صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۴۱۳۵۴

عصبانیت تل‌آویو از تصمیم وزارت دادگستری آمریکا برای تحقیق درباره «شیرین ابوعاقله»

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی بامداد سه‌شنبه تصمیم وزارت دادگستری آمریکا برای تحقیقات مستقل درباره ترور «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شهید شبکه الجزیره توسط صهیونیست‌ها را «اشتباه» توصیف کرد.

عصبانیت تل‌آویو از تصمیم وزارت دادگستری آمریکا برای تحقیق درباره «شیرین ابوعاقله»

رسانه‌های آمریکایی و عبری‌زبان ساعتی پیش گزارش داده بودند که وزارت دادگستری آمریکا به تل‌آویو خبر داده که قصد دارد تحقیقاتی را درباره ترور شهید ابوعاقله آغاز کند و اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی)‌ را مسئول این کار کرده است.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، گانتز طی بیانیه‌ای در واکنش به این مسئله گفت: «تصمیم وزارت دادگستری آمریکا برای انجام تحقیقاتی درباره درگذشت شیرین ابوعاقله یک اشتباه است».

وی با ادعای اینکه ارتش رژیم کودک‌کُش صهیونیستی تحقیقات «مستقل و حرفه‌ای» را درباره شهادت خبرنگار شبکه الجزیره انجام داده، اظهار داشت: «من به مسئولان آمریکایی پیام دادم که ما از نظامیان اسرائیلی حمایت می‌کنیم و با تحقیقات خارجی همکاری نخواهیم کرد».

نظامیان رژیم صهیونیستی اواخر اردیبهشت، در یورش به منطقه «جنین» در شمال کرانه باختری، ابوعاقله  را در حالی که جلیقه خبرنگاری به تن داشت، از فاصله ۱۰۰ تا۱۵۰ متری به شهادت رسانده و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه را زخمی کردند.

ترور ابوعاقله اولین جنایت رژیم صهیونیستی علیه روزنامه‌نگاران فلسطینی نبود و بر اساس اعلام وزارت اطلاع‌رسانی فلسطین، از انتفاضه دوم فلسطین در سال ۲۰۰۰ تا به امروز ۴۵ روزنامه‌نگار به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

پیش از این، «ناصر ابوبکر» دبیر انجمن روزنامه‌نگاران فلسطینی و «جیمی بوملیحه» رئیس سابق اتحادیه روزنامه‌نگاران و «آنطوان ابوعاقله» برادر شهیده «شیرین ابوعاقله» شکایت رسمی از رژیم صهیونیستی را در دیوان کیفری بین‌المللی (مستقر در لاهه) مطرح کردند.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات