سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۴۲۴۱۲

رئیسی: بخش مهمی از جنگ ترکیبی در حوزه اقتصادی است

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه شب در نشست طلایه‌داران پیشرفت ایران ویژه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی که در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: دولت باید رفع موانع در حوزه سرمایه گذاری و اشتغال زایی را مستمر پیگیری کند.

رئیسی: بخش مهمی از جنگ ترکیبی در حوزه اقتصادی است

وی اظهار داشت: دشمن جنگ اقتصادی ایجاد کرده و نمی‌خواهد ما به قله‌ها برسیم و موفق شویم لذا به انواع مختلف کارشکنی می‌کند.

رئیس جمهور گفت: مساله معادن مهم است و اقتصاد معدن در کشور می‌تواند تولید قدرت و ثروت کند، تولید قدرت فقط به موشک نیست بلکه یک بعد از تولید قدرت، کارهای تولیدی و کارآفرینی است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های بسیاری در کشور داریم و این ظرفیت‌ها در کنار نیروی انسانی کارآمد و نیروهای طراح، صاحبنظر و نیروهای آماده به کار در میدان، ما را از ثروت عظیمی برخوردار کرده است که اگر به‌درستی استفاده شود باعث حل مشکلات خواهد شد.

آیت الله رئیسی با ابراز خوشحالی از حضور در جمع فعالان اقتصادی و کارآفرینان خراسان جنوبی گفت: نباید فقط به برگزاری یک نشست و جلسه بسنده کرد.

وی افزود: فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران پیشنهادات و طرح‌های خود را با ما، وزرا و مسوولان مربوطه در میان بگذارند یا برای مسوولان استانی و استاندار ارسال کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید بیش از اینها با هم صحبت کنیم گفت: این نشست‌ها ضروری است و باید دولت و بخش‌های دولتی با سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصادی و کسانی که در میدان هستند، صحبت کنند و تلاش کنیم تا مشکلات رفع و راه برای تولید، صادرات و ایجاد اشتغال هموار شود.

وی تصریح کرد: اینکه یک جلسه‌ای برگزار شود و اتفاقی متناسب با خواست فعالان اقتصادی رخ ندهد، خواست ما نیست بلکه باید نتیجه را در میدان ببینیم.

آیت الله رئیسی گفت: در بروکراسی اداری بسیاری از خواسته‌ها در این گرداب می‌چرخد و به نتیجه شایسته و بایسته نمی‌رسد.

وی ادامه داد: با کمبود نزولات آسمانی در خراسان جنوبی ممکن است در حوزه کشاورزی نتوان روی همه محصولات کار کرد اما بر روی همان محصولاتی که می‌توان تا آخر زنجیره تولید و فرآوری صنایع تبدیلی و مراحل آن ضرورت دارد که انجام شود.

رئیس جمهور با اشاره به وجود معادن غنی در خراسان جنوبی گفت: در حوزه معدن و در ارتباط با معادن سنگ، کارهای بسیار زیادی می‌توان انجام داد، استاندار شورای معادن استان را تشکیل دهد، صاحبنظران را دعوت کند و با کار جهادی موانع و مقررات دست و پاگیر را شناسایی و رفع کنند.

وی به بازدید امروز خود از کارخانه کویر تایر در بیرجند اشاره کرد و افزود: این واحد صنعتی گام‌های بسیار بزرگی را در عرصه تولید برداشته و از تولید محصول به سمت تولید قطعات و ماشین‌آلات حرکت کرده‌اند که در رقایت با محصولات خارجی گامی بسیار ارزشمند و افتخارآمیز است و باید حمایت شود.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: برای رونق معادن زیرساخت‌ها را دولت فراهم می‌کند و این کارها با بخشنامه انجام نمی‌شود لذا نیاز به پیگیری مستمر مدیران دارد.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات