دشمنان تصور می‌کردند دیگر کسی رغبتی برای این حرکات الهی نداشته باشد اما به یکباره همه چیز بر خلاف رویا و تصور دشمن شد. پدیده ای ساده اما شگفت‌انگیزی شکل گرفت که تا عمق وجود افراد نشست. چقدر دشمن برای تسخیر ذهن‌ها، قلب‌ها قدم برداشته بود اما به یکباره با یک تلاش خداخواهانه تمام نقشه های آن‌ها از بین رفت.
سرلشکر سلامی در پایان اظهار داشت: امروز فراوانی جمعیت، قویترین رکن قدرت ما است. ما نیازمند تربیت افرادی مومن، متعهد، منسجم و بصیر هستیم. انقلاب ما از طریق همین مردم به پیروزی رسیده است. نصر و فتح و ظفر الهی که هر سه برای غلبه بر دشمن کفایت می کند همراه ما است. دشمن می‌خواهد با وارونه سازی تاریخ، مهره‌های طواغیت را قهرمان نشان دهد. دشمن می‌خواهد این انقلاب را که خانه‌شان را خانه عنکبوت کرده است از میان بردارد، اما شما ناامید نشوید و به نصر و فتح و ظفر الهی امیدوار باشید که پیروزی حتمی است.


حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی

اگر جهاد تبیین نبود اثری از عاشورا نمی‌ماند

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه سخنرانی کرد و گفت: «تأثیرگذاری هر کس به‌اندازه خودسازی اوست. برای هدایت باید از خود شروع کرد. تأثیرگذاری به ایمان ماست. به باور به تحلیل‌های خداوند است. ما به تحلیل‌های خودمان باور داریم؛ اما به تحلیل‌های خداوند اعتقاد راسخ نداریم. فکر می‌کنیم فرزند بیشتر تربیت را و اقتصاد را سخت‌تر می‌کند؛ اما این در حالی است که خداوند به ما وعده داده است خودش کمک‌مان می‌کند.»
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی افزود: «یکی از راه‌های تأثیرگذاری مأنوس بودن با ادعیه‌هاست. یکی از آنها صحیفه سجادیه است که بهترین بصیرت‌ها در آن نهفته است. یکی از جملات صحیفه سجادیه «اشْغَلْهُ بِذِکْرِک» قلب خود را به غیر خدا ندهیم، تا به حیات طیبه و انسانی برسیم، زنده بشویم، به لذت و شیرینی واقعی دست پیدا کنیم. زندگی شیرین به قند و شکر نیست؛ به قلبی است که خانه خدا باشد.»
نماینده ولی‌فقیه در سپاه ادامه داد: «مراقبت کنیم که دنیا و زینت‌های دنیا دل ما را نرباید. تا زمانی که شیاطین را از خود دور نکنیم، به آن آرامش و طمأنینگی در زندگی که با یاد خدا به دست می‌آید، نمی‌رسیم. «وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكاً». در این حالت است که خوف مرگ از بین می‌رود. به عزت واقعی دست پیدا می‌کنید. سبک زندگی اگر خدایی شد، در صراط مستقیم قرار می‌گیرید. حقایق عالم برای‌تان روشن می‌شود. «أَلْعِلْمُ نُورٌ یقْذِفُهُ اللّه فِی قَلْبِ مَنْ یشآء». وی تصریح کرد: «این قلب را خدایی کنید تا عبادت‌تان خدایی شود. حواس‌مان باشد به چند تا کتاب خواندن، به روزه گرفتن، به نماز خواندن، به جهاد کردن خودمان غره نشویم. اینها هدف نیستند؛ اینها ابزارهای رسیدن ما به خداوند متعال هستند.» حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی اساس توجه به خداوند متعال را در آگاهی و عدم تعلق به غیر خدا خواند و توضیح داد: «باید معرفت خودمان را به خداوند متعال افزایش بدهیم. خدا را آنچنان باور کنیم که ببینیم. به تعبیر دعاها خدایا مگر تو پنهانی که کسی بخواهد مظهر تو باشد. نکته دوم هم اینکه به هیچ چیزی غیر از خداوند متعال تعلق خاطر نداشته باشیم. یادمان باشد که غیر از خدا هر چه که باشد، خسران و تباهی است.» نماینده ولی‌فقیه در سپاه با توجه به آیات قرآن که فرزند و مال را دو زینت معرفی می‌کند، تصریح کرد: «مال و فرزند دو زینت است که می‌تواند سرمایه اخروی باشد. مال و ثروت بد نیست و اسارت به آنها بد است. ما کمتر آیه‌ای به‌اندازه انفاق داریم. انفاق هم به وسیله مال است. پس مال بد نیست، اسیر آن شدن بد است.» وی با اشاره به اینکه فرزندان از نعمات بزرگ خداوند هستند، اظهار داشت: «بنا بر آیات قرآن یکی از پشتوانه‌های قدرت یک امت، فرزندان آن امت هستند: «أَمْدَدْنَاکمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِين»، شما را با اموال و فرزندان کمک کردیم. بنابراین کثرت فرزندان یکی از امدادهای الهی است. یکی از دعاهای قرآنی درخواست فرزند صالح و طیب است که در آیات «رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْک ذُرِّيَّةً طَيِّبَة» و «رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ ذُرِّیَّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُن» آمده است. بنابراین در تعابیر قرآنی خود فرزند داشتن یک ارزش است.»
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌ صادقی با اشاره به اینکه باید به تحلیل‌های خداوند متعال اعتماد داشت، افزود: «دغدغه‌های اجتماعی و اقتصادی نباید مانع اعتماد ما به تحلیل‌های خداوند شود. خداوند فرموده است، وقتی بچه‌دار شدید به شما رزق می‌دهد، هم به شما و هم به فرزندان‌تان. برای همین می‌گوید: «لا تَقْتُلُوا أَوْلادَکمْ خَشْيَةَ إِمْلاقٍ نَحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَ إِيَّاکمْ»؛ هرگز فرزندان خود را از ترس فقر به قتل مرسانید (زنده به گور مکنید) که ما رازق آنها و شما هستیم. این نکته را هم فراموش نکنید که خانواده‌های پرفرزند در تربیت موفق‌تر از خانواده‌های کم فرزند بوده‌اند. این یک واقعیت است.» نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به ماجرای دهشتناک سقط، اظهار داشت: «متأسفانه برخی به راحتی فرزند را سقط می‌کنند. باید به آنها گفت این کار گناه کبیره است. برخی هم می‌گویند چون کودک هنوز وجود پیدا نکرده و زیر چهارماه است، اشکالی بر سقط آن نیست. شما باید توجه کنید که مسئله به این راحتی‌ها نیست. همین که برای آن دیه تعبیه شده است؛ یعنی مسئله بی‌اهمیتی نیست.» وی ادامه داد: «ببینید مگر می‌شود سقط مسئله‌ای ساده‌ای باشد؛ در حالی که پیامبر اسلام(ص) به جنین داخل رحم مادران این امت مباهات می‌کند. فرزند این امت را از هر چه خورشید بر آن بتابد، با ارزش‌تر می‌داند. بنابراین نباید با مسئله سقط جنین به راحتی برخورد کرد و آن را عادی انگاشت.»
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی ‌صادقی توصیه به فرزندآوری را از مصادیق جهاد تبیین خواند و افزود: «امروزه دشمن متوجه شده است که عامل عزت کشور ما دو رکن است: یک ولایت و دو مردم. باید امت باشد هم به صورت کمی ‌و هم به صورت کیفی. فرزندی که در این نظام متولد می‌شود، یک دشنه به قلب دشمن است.» حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی در پایان با اشاره به اینکه محرم فصل برتر جهاد تبیین است، تأکید کرد: «جهاد امیدآفرینی، جهاد تبیین محرم است. خود عاشورا نماد جهاد تبیین است. اگر عاشورا تبیین نشده بود، مرده بود. آنچه عاشورا را عاشورا نگه داشت جهاد تبیین اهل بیت(ع) است.»


حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب

تأمین امنیت ملی و منافع ملی خط قرمز ماست

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب، مشاور فرمانده کل سپاه، با تأکید بر اینکه جنگ امروز دشمن یک جنگ ترکیبی است، تصریح کرد: «سابقاً با دو نوع قدرت نرم و سخت رو‌به‌رو بودیم که بعدها قدرت نیمه‌سخت به ادبیات جنگی اضافه و در سال 2005 به قدرت هوشمند تبدیل شد. در سال 2015 جنگ هیبریدی یا ترکیبی مطرح شد. امروزه دشمن با جنگ ترکیبی می‌جنگد؛ اما در همه این موارد پایه ثابت، جنگ ادراکی است.»
وی افزود: «دشمن در بنگاه‌های شایعه‌پراکنی خود تمام تلاش خودش را می‌کند تا واقعیت‌ها را دگرگون کند؛ یعنی عشق به ارزش‌های دینی را به نفرت تبدیل و نفرت‌های دینی را به ارزش و عشق تبدیل کند؛ اما آنها از اراده خداوند متعال غافلند. آنها نمی‌دانند که اراده خداوند بر این است که هر گاه موحدان و مؤمنان پای کار باشند و خودشان را در مبارزه با دشمن قرار بدهند؛ خداوند برکت‌شان می‌دهد و دین خودش را بر سراسر دنیا می‌گستراند.»
حجت الاسلام طائب تأکید کرد: «برای مبارزه باید اجزای تشکیل روند جهانی را بررسی کنیم. نوع برخورد اذناب داخلی، رژیم صهیونیستی و آمریکا را با مستضعفان بسنجیم. آمریکا در دوران ترامپ خسارت سنگینی دید. هر چند جمعیت فرودست آمریکا را سر و سامان داد؛ اما شتاب فروپاشی در آمریکا سرعت گرفت. بعد از او هم که بایدن آمد. بایدن تصمیم داشت هژمونی از دست رفته آمریکا را دوباره زنده کند. برای همین اولویت‌هایش را در چین و روسیه خلاصه کرد و اولویت چهارم خود را ایران قرار داد.»
مشاور فرمانده کل سپاه افزود: «تمام تمرکز و باور بایدن و تیم او این است که ایران را پای میز برجام بکشاند تا از این طریق از ایران امتیاز بگیرد. آنها از این طریق می‌خواهند دوباره منطقه را به دست بگیرند؛ چرا که تنها از این طریق است که می‌توانند امنیت رژیم صهیونیستی را تأمین کنند و نفتی ارزان را به دست آورند.»
وی با تشریح شکست‌های راهبردی آمریکا در خاورمیانه، افزود: «نتیجه آن برنامه‌ها چه شد؟ آمریکایی‌ها مجبور شدند با خفت از افغانستان بیرون بروند و حاکمیت خود را در عراق تخفیف بدهند. در اوکراین هم تمام تلاش‌شان را کردند تا اوکراین را غربی کنند؛ برای همین اوکراین را خلع سلاح کردند، اما با حمله روسیه به اوکراین و شکست برنامه‌های‌شان دوباره پول و اسلحه خرج کردند تا در مقابل روسیه بایستند. آمریکایی‌ها هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردند که روسیه به اوکراین حمله کند.»
حجت‌الاسلام طائب گفت: «یک زمانی آمریکایی‌ها می‌خواستند با کنترل روسیه بر سر ما اعمال زور کنند؛ اما امروز روسیه و چین و کشورهای اطراف با ارتباطی که با ایران پیدا کرده‌اند، در مقابل آمریکا ایستاده‌اند و این شکست بزرگی برای آمریکاست.»
مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به نامه سرگشاده نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق رژیم غاصب خاطر نشان کرد: «در این نامه نفتالی بنت از جمعیت خاموش رژیم صهیونیستی درخواست می‌کند که وارد میدان شوند و به تل‌آویو کمک کنند. اگر این اتفاق نیفتد، آن دو واقعه‌ای که به نابودی قوم یهود انجامید، دوباره تکرار خواهد شد. اکنون رژیم صهیونیستی دچار دودستگی شده است و این همان دلیل نابودی است. نفتالی بنت از جمعیت خاموش سرزمین‌های اشغالی خواست که وارد میدان شوند تا اتحاد صورت بگیرد و الا صهیونیست‌ها 80 سالگی خود را نخواهند دید.»
وی با اشاره به اینکه هر اقدام صهیونیست‌ها علیه امنیت کشورمان بی‌جواب نخواهد ماند، اظهار داشت: «با وجود اینکه امنیت در داخل سرزمین‌های اشغالی به گونه‌ای بود که اختلاف و ناامنی در آن نفوذ کرده بود، شروع کردند به صورت مخفیانه با ما جنگیدن؛ در دریا، در سایبری، جواب هم گرفتند. خودشان خوب می‌دانند اگر بخواهند اقدامی ‌کنند، بدون جواب نخواهند ماند.»
حجت‌الاسلام طائب در خصوص بزرگ نمایی رژیم تل‌آیو در مورد امنیت نداشتن یهودی‌ها در ترکیه توضیح داد: «چون در سرزمین‌های اشغالی مسافرت و کوچ معکوس شکل گرفته بود و مردم به دلیل ترس و ناامنی تصمیم به مسافرت به سمت ترکیه گرفته بودند، رژیم غاصب در خبرهای رسمی‌بزرگ‌نمایی کرده بود تا یهودی‌ها به تل‌آویو برگردند.»
مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به قدرت پهپادی ایران، گفت: «این قدرت ایران را می‌رساند که شخصی، مانند «ژنرال کنت مکنزی» فرمانده سازمان تروریستی سنتکام می‌گوید، این حجم از شبکه پدافندی را درست کرده‌ایم؛ اما یک پهپاد کوچک و متوسط ایرانی به راحتی از روی این پدافند عبور می‌کند. من مانده‌ام که آیا این پدافند ما با این پیشرفت روزانه می‌تواند در مقابل پهپادهای ساده و ارزان قیمت ایرانی مقاومت کند؟»
وی در خصوص اتفاقات برجام گفت: «متأسفانه هر وقت تیم مذاکره‌کننده ما وارد مذاکره می‌شد، طرف داخلی‌ گرا می‌داد و می‌گفت خزانه خالی است. ما هم برای اینکه کوتاه بیاییم، فرآوردهای نفتی و نفت را می‌فروختیم.» حجت‌الاسلام طائب درباره جراحی اقتصادی دولت اظهار داشت: «اگر این جراحی اقتصادی اتفاق نمی‌افتاد، اقتصاد ما با مشکل اساسی روبه‌رو می‌شد. شما جنگ اوکراین و روسیه را ببینید. یک جنگ انرژی و غذاست که در حد یک جنگ جهانی پیش‌بینی شده است. اگر این جراحی انجام نمی‌شد، انحصار مواد غذایی در دست چهار نفر می‌افتاد که تیغ به بدنه اقتصاد کشور می‌کشیدند و آن را سلاخی می‌کردند.»
مشاور فرمانده کل سپاه ادامه داد: «این پول‌هایی که از این جراحی اقتصادی به دست می‌آید تا در بین مردم توزیع شود و افراد مستضعف شناسایی شود، کمی ‌طول می‌کشد. این همان بخش خونریزی اول جراحی است. در این بین مافیاهایی هم هستند که مانع می‌شوند، اما این افراد هم کنار گذاشته می‌شوند. مسئله هدفمندی مسئله کمی ‌نیست. این مسئله از اواخر دوره احمدی‌نژاد قرار بود انجام شود؛ اما کسی نتوانسته بود این کار را انجام دهد و این دولت توانست.»
وی برنامه‌ریزی‌های دولت در حفظ ذخایر انرژی و غذایی را هوشمندانه توصیف و تصریح کرد: «جنگ آینده جنگ انرژی و غذاست. وقتی کشورها از روسیه درخواست می‌کنند، مرز اوکراین را برای صادرات گندم باز بگذارد، از این موضوع مهم حکایت دارد. از طرفی هم قطع انرژی به کشورهای اروپایی زمستان سختی را برای اروپایی‌ها رقم خواهد زد. با نتیجه‌گیری از این دو اتفاق، به این مهم می‌رسیم که کشور ما در این دوره برنامه‌ریزی دقیقی را پی‌ریزی کرده است که باعث می‌شود مشکلات دیگر کشورها را نداشته باشیم.»
حجت‌الاسلام طائب با تأکید بر اینکه روابط ما با دیگر کشورها بر مبنای امنیت و منافع ملی است، اظهار داشت: «در موضوع برجام و در موضوع آمریکا اگر منافع ملی و امنیت ملی ما تأمین شود، پای کار هستیم. اگر روسیه و چین هم این دو را حاصل کنند، ما پای کار هستیم. این با سیاست «نه شرقی و نه غربی» و خطوط قرمز ما منافاتی ندارد.»
مشاور فرمانده کل سپاه در خصوص دلیل نشست آمریکا با عربستان تصریح کرد: «با اینکه جو بایدن اظهار کرده بود با عربستان نشستی نخواهم داشت؛ اما این بار دیدید که با آمریکا پای یک میز نشستند. این اتفاق به چهار دلیل بود:
1ـ منافع داخلی آمریکا و کسب کمک‌های مالی برای انتخابات پیش‌رو،
2ـ حل اختلافات درون رژیم صهیونیستی،
3ـ یکپارچه کردن پدافند رژیم صهیونیستی و آمریکا
4ـ به آتش‌بس دعوت کردن عربستان در خصوص جنگ با یمن؛ چرا که شکست عربستان نزدیک بود.»
وی درباره مسئله حجاب و گشت ارشاد گفت: «دشمن چون در مسائل سیاسی راه به جایی نبرد، به جنگ فرهنگی روی آورد. شروع کردن با تیتر حجاب و گشت ارشاد ناامنی ایجاد کردند. این یکی از برنامه‌های آمریکایی‌هاست که سعی در ایجاد ناامنی در اجتماع و ادارک مردم دارند. حتی در مسئله تاج‌زاده خواستند همین روند را پیش بگیرند؛ اما دست‌شان خالی ماند.»
حجت‌الاسلام طائب در پایان افزود: «هدف نهایی دشمن ایجاد تردید در سنگر ماست. باید حواس‌مان باشد، در جبهه خودی سؤالات و شبهات را پاسخ بدهیم؛ چرا که جواب ندادن به شهبات موجب می‌شود تحلیل‌های دشمن جای تحلیل‌های ما را بگیرد. محرم بهترین زمان برای اجرای این برنامه است.»


سردار محمدرضا نقدی

جمعیت مؤلفه مهم برای قدرت‌سازی است

سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده کل سپاه، با اشاره به حرکت پیش‌رونده انقلاب، گفت: «فتح سنگرهای کلیدی به تبیین نیاز دارد و نمی‌شود تنها با کاهش یا افزایش چند قلم جنس انقلاب را تعریف کرد.»
وی افزود: «دشمنان ما گرفتار مشکلات غیرقابل بازگشت هستند؛ شکاف‌های عمیق سیاسی، جنگ‌های داخلی، افول قدرت نظامی، سبقت گرفتن دیگر کشورها از آنها، شکست سیأست‌های نظامی‌و منطقه‌ای آنها، هر کدام از اینها برای از پا درآوردن یک کشور کافی است.»
سردار نقدی، تحریم را کوچک‌ترین اقدام آمریکایی‌ها علیه ایران خواند و ادامه داد: «دمپینگ‌های ارسالی آمریکایی‌ها برای مبارزه با تولیدی‌های کشور، پناه دادن به مخربان امنیت، اقتصاد و فرهنگ، ساخت برنامه‌ها و رسانه‌های مختلف و ایجاد انواع شبکه‌ها و کانال‌ها به منظور مقابله با ایران، نفوذ تا بطن خانه‌ها و تا گوشی دست بچه‌ها، هر کدام از اینها گاهی به حربه‌ای تبدیل می‌شود که از تحریم‌ها هم شدت بیشتری پیدا می‌کنند. بنابراین تا آمریکا از این منطقه خارج نشود و از بین نرود، ما نمی‌توانیم به آن ایده‌آل و آرمان خود ما برسیم.»
معاون هماهنگ‌کننده کل سپاه اظهار داشت: «متأسفانه ما برای انجام هر کاری مزاحم داریم. باید برای انجام هر کاری افکار عمومی ‌را آماده‌سازی کنیم. مثل حذف آمریکا از منطقه. علت مشخص است. وقتی فضای عمومی ‌را برای ورود به فضای مجازی آماده نکرده باشیم، این لطمه‌ها به ما زده خواهد شد. در تمامی ‌زمینه‌های اخلاقی، تربیتی، اقتصادی و اجتماعی این صدمات وجود دارد.»
وی ادامه داد: «برخی از جوان‌های ما از طریق همین پیام‌رسان‌هایی که خود ما اجازه استفاده از آن را به آنها دادیم، به بیراهه رفتند. در حالی که می‌توانستیم با آموزش دقیق و صحیح مانع از این اتفاقات بشویم. آموزش ندادن در این موضوع سبب شده است که فلان بازیگر یا فلان خواننده از دانشمندان ما شناخته‌تر باشند.»
سردار نقدی تصریح کرد: «یکی از شرایط قدرتمند شدن، جمعیت است. یک کشور برای جلوگیری از نفوذ دشمن نیاز جدی به نیروی‌های خودی دارد؛ نیروهایی که در زمینه‌های ایدئولوژی، اقتصادی و نظامی ‌فعالیت کنند. مطمئنا خلأ در هر یک این موارد موجب ریختن ساختمان مقاومت می‌شود.»
معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی کل سپاه در خصوص فرزندآوری اظهار داشت: «باید تبلیغ فرزندآوری کنیم. باید دست جوانان را بگیریم و با هر کدام‌شان صحبت کنیم. در مورد آینده صحبت کنیم. ادبیات فرزندآوری را باید خانوادگی و فامیلی کنیم. با ادبیات سیاسی نمی‌شود به ازدواج و فرزندآوری تشویق کرد.»
وی ادامه داد: «در ایام محرم مداحان ما باید به مردم گوشزد کنند که اگر می‌خواهید رهروان امام حسین(ع)، حضرت علی‌اکبر(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) کم نشود، باید ازدواج کنند و فرزند بیاورند.»
سردار نقدی افزود: «شروع کار تبیین برای فرزندآوری باید از بیمارستان‌ها و از سوی نیروی درمانی صورت بگیرد. باید در وهله اول نیروهای درمانی متوجه اهمیت این موضوع بشوند. باید بدانند شرایط امروز حساس است. بسیج گروه زنان باید در این موضوع فعال باشند.»
معاون هماهنگ‌کننده کل سپاه ادامه داد: «متأسفانه تبیین دقیق و روشنی درباره جوان سازی جمعیت صورت نگرفته است؛ برای همین نه در بخش اقتصادی و نه در بخش فضای مجازی اقدامات چشمگیری انجام نشده است.»
وی در خصوص وظایف ‌هادیان سیاسی اظهار داشت: «پیگیری موضوعات اینچنینی و حرکت در جهت حذف موانع ازدواج و فرزندآوری به دست ‌هادیان سیاسی است. شما‌ هادیان سیاسی باید مردم را از فضای ولنگار مجازی نجات بدهید. وضعیت بد اقتصادی دلیل نمی‌شود که از تبلیغ و تبیین دست بردارید. تحقیقات نشان داده است، آمار ازدواج در خانواده‌های کم‌بضاعت بیشتر از خانواده مرفه بوده است.»
سردار نقدی تصریح کرد: «تکامل شبکه‌های پیام‌رسان داخلی منوط به وجود شرکت‌کنندگان بیشتر است. باید شبکه‌های داخلی را حمایت کنیم. باید به ما بر بخورد که در شبکه‌ای حضور داریم که تاب تحمل یک عکس شهید حاج قاسم سلیمانی را ندارد.»
سردار نقدی، معاون هماهنگ‌کننده کل سپاه در پایان با اشاره به اینکه ماه عزای حسینی فرصت بی‌نظیری برای جهاد تبیین است، افزود: «ایجاد امید در جامعه از وظایف هادیان سیاسی است و ما به عنوان پاسداران انقلاب اسلامی و سربازان ولی‌فقیه و بسیجیان باید در این ایام در صف اول جهاد تبیین باشیم.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات