سیاسی >>  سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۴۲۳۲۱

چرا تجزیه‌طلبی محور عملیاتی ضدانقلاب شد؟

دولت های مختلف آمریکا هر کدام شیوه خاصی برای دشمنی علیه ایران دارند. زمانی که جمهوری خواهان به قدرت برسند معمولا اقدامات سخت در دستور کار قرار می گیرد و زمانی که دموکرات ها به قدرت برسند اقدامات رسانه ای و براندازی نرم محور عملیاتی آنها می شود.

چرا تجزیه‌طلبی محور عملیاتی ضدانقلاب شد؟/ عوامل وحدت بخشی که آماج حملات دشمن قرار گرفت

در دوران ترامپ محدودیت های مالی اندیشکده های مختلف، تاحدودی سبب حذف آنها از چرخه سیاست ورزی آمریکا شد. با برگشت سیاستمداران دموکرات به کاخ سفید اما این چرخه معکوس شد و دوباره اندیشکده های آمریکایی محوریت ماجرا را بر عهده گرفتند.

از جمله موسساتی که در حوزه ایران بیشترین فعالیت را دارد موسسه The American Enterprise است. موسسه ای که قرابت بالایی به جریان محافظه کار دارد و در مواضع تند علیه ایران به قدری افراط دارد که کارشناسانش در مورد مذاکرات هسته ای هم به سیاستمداران آمریکایی اعتراض کرده و فشار وارد می کردند تا ادامه پیدا نکند.

مایکل لدین از اعضای شاخص این موسسه یکی از چهره هایی است که بارها درباره ایده تجزیه ایران و خاورمیانه جدید سخنرانی کرده و مقالات متعددی چاپ کرده است. لدین معتقد است محور براندازی در ایران باید ایده فدرالیسم باشد.

اسناد افشا شده اسنودن هم نشان می دهد آمریکایی ها به این نتیجه رسیده اند که پاشنه آشیل جمهوری اسلامی ایران مسئله اقوام است.

رنگین کمان اقوام ایرانی اندیشکده های آمریکایی و کارشناسان سیاست خارجی ضدانقلاب را به این نتیجه رسانده که می توانند با تحریک گروه های مختلف، براندازی در ایران را تحقق ببخشند.

تمرکز ضدانقلاب بر عوامل وحدت بخش ایران

رصد اقدامات ضدانقلاب در 3 ماه گذشته نشان می دهد ضدانقلاب بر عوامل وحدت ملی ایران حساسیت بالایی نشان داده است.

1-رهبرانقلاب: رهبر معظم انقلاب همیشه به عنوان یکی از افراد معتمد جامعه ایرانی مورد احترام گروه ها و اقوام مختلف قرار داشته است. از سوی دیگر ضدانقلاب همیشه تلاش کرده اقدامات زیادی علیه ایشان انجام دهد اما در سه ماه گذشته یکی از دوره های کم سابقه ای را در هجمه ضدانقلاب علیه رهبرانقلاب پشت سر گذاشتیم. یکی از مهمترین دلایل این اقدام را می توان اثرگذاری رهبرانقلاب بر وحدت جامعه ایرانی دانست.

2- اسلام: دین ستیزی مخصوصا ضدیت با اسلام و نشانه های آن به عنوان ریسمانی که می تواند عموم جامعه ایران را به یکدیگر وصل کند یکی دیگر از محورهای عملیاتی ضدانقلاب بود.

3- پرچم ایران: نشانه های ملی جامعه ایران هم سیبل حملات قرار گرفت و ضدانقلاب با نمایش توهین به پرچم ایران تلاش کرد هویت واحد ایرانی را نیز سرکوب کند.

4- سرکوب پان ایرانیست ها: ضدانقلاب این بار حتی از پان ایرانیست ها هم عبور کرد. روز کوروش که همیشه یکی از روزهای مهم ضدانقلاب برای تبلیغ و ترویج اپوزیسیون بود نیز جدی گرفته نشد و حتی تلاش شد چهره های شاخص این جریان سرکوب شود. 3 ماه گذشته را می توان دوره کم نظیری دانست که در آن فعالان «پان» کمترین حضور و همراهی را در رسانه های ضدانقلاب با مخالفان جمهوری اسلامی داشتند.

چرا اینترنشنال سعودی محور عملیات علیه ایران شد؟

خاشقچی جرم بزرگی مرتکب شد. او لیاقت تکه تکه شدن به دست جلادان آل سعود را داشت. اسنادی که او افشا کرد رابطه مالی شبکه اینترنشنال با آل سعود را علنی کرد. این شبکه سعودی اکنون محور عملیاتی علیه ایران را بر عهده گرفته است. تفاوت مهم این شبکه با دیگر شبکه های ضدانقلاب در تبلیغ پرتکرار چهره های تجزیه طلب همچون دبیران کل و متولیان احزاب کومله و دمکرات است. طعنه هایی که گاهی برخی خبرنگاران بی بی سی به اینترنشنال می زنند از همین جنبه است. صدای آمریکا هم رگه های پان ایرانیستی را دارد و گاهی کارشناسان پان را در گفت و گوهای خود ضریب می دهد. اما تقریبا محال ممکن است که اینترنشنال سراغ چنین افرادی برود و بر عکس افرادی که دارای ایدئولوژی های تجزیه گرایانه هستند به طور پر ضرب مورد توجه این رسانه قرار می گیرند.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات