اقتصادی >>  اقتصاد بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۴۲۷۰۴

فرار چند ده میلیاردی پول سهامداران از بورس انگلیس

به نقل از بلومبرگ، در سال 2022 حجم کم سابقه‌ای پول از بورس انگلیس خارج شده، چراکه اعتماد سهامداران به اوضاع اقتصادی در این کشور رو به افول است.

آمارها نشان می‌دهد که طی سال جاری 26.3 میلیارد دلار پول از بورس انگلیس خارج شده و در عین حال شاخص FTSE 250 بورس این کشور 20 درصد افت کرده است. این بیشترین افت شاخص مذکور در 14 سال گذشته به شمار می‌رود.

بلومبرگ می‌گوید: این هفتمین سال پیاپی است که شاهد خروج پول از بورس انگلیس هستیم و دلیل آن هم پشت کردن سهامداران به بازارهای مالی در این کشور است.

این گزارش می‌افزاید: طی سال جاری انگلیس هم از نظر اقتصادی و هم از نظر سیاسی دچار بحران شده، و ظهور نشانه‌های رکود، رسیدن تورم به بالاترین میزان در 41 سال گذشته، استعفای دو نخست‌وزیر و رسیدن تعداد اعتصاب‌ها به بالاترین میزان از دهه 1980 تا کنون به شکل‌گیری صف‌های فروش و خروج  پول از بورس انگلیس منجر شده است.

ماریجا ویتمان، یک کارشناس باسابقه در موسسه استیت استریت، می‌گوید: خوش‌بینی‌اش به بورس انگلیس در سال 2022 کم شده و از آنجا که درآمد و سوددهی شرکت‌های انگلیسی خیلی خوب نبوده، بعید به نظر می‌رسد که این بورس عملکرد خوبی را به ثبت برساند.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات