سیاسی >>  سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۴۵۲۵۳

حمله گروهک کومله به بیانیه «رضا پهلوی» و «عبدالله مهتدی»

در روزهای گذشته رضا پهلوی به همراه افرادی چون مصی علینژاد، عبدالله مهتدی و حامد اسماعیلیون بیانیه‌ای 17 بندی منتشر کردند که و آن را منشور مهسا نامیدند که البته بازتاب چندانی هم در رسانه‌ها پیدا نکرد.

حمله گروهک کومله به بیانیه «رضا پهلوی» و «عبدالله مهتدی»/ ژست انسجام به شکاف در اردوگاه ضدانقلاب انجامید!

ترجیع‌بند این بیانیه 17 بندی تلاش برای کسب حمایت کشورهای بیگانه و پذیرش همه دستورالعمل‌های جهانی بود.

انتشار همین بیانیه خشم کمیته مرکزی گروهک تجزیه‌طلب کومه‌له را برانگیخت و با رد این منشور اعلام کردند که این "بیانیه ای کم مایه‌" و  "نشان دهنده توافقات سوداگرانه و نان به هم قرض دادنِ فرصت طلبانه‌ی امضاءکنندگانِ آن به همدیگر است."

یکی از دلایل مخالفت گروهک کومه‌له احتمالا اسم بردن از تمامیت ارضی ایران و حفظ یکپارچگی است چرا این گروه از سالهای ابتدای انقلاب به دنبال تجزیه استان‌های غربی ایران بوده و در این راه از هیچ جنایتی بخصوص در دهه 60 فروگذار نکردند.

اگرچه در همین بیانیه چندجا برای به دست آوردن دل تجزیه‌طلبان از توجه به زبان مادری و حفظ حقوق اقوام صحبت شده بود اما به نظر می‌رسد کومه‌له تعارفات این چندماه را کنار گذاشته و به دنبال مطرح کردن خواست اصلی خود یعنی تجزیه ایران است و در اطلاعیه خود از لفظ «ملت‌ها» برای نام بردن از اقدام استفاده کرده است.

نکته مهم بیانیه کمیته مرکزی کومه‌له حذف عبدالله مهتدی و انکار وابستگی وی به کومه‌له است. شخصیتی که در ماه‌های گذشته حضور فعالی در رسانه‌های معاند داشت و بعنوان دبیرکل کومه‌له مصاحبه و سخنرانی‌های فراوانی علیه ایران انجام می‌داد. در این بیانیه مهتدی "در کمپ جریان راست" معرفی شده که در حال معامله‌گری و زدوبند با جریان راست و ناسیونالیست است.

اطلاعیه کومله علیه بیانیه رضا پهلوی و مهتدی نشان داد جریان ضدانقلاب که در ماه‌های گذشته تلاش می‌کرد خود را در مسیر انسجام نشان دهد حالا نه تنها به اتحاد نرسیده بلکه در درون احزاب و گروهک‌های اپوزیسیون شاهد شکاف و دودستگی هستیم.

یکی از حواشی ایام اغتشاشات، زد و خورد حامیان سلطنت با گروه‌های چپ و تجزیه‌طلب در تجمعات خارج کشور بود که گاه به درگیری فیزیکی هم می‌انجامید.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات