صبح صادق >>  جهان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۴۲۷۷۶

پیشخوان

موج جدید مهاجران

مقامات مرزی در ایالات متحده هفته گذشته درباره شکل‌گیری بحران انسانی در مرزهای جنوبی این کشور هشدار دادند. بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، مقامات مرزی این کشور در مرزهای جنوبی، روزانه حدود 1600 مهاجر را از مرزهای جنوبی به سمت مناطق مرکزی‌تر برده و آنها را در شهرها و روستاهای اطراف اسکان
می‌دهند.
به گزارش روزنامه «وال‌استریت ژورنال»، اسکار لیزر، شهردار آل پاسو در یک نشست مطبوعاتی گفت، شهر در حال تدارک دیدن توالت‌های فضای باز و ایستگاه‌های آب است؛ زیرا هتل‌ها دیگر پر شده و برخی از آنها به مهاجران خدمات ارائه نمی‌دهند.
در روزهای اخیر، آل پاسو شاهد صدها مهاجر بوده است که در آب‌های کم ‌عمق ریوگراند به سمت ایالات متحده حرکت کرده و خطوطی را در امتداد دیوار مرزی برای نزدیک شدن به مقامات مهاجرت و درخواست پناهندگی تشکیل داده‌اند. مقامات شهر از این بیم دارند که تغییر قوانین پناهندگی که احتمالاً به زودی رخ می‌دهد، گذر مهاجران را از مرزهای جنوبی آمریکا دو برابر کند. تنها در هفته گذشته حدود 2500 مهاجر روزانه از مرزهای آمریکا عبور کرده‌اند.

 

آماده‌باش فرانسه

مقامات فرانسوی اعلام کردند، حدود ۱۴ هزار نیروی پلیس تأمین امنیت شهرهای این کشور را در بازی فینال جام جهانی ۲۰۲۲ بین فرانسه و آرژانتین برعهده داشته اند.
به گزارش روزنامه «لیبراسیون»، این مأموریت امنیتی شامل استقرار نیرو در پاریس بود. خیابان شانزه لیزه در جریان پیروزی‌های قبلی فرانسه در جام جهانی سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۱۸، صحنه تجمعات بزرگ مردم و جشن و پایکوبی بود؛ به گونه‌ای که ۶۰۰ هزار نفر در آن زمان در این مکان گردهم آمدند.
پس از آنکه حدود ۴۰ هوادار راست افراطی در پی پیروزی فرانسه در مقابل تیم مراکش در نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ بازداشت شدند، پلیس اعلام کرده است، برای مقابله با آشوب در آماده‌باش کامل قرار می‌گیرد. در همین حال، قرار است در مجموع ۱۲ هزار و ۸۰۰ نیروی پلیس برای برقراری امنیت مسابقه بین مراکش و کرواسی در فرانسه مستقر شوند. شادمانی فرانسوی‌ها پس از پیروزی ۲ بر صفر مقابل مراکش در مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، در بسیاری از شهرهای این کشور به درگیری با هواداران مراکش انجامید.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات