سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۴۲۷۹۳

سفیر ایران در عمان: سفری مهم برای ارتقای روابط تهران و مسقط در دستور کار است

علی نجفی خوشرودی سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار کنونی جمهوری اسلامی ایران در عمان درباره پیام رئیس‌جمهور به پادشاه عمان، گفت: پیام مهم و کتبی آقای دکتر رئیسی در دیدار رسمی آقای امیرعبداللهیان با آقای سلطان هیثم بن طارق آل‌سعید پادشاه عمان، تسلیم ایشان شد.

گفت‌وگو |سفیر ایران در عمان: سفری مهم برای ارتقای روابط تهران و مسقط در دستور کار است

وی با بیان اینکه سفر وزیر امور خارجه به عمان بسیار مهم و قابل‌توجه بوده است، تصریح کرد: در این سفر، موضوعات مختلفی که مورد علاقه دو طرف است مورد بحث و بررسی قرار گرفت و درباره برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگوهای خوبی انجام شد.

نجفی با اعلام اینکه روابط ایران و عمان در حال رشد است، گفت: در حوزه اقتصادی و در 8 ماه گذشته، حجم مبادلات ایران و عمان 73 درصد رشد داشته است و انتظار می‌رود که این رقم تا پایان سال شمسی به 2 میلیارد دلار برسد که چنین حجمی از روابط اقتصادی بین ایران و عمان برای اولین بار است که شکل می‌گیرد.

سفیر ایران در عمان، با یادآوری اینکه "جایگاه عمان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ممتاز است"، گفت: همکاری‌های ایران و عمان در 4 حوزه، "تجاری و سرمایه‌گذاری"، "انرژی"، "حمل‌ونقل و ترانزیت" و "بانکی" متمرکز شده است و انتظار می‌رود ایران و عمان گام‌های جدید و مهمی برای ارتقای روابط برادرانه خود بردارند.

نجفی همچنین از انجام سفر مهمی برای ارتقای روابط ایران و عمان در آینده نزدیک خبر داد و گفت که انجام این سفر در دستور کار 2 کشور است.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات