صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۴۰۴۸۴
سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین

شبکه ثامن چهار میلیون عضو فعال دارد

سردار سلیمانی گفت: «بسیج یک ظرفیت بی‌‌نظیر است. رهبر معظم انقلاب در این باره بارها فرموده‌اند: «بسیج تشکیلات انقلاب اسلامی است»[...]

سردار سلیمانی گفت: «بسیج یک ظرفیت بی‌‌نظیر است. رهبر معظم انقلاب در این باره بارها فرموده‌اند: «بسیج تشکیلات انقلاب اسلامی است»، «بسیج یک تشکیلات مردمی بی‌نظیردر سطح دنیاست». تشکیلاتی به اندازه و کیفیت بسیج در کشور نداریم؛ حتی در دنیا هم مشابهی ندارد.»وی در توضیح تعداد پایگاه‌های بسیج گفت: «بیش از 57 هزار پایگاه بسیج در مساجد مستقر است. غالب این پایگاه‌ها مأموریت ایفای نقش در این آشوب‌ها را دارند.»

سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جمع اعضای قرارگاه جهاد تبیین سپاه اظهار داشت: «59هزار واحد بسیج دانش‌آموزی داریم. شبکه گسترده‌ای از بسیج فرهنگیان هم داریم که می‌توانند دانش‌آموزان عزیز را ذیل برنامه‌های جهاد تبیین به جلو پیش ببرند. بسیج 45هزار رده قشری دارد. اعم از بسیج اساتید، بسیج دانشگاه‌ها، بسیج کارمندان، بسیج طلاب و روحانیون، بسیج جامعه زنان، بسیج کارگران و بسیج اقشار متعددی که هر کدام برای ما ظرفیت ویژه دارد.» وی افزود: «42 هزار گروه جهادی ثبت شده داریم. بیش از سه هزار گردان مردم پایه که اگر فرماندهان این گردان‌ها یک آمادگی به آنها داده شود، می‌توانند در کنار شبکه گسترده هادیان سیاسی و روشنگران فرهنگی که آنها هم به عنوان هادیان سیاسی ایفای نقش می‌کنند، کار کنند.»
سردار سلیمانی اظهار داشت: «مجموعه شوراها و پایگاه‌ها و مسئولان این شبکه گسترده بیش از یک ونیم میلیون نفر را در بر می‌گیرد. در شبکه ثامن که از خرداد سال 1399 تشکیل شد، حدود چهار میلیون نفر عضو هستند و همه این افراد پشتیبانی می‌شوند.»
سردار سلیمانی به مبلغان سیاسی کشور در خصوص استفاده از ظرفیت بسیج سفارش کرد و گفت: «هادیان سیاسی می‌توانند از ظرفیت بسیج استفاده کنند و برنامه‌های آموزشی و آگاه‌سازی خود را در این ظرفیت پیاده‌سازی کنند. این نیروها هر یک خانواده‌ای دارند و شما با آموزش دادن به آنها نه تنها این افراد را آموزش دیده می‌کنید؛ بلکه خانواده‌های این عزیزان را آموزش می‌دهید.»
رئیس بسیج مستضعفین ادامه داد: «خوشبختانه سپاه و بسیج کارنامه موفقی را در تبیین و روایت دارند. موفق‌ترین نمونه این کارنامه در سال 1388 بود. بیشترین فعالیت بسیج در آن دوره در بخش روشنگری بود. نتیجه آن روشنگری هم حماسه «نه دی» بود که رقم خورد. »
وی با اشاره به اینکه شرایط کنونی بهترین فرصت برای تبلیغ معارف سیاسی و دینی است، تأکید کرد: «ظرفیت بسیج برای تبلیغ معارف سیاسی آماده است و طرف مقابل ما هم که مخاطب باشد احساس نیاز می‌کند. مردم تشنه شنیدن حقایق هستند. در مدارس و دانشگاه‌ها ما این استقبال را دیدیم. ما می‌توانیم این ظرفیت را در تمام بخش‌ها و اصناف اجرا کنیم و نتیجه بگیریم.»
سردار سلیمانی در خصوص برنامه جهاد امیدآفرینی گفت: «از سال گذشته یک عنوانی با نام جهاد امیدآفرینی در بسیج مطرح شد که به عنوان هدف جهاد تبیین قرار گرفت. جهاد امیدآفرینی تنها حرف نیست؛ بلکه محرومیت‌زدایی، اردوهای جهادی، راهیان نور، راهیان پیشرفت و فناوری، آب‌رسانی به هفت هزار روستا، ایجاد یکصدهزار واحد خورشیدی خانگی، پشتیبانی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی، رفع موانع اقتصادی کارگاه‌های تولیدی از دستاوردهای این جهاد امیدآفرینی است.»
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص برنامه‌های بسیج در فضای مجازی توضیح داد: «پس از بیانات رهبر معظم انقلاب، روشنگری در فضای مجازی را رقم زدیم. نتیجه آن هم ترند شدن «لبیک یا خامنه‌ای» در فضای مجازی بود. این از ظرفیت‌های بسیج و سپاه است که همه می‌توانند در قرارگاه‌های جهاد تبیین نقش بگیرند. این طرح بزرگ به نام شهید هاشمی است که مسئول اطلاعات سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان بود و به دست افراد شرور جیش‌الظلم به شهادت رسید.»
سردار سلیمانی در پایان اظهار داشت: «نتیجه طرح شهید هاشمی که روشنگری در رسانه‌ و در فضای دانشگاه‌ها و در بین آحاد مردم است، در مناسبت‌هایی همچون سیزده آبان، سالروز شهادت شهید حاج‌ قاسم سلیمانی و روز دانشجو و پس از آن بیست و دوم بهمن دیده خواهد شد. بنابراین، در اجرا و پیاده‌سازی این طرح باید تمام همت خودمان را بگذاریم.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات