سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۴۲۲۳۱

رئیسی: سامانه جامع تجارت ۹۰ درصد پیشرفت داشته است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز (20 آذر) در همایش ملی ارتقای شفافیت گفت:  اصل شفافیت یک اصل وارداتی نیست و ریشه در فرهنگ دینی و اسلامی ما دارد.

رئیسی: سامانه جامع تجارت ۹۰ درصد پیشرفت داشته است

وی با اشاره به لزوم شفافیت در بهره‌برداری از همه حوزه‌ها به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری تاکید کرد: چرا نباید بهره‌برداری از حوزه‌های اقتصادی و تجاری شفافیت داشته باشد و چرا نباید وضعیتی ایجاد شود که همه باید بتوانند ظرفیت‌های خود را برای کار بهتر و برتر این زمینه برای همه به صورت مساوی ایجاد نشود. این موضوعات همان زمینه‌هایی است که می تواند کاملا فساد را ریشه‌کن کند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه شفافیت هرچه بیشتر شود از فساد، روابط ناسالم و پارتی‌بازی جلوگیری می کند، تصریح کرد:  شفافیت در فرهنگ دینی ما ریشه دارد و در همه بخش‌های قوانین ما به آن اشاره شده است. بخشی از کار هم به خوبی پیش رفته است. اما، همچنان بخشی از کار به دلیل خست که دستگاه‌ها به خرج می‌دهند، حاضر نیستند اطلاعاتی که سرمایه دستگاه ها هستند با هم یکی کنند و نتوانسته به صورت جامع این اطلاعات مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

آیت الله رئیسی ضمن تاکید بر توجه دولت سیزدهم در دولت الکترونیک و اجرایی شدن آن خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در آغاز کار اعلام کردیم که دولت الکترونیک عقب‌ماندگی‌های دارد و در آن زمان اعلام شد که ۲۵ درصد پیشرفت داشته است. 

وی با بیان اینکه باید از دولت الکترونیک به سوی دولت هوشمند حرکت کنیم، تاکید کرد: رسیدن به دولت هوشمند و شکل‌گیری آن نیازمند مساعدت و همکاری همه بخش ها و دستگاه ها است. دولت هوشمند نیز نیازمند است تا همه بخش‌ها و دستگاهها مساعدت کنند. البته گام‌های خوبی برای شکل‌گیری دولت هوشمند برداشته شده است.

رئیس جمهور با اشاره به تکمیل سامانه جامع تجارت بیان کرد:  سامانه جامع تجارت از بخش‌هایی است که می‌تواند از فسادهای احتمالی در فرآیند کار تجاری جلوگیری کند. اگر زنجیره‌ای از تامین، تولید تا مصرف بر اساس این سامانه انجام شود. از بسیاری از فسادهای احتمالی جلوگیری می‌کند.

آیت الله رئیسی از پیشرفت ۹۰ درصدی تکمیل سامانه جامع تجارت خبر داد و گفت: تکمیل این سامانه در مراحل پایانی خود قرار دارد و می‌تواند کار نظارت را برای دستگاه‌های نظارتی و مجریان و دست اندرکاران آسان کند.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات