فرهنگی >>  فرهنگی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۴۲۶۵۴

"جان‌فدا" نماد تکثیر اندیشه و مکتب حاج قاسم است

مجید زین‌العابدین دستیار وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح روز جمعه 2‌ دی 1401 به مشهد رفت تا بازدیدی از رویداد ملی هنری «جان‌فدا» داشته باشد. «جان فدا» به‌ پاسداشت مقام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و روایت بخشی از ابعاد شخصیتی این شهید والامقام از زبان هنر اختصاص داشت که در مرکز همایش‌های آستان مقدس رضوی مشهد مقدس برگزار شد.

زین‌العابدین در این بازید ضمن دیدار و گفت‌وگوی صمیمی با هنرمندان حاضر در رویداد جان‌فدا، در جریان تولیدات خلق شده هنرمندان رشته‌های تجسمی قرار گرفت.

دستیار وزیر فرهنگ، برگزاری رویداد ملی هنری جان‌فدا را اتفاقی مهم قلمداد کرد و بابیان اینکه دشمن از همه ابزارهای رسانه‌ای استفاده می‌کند تا حاج قاسم در ذهن و دل جوانان تکثیر نشود، افزود: رویداد جان‌فدا نمادی از تکثیر اندیشه و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی است که هنرمندان آن از جوانان دهه هفتاد و هشتادی است.

وزارت فرهنگ و ارشاد , سردار قاسم سلیمانی ,

زین‌العابدین خلاقیت و روایت کُنشگرانه را ویژگی آثار هنرمندان این رویداد دانست و تصریح کرد: جوانان خوش‌فکر با ایده‌های جذاب و نوآورانه‌ای در رویداد جان‌فدا فعالیت و خلق هنری می‌کنند تا تصویر و مکتب شهید سلیمانی را  تکثیر کنند.

او حرکت دشمن در شبکه‌های اجتماعی خارجی که‌ به‌دنبال جلوگیری از تکثیر نام، یاد و اندیشه‌های حاج قاسم است را یک تلاش شکست‌خورده و ابتر معرفی و تاکید کرد: امروز شاهد آثار فاخری از هنرمندان مردمی در رویداد ملی و هنری جان‌فدا بودیم که نشان می‌داد آثار از خلاقیت، اندیشه و عاطفه آن‌ها سرچشمه می‌گرفت لذا ویژگی این آثار پیوند خلاقیت، اندیشه و عاطفه است که باعث شد ما آثار فاخری را شاهد باشیم.

 

وزارت فرهنگ و ارشاد , سردار قاسم سلیمانی ,

زین‌العابدین در پاسخ به اینکه وزارت فرهنگ چه برنامه‌ای برای حمایت این نوع رویدادهای هنری خواهد داشت، گفت: آثار هنرمندان در این رویداد هرکدام سمبلی هستند تا بتوانیم چنین رویدادهایی را در نقاط مختلف کشورمان تکثیر کنیم. لذا نباید نمایش و خلق چنین آثاری، محدود در مکان و زمان باشد بلکه باید در گالری‌ها و فضاهای نمایشگاهی امتداد پیدا کند.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ از آمادگی فضاهای نمایشگاهی وزارتخانه در جهت امتدادبخشیدن به این آثار خبرداد و افزود: آمادگی جهت پشتیبانی و حمایت آثار برگزیده این نمایشگاه در فضاهای وزارت فرهنگ وجود دارد.

دستیار وزیر فرهنگ در تشریح اهمیت نمایشگاه جان‌فدا گفت: این رویداد مختصات جامعه هنری را بهتر نشان می‌دهد چراکه بسیاری از هنرمندان ما از جنس این نمایشگاه هستند. جامعه هنری ما که در سراسر کشور گسترده است یک جامعه‌ی متنوع، متکثر و بزرگی است که گاهی به‌اندازه عمقی که دارد معرفی نمی‌شود درحالی که ما بیش از 110 هزار هنرمند فعال در کشور داریم.

وزارت فرهنگ و ارشاد , سردار قاسم سلیمانی ,

او معرفی محدود هنرمندان به مردم در برخی از شاخه‌های تجسمی را نشانه‌ ضعف تبلیغی خواند و تاکید کرد: این جنس رویدادها در درجه اول می‌تواند عمق، مختصات و اندیشه درستی از جامعه هنری ایران را نمایش دهد و ما نیز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی حمایت از رویدادهای مردم‌محور را داریم.

تمام هنرمندان کشورمان می‌توانند آثارشان را تا 13 دی‌ 1401 از طریق سایت Honareheiat.com به دبیرخانه رویداد ملی جان‌فدا ارسال کنند. آثار برگزیده در سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در تهران به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات